2014-11-21, 14:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Tråkig härskarteknik.
Varför är det olämpligt? Rädd för att han ska våldta henne?
|
Tråkig rättshaverism  Men ok, varför det är olämpligt:
* Hennes pojkvän blir svartsjuk
* Hon känner inte killen
* Hon är antagligen lite kåt på den killen
* Hon har inte bjudit med sin pojkvän
* Hon orsakar osämja mellan sig själv och sin pojkvän
* Vänd på steken, hur hade hon tänkt om situationen var omvänd?
|
|
|
2014-11-21, 14:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Tråkig rättshaverism  Men ok, varför det är olämpligt:
* Hennes pojkvän blir svartsjuk
* Hon känner inte killen
* Hon är antagligen lite kåt på den killen
* Hon har inte bjudit med sin pojkvän
* Hon orsakar osämja mellan sig själv och sin pojkvän
* Vänd på steken, hur hade hon tänkt om situationen var omvänd?
|
1. det är hans problem och känslor och inget hon kan ta ansvar för när hon inte gör något uppenbart fel.
2. känner och känner, hur ska man lära känna folk om man inte träffar de?
3. det vet vi inte hur det ligger till, kan vara för att han inte kunde eller för att hon inte ville besvära honom
4. se 1
5. givetvis ska han få ha kompisar, även "egna" sådana?
Sluta kalla mig för rättshaverist, jag uppskattar det inte och det är otrevligt.
|
|
|
2014-11-21, 14:12
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Manlig svartsjuka i någon som helst form brukar inte vara uppskattat, hur legitim den än är. Frågar man tjejer så skulle de allra flesta säga att svartsjuka är bland det mest oattraktiva draget som finns. Sen att de själva är svartsjuka och att det därför är dubbelmoral spelar ingen roll.
Men Derbel skall dumpa, det var en mer allmän reflektion.
|
"Jag vill inte att du umgås med honom, för jag tror att du kommer vara otrogen, kort sagt, jag litar inte på dig"
Vad är problemet med att säga som det är?
2014-11-21, 15:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Derbel McDillet
Ok, det har du rätt i men har snackat med fyra tjejkompisar om detta och reaktionen efter att ha redogjort för händelsen var likadan hos alla- Mer eller mindre "det är ju helt sjukt".
Men istället för att jävlas, vill du berätta din syn på saken? Din pojk- eller flickvän blir uppraggad på en fest av en person de aldrig träffat. Fyra dagar senare är din partner på filmkväll hos denne person som ville ligga med dom några dagar innan. Hur reagerar du?
|
Bisarrt att hon reagerar så. Hon vet precis vad det handlar om. Känslan är att hon shoppar runt.
|
|
|
2014-11-21, 15:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Manlig svartsjuka i någon som helst form brukar inte vara uppskattat, hur legitim den än är. Frågar man tjejer så skulle de allra flesta säga att svartsjuka är bland det mest oattraktiva draget som finns. Sen att de själva är svartsjuka och att det därför är dubbelmoral spelar ingen roll.
Men Derbel skall dumpa, det var en mer allmän reflektion.
|
Citat:
Ursprungligen postat av benya
Nja, en viss grad av svartsjuka är ok, tom uppskattat i många fall skulle jag påstå. Det är helt naturligt att man blir svartsjuk om man har riktiga känslor för en person. Men sen finns det gränser, och olika sätt att hantera det på.
Men annars håller jag med; han ska dumpa.
Det är ju alldeles uppenbart att hon döljer ngt – och försöker avleda detta till att du överreagerar, enkel manipulation. Varför kunde hon då inte sagt från början att denna vän som hon kollade på film med till nattetid var killen från festen?
Min gräns går vi att hon låter överhuvudtaget blir vän på fb med ngn som raggat på henne. Är det sådana nya bekantskaper hon är ute efter? Ja då verkar hon INTE vara den rätta kvinnan för dig (får jag känslan av).
|
Har varit med om att det efterfrågats mer svartsjuka i vissa situationer. Ingen så extrem situation som denna förstås...
|
|
|
2014-11-21, 15:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Jag skrev det i tråden som blev låst och jag kan skriva det igen, hon betyder mer för dig än vad du betyder för henne det är därför hon har svårt att sätta sig in i din situation och det är därför hon nonchalerar dina känslor. Hon är lite inne i att om de spricker med dig så så spelar det inte så stor roll.
