Slutspurt 2008!! Nu jävlar kör vi, slut på fjolleriet!
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst o biceps
Målsättning: Köra skiten ur mig fullständigt. MINST ETT PB!
Motivation: ROAAAAAAAARRRRRRRRRRRRR GADGAGAGDGADAGGHH!!!
rotatorcuffar:
2 set viftandes med 4,5 kg resp 7,5 kg hantel
bänkpress, powerrack, stången ner till racket (ca 1-1,5 cm ovanför bröst):
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 4 x 70 kg ]
lätt som papper
1 set [ 1 x 90 kg ] inga problem, kontrollerat o fint... hehehhe... you know whats next..
1 set [ 1 x 100 kg ] +5kg ökning och oskulden på 100 tagen, PB!
1 set [ 3 x 90 kg ]
fick rövlyft på sista rep, första ggn någonsin
lutande hantelpress:
1 set [ 0 x 35 kg ]
precis fetingfailure
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
tuuungt här nu
1 set [ 0 x 30 kg ]
fetingfailure igen, tvärnit
stångcurl med ez (vikt utan stång)
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 5 x 30 kg ]
1 set [ 2 x 30 kg ]
failure på 3'e rep, här dog biceps
scottcurl enhands med hantel
1 set [ 6 x 15 kg ]
1 set [ 4/5 x 15 kg ]
vänstern/höger
1 set [ 6 x 12 kg ]
SUMMERING:
Vilodagar kanske inte är så tokiga ändå.

Har inte haft ett skit vettigt att göra dessa juledagar utan bara glott på film, lirat spel, sovit oregelbundet o ätit oregelbundet. Bra förutsättning för dagens träningspass, eh?
Tänkte nöja mig med ett PB i typ lutande hantelpress eller så, men när jag väl kände på 70kg i bänken så kändes det förbannat lätt. Den känslan är obeskrivlig, tänk så mkt jag kämpade på 70kg en gång i tiden, nästan grät blod för att nå 75kg... o det är fan inte länge sedan.
Var lite för mkt folk omkring o jag känner mig lite skamsen av att faila i bänk o fastna under stången. Även om det är powerrack, så ser det för retligt ut o crawla ut under den osv, framstår bara som någon tunn amatör som lyfter för tungt då. Jag är en tunn amatör, vill bara inte skylta med det.
Idag fick det bära eller brista dock. 100kg skulle bita i gräset.
Själva avlyftet kändes hur lätt som helst. Kontrollerad och rätt långsam rörelse ner, fortfarande lätt. Klinget i stålet när stången slog i powerracket och vändningen uppåt. Fortfarande inga problem. Runt 60-70% av ROM så fastnade jag dock, kände hur ryggen började arbeta (jag spänner alltid erectorerna som fan då det börjar bli tungt) och sakta så gick stången upp.
Sedan blev det alldeles tyst omkring. Sista decimetern upp så hade jag tydligen vrålat a'la jwrzd.
Fick en otrolig adrenalinkick direkt efter, började skaka i hela kroppen och kände hur adrenalinet bara rusade runt inuti. Blev riktigt jäkla aggressiv och det höll i sig hela vägen hem. När jag satte mig i bilen så mosade jag plattan i botten o lät de 360 kusarna vråla ur sig också...
Nu var det en vändning i powerrack och stången var inte hela vägen ner till bröstet, så jag godkänner inte detta som mitt officiella pb ännu. Ska se om jag kan få en passare i bänken nästa vecka, så ska jag sätta en maxning på riktigt. Mitt slutmål är att ha en styrka där mina arbetsset ligger strax över 100kg. Känns som att om jag håller mig skadefri o fortsätter så här så är jag i hamn precis som jag planerat till 35-årsdagen.