Ok, efter en formatering så har jag stött på ett märkligt problem