Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-19, 15:11   #4921
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Solros Visa inlägg
Ja, jag vet inte vad det är egentligen som gör att jag vill ha subs. Jag är hyfsad på engelska och har pratat det "flytande" under längre perioder på mina utlandsvistelser. Men jag föredrar även svenska filmer med text, tror det är för att jag är ett kontrollfreak som absolut inte vill råka missa ett ord.

Vanesak kanske, ska testa ett par gånger utan!
Är en intressant sak egentligen det här. Om det kan vara kontrollfreaket i en som styr detta.... *funderar*

Jepp, korrekt. .mkv kan inte spelas av X360..

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 15:16   #4922
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det går bara att lägga in musik på 360:ns hårddisk från en vanlig audio CD, alltså kan du bränna ner MP3 som CD-spår på en skiva och sen föra över dem. Men det känns som ett enormt resursslöseri då man typ bara får plats med 15 låtar på en skiva.
Det enklaste sättet att få en 360 att spela musik är att lägga låtar på ett USB-minne eller en MP3-spelare. Det går även att koppla in en extern hårddisk med USB och spela musik och annan media från den. Det bästa är nog ändå att streama från din dator, då får man tillgång till all musik man har på datorn. Från Mac (vet inte hur det är med PC) kan man även streama internetradio till Xboxen, även när man spelar, vilket är rätt coolt.
Vilket man än väljer så kan man spela musiken när man spelar. Man kan även spela musik från en CD eller DVD med MP3, AAC eller något annat av de format som stöds, men då kan man ju inte spela dem när man spelar ett spel som ligger på skiva. Det går dock att spela musik från skiva när man spelar t.ex arcade-spel.
Men som sagt, det enda sättet att verkligen få låtarna att ligga på 360:ns hdd är att rippa dem från en audio CD.
Aha.

Nu är jag ovanligt korkad men hur går man tillväga för att streama musik (och även film?) från datorn till boxen?
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 15:35   #4923
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Hmpf, nu har jag kommit en bit på vägen men editfunktionen är ju som den är.

Iallafall, jag har nu satt Xbox360 på Allow under media sharing på WMP.
Guiden på xbox.com/pcsetup och den på själva xboxet är lite annorlunda, enligt xbox.com skall man bara göra som jag gjorde sen välja music, pictures eller video och välja min pc...

Men på xboxet självt så ska man fixa med media center och man får en kod och grejer. :O

Behöver man öppna portar i routern och grejer måhända?

Senast redigerad av Catstyle den 2007-12-19 klockan 15:37.
Gammal 2007-12-19, 15:39   #4924
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Aha.

Nu är jag ovanligt korkad men hur går man tillväga för att streama musik (och även film?) från datorn till boxen?
Ingen korkad fråga för det är inte helt enkelt. För det första måste både datorn och Xboxen vara i samma nätverk. Sedan måste man ha ett program för att streama. På PC finns det en mängd program att använda, bland annat så ska det gå med Windows media player 11, Windows media center och Zune software, det är MS officiella program som stöder streaming till 360. Till WMP11 måste man dock tydligen ladda ner alla codecs man kan komma att behöva för de olika filerna, med andra ord, kan du inte spela det i WMP så kan du antagligen inte spela det på xboxen. Det är säkert en del inställningar som måste göras för att streama ändå och eftersom jag inte har någon PC så får någon annan förklara närmre, eller så får du söka på nätet, det finns massor av information. Sen finns det 3:e parts program som TVersity och the Orb som är mer som virtuella servrar och kräver en hel del inställningar, men är väldigt flexibla och kan streama i princip alla format man kan tänka sig genom att konvertera dem till format som stöds av 360.

På Mac finns connect360 och det är nog ironiskt nog det allra enklaste sättet att streama till Xbox.
Det kostar dock 20 dollar.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 16:02   #4925
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Citat:
Aha.

Langster har förklarat det mesta redan, kan inte hela proceduren i huvudet men du måste adda något i library på WMP11, du måste ha tre tjänster igång på datorn (har du inte stängt tjänster i efterhand är det ingen fara), du måste söka efter datorn på xboxen (efter senaste updaten är console defaultval så du måste trycka på knappen för "change source")

du skall välja music, movie, pictures (och inte Win Media Center underst på mediafliken)

Om jag minns det hela rätt så behöver du bara siffrorna om du skall ansluta 360an till en Win Media Center Edition-pc

det finns en guide på www.xbox.com.. Skall se om jag hittar den... Var inte exakt den jag tänkte på men den nämner det väsentliga...
http://www.xbox.com/en-US/support/sy...almedia/pc.htm

Gammal 2007-12-19, 22:15   #4926
sleviin
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
äntligen kommit lite nytt från duke nukem forever, här är en ny trailer

http://www.gametrailers.com/player/29074.html

får hoppas det kommer nån gång, dom har bara hållt på i ca 10 år
sleviin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 01:29   #4927
He-man
She-man

He-mans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av sleviin Visa inlägg
får hoppas det kommer nån gång, dom har bara hållt på i ca 10 år
Det är inte utan anledning att de döpt spelet till duke nuken "forever" BAHAHAHA

He-man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 02:05   #4928
Jazen
Foshizzle squad

Reg.datum: Jul 2005
vilken jävla biff =D han röker cigarr o tränar samtidigt, respekt!