Hon är antingen inte beredd på att kämpa för det ni har, eller också ser hon inte ens vad ni har eller också finns det inte ens något "ni" för henne överhuvudtaget.
En normal förälskad nykär människa reagerar inte så som hon gör, sätter man ner foten så ska hon bli rädd, rädd för att förlora dig. Det blir hon inte = något är fel.
|
|
|
2014-11-21, 15:34
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Derbel McDillet
Ok, det har du rätt i men har snackat med fyra tjejkompisar om detta och reaktionen efter att ha redogjort för händelsen var likadan hos alla- Mer eller mindre "det är ju helt sjukt".
Men istället för att jävlas, vill du berätta din syn på saken? Din pojk- eller flickvän blir uppraggad på en fest av en person de aldrig träffat. Fyra dagar senare är din partner på filmkväll hos denne person som ville ligga med dom några dagar innan. Hur reagerar du?
|
Bara för att någon vill ligga med min tjej innebär inte att hon vill ligga dem? Jag litar på min tjej, så jag hade sagt att jag var okej med det. Och hade personen i fråga fortsatt så hade hon gått därifrån.
|
|
|
|
2014-11-21, 15:42
|
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Bara för att någon vill ligga med min tjej innebär inte att hon vill ligga dem? Jag litar på min tjej, så jag hade sagt att jag var okej med det. Och hade personen i fråga fortsatt så hade hon gått därifrån.
|
Så du menar på fullt allvar att du hade varit okej med situationen Derbel är i? I call bullshit.
|
|
|
2014-11-21, 15:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Så du menar på fullt allvar att du hade varit okej med situationen Derbel är i? I call bullshit.
|
Klart man ska kunna lita på sin flickvän annars är inte förhållandet värt något ändå.
|
|
|
2014-11-21, 15:56
|
|
|
Registered User
|
Mitt ex. tyckte inte det var ok mot mig att aktivt söka vänskap med män på egen hand när vi var tillsammans.
|
|
|
2014-11-21, 15:57
|
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Klart man ska kunna lita på sin flickvän annars är inte förhållandet värt något ändå.
|
Ja det är klart. Men när det väl kommer till kritan tror jag det är ytterst få som skulle vara bekväma med det.
|
|
|
2014-11-21, 16:02
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Fast att man litar på varandra eller inte är väl inte hela saken här. Vare sig du litar på personen eller inte så verkar det vara helt stop från båda parternas sida att diskutera fram en gemensam väg framåt. Om så är fallet så är det bara att gå varsin väg, kan man inte komma överens hur man skall agera här så kommer det härliga problem i framtiden.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2014-11-21, 16:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Fast att man litar på varandra eller inte är väl inte hela saken här. Vare sig du litar på personen eller inte så verkar det vara helt stop från båda parternas sida att diskutera fram en gemensam väg framåt. Om så är fallet så är det bara att gå varsin väg, kan man inte komma överens hur man skall agera här så kommer det härliga problem i framtiden.
|
Absolut men om man litar på varandra så uppstår inte frågan till att börja med, det finns liksom inget att inte vara överens då.
|
|
|
2014-11-21, 16:13
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Ja det är klart. Men när det väl kommer till kritan tror jag det är ytterst få som skulle vara bekväma med det.
|
Ingen är bekväm med en sån sak  Det gäller att kunna fejka. Man ler och säger: "-Ja men vad roligt!" fast i skallen målar man upp svartsjukescenarior på repeat där hon blir porrfilmspåsatt och njuter på ett sätt man själv är oförmögen att få henne att njuta på.
|
|
|
2014-11-21, 16:16
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Absolut men om man litar på varandra så uppstår inte frågan till att börja med, det finns liksom inget att inte vara överens då.
|
Kanske, kanske inte. Jag var i ett par situationer där, även om jag litad epå mit exx till 110%, så ville jag inte att hon skulle träffa, göra eller hänga med någon av andra skäl. SÅ som svartsjuka, ogillade personen etc. Vi diskuterade detta och ibland så valdes det till min "favör" och ibland fick jag acceptera det.
Det jag menar på är att om man litar på varandra så ska man inte göra det blint, däremot så finns det en givenhet att man kan prata om allt. Därifrån lära känna varandra bättre och förstå den andra. Rätt så simpelt egentligen men väldans svårt i verkligheten
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:51.
|

|