Vad gör du medans kelda gör jobbet?

jo flexar...
Jazen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 02:57   #4929
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Nu löste det sig, fick öppnat några portar i das router.

Hur är bildkvaliten när man streamar via xbox?

Har den kopplad med HDMI-kabel, så alternativet vore att köpa en DVI-HDMI och koppla från datorn direkt till TVn.
Gammal 2007-12-20, 08:30   #4930
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Nu löste det sig, fick öppnat några portar i das router.

Hur är bildkvaliten när man streamar via xbox?

Har den kopplad med HDMI-kabel, så alternativet vore att köpa en DVI-HDMI och koppla från datorn direkt till TVn.
Bildkvaliteten borde bli exakt den samma som på datorn, du för inte över någon "sändning" utan det är den rena datan som bara förs över och läses av av Xboxen.

30-års journalen
Gammal 2007-12-20, 09:27   #4931
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Bildkvaliteten borde bli exakt den samma som på datorn, du för inte över någon "sändning" utan det är den rena datan som bara förs över och läses av av Xboxen.
Det kan vara som jag bara upplever men redan på gamla xbox1 så höll xvid bättre utseende än datorn om du frågar mig.

Så frågan är om mediaspelaren i boxxen gör ngt med datan som mediaspelaren i datan inte gör för det är som du säger, det är bara datan som skickas egentligen.

Gammal 2007-12-20, 10:54   #4932
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove Visa inlägg
Det kan vara som jag bara upplever men redan på gamla xbox1 så höll xvid bättre utseende än datorn om du frågar mig.

Så frågan är om mediaspelaren i boxxen gör ngt med datan som mediaspelaren i datan inte gör för det är som du säger, det är bara datan som skickas egentligen.
Jag tycker också att jag får bättre bild på film från Xboxen än från datorn.
Det är många variabler som spelar in förstås, som kablage, grafikkort, avkodare m.m. Även hur TV:n tolkar olika signaler och hur optimerad hårdvaran är för att skicka bilden till en TV istället för en monitor.

30-års journalen
Gammal 2007-12-21, 15:43   #4933
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Det är iofs ett tag tills julafton men det är så jävla massa saker som skall hinnas med så surfningen är väl det man minst avsätter tiden till..

Därför tänkte jag bara skriva ett tack till alla bra kommentarer under 2007 och hoppas alla får en riktigt God Jul med paket som de vill ha.

Och ja voodoo.. Vi kan battla snart (man fixar ju tösens present så det faller ihop med ens egna viljor haha)..

Gammal 2007-12-21, 20:16   #4934
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove Visa inlägg
Det är iofs ett tag tills julafton men det är så jävla massa saker som skall hinnas med så surfningen är väl det man minst avsätter tiden till..

Därför tänkte jag bara skriva ett tack till alla bra kommentarer under 2007 och hoppas alla får en riktigt God Jul med paket som de vill ha.

Och ja voodoo.. Vi kan battla snart (man fixar ju tösens present så det faller ihop med ens egna viljor haha)..
Yo mannen, jag har inte heller haft så mycket tid att vara här inne, men jag önskar också dig och alla andra en god och trevlig jul och ett gott nytt år!

Tråden känns rätt givande ala 2007 och vi hoppas på ett lika späckat år för tråden 2008

Vi har lite lilljul här hemma, tjejen o jag har bytt lite paket och fan va glad jag blev, fick bla Bioshock som jag hade önskat mig, ska bli mycket najs att lira igen.

Hehe smart smart det där med tösens present, ska bli riktigt kul att battla mot dig, då ska du få känna på kiss och svett på allvar
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 21:21   #4935
Sundsarn
Gymmar inte damn it!

Sundsarns avatar

Reg.datum: Feb 2006
Någon som har skickat in en repad skiva för att få den utbytt?

Jag har ett Gears som inte vill läsas av boxen, köpte det på tradera så lite "grisen i säcken" var det förstås. Det jag undrar över är om man måste ha ett kreditkort och att det kostar 15 euro. Det står inte helt tydligt på formuläret men det verkar som att man måste ha VISA eller något liknande. Har ett vsa ungdom men det duger väl kanske inte
Sundsarn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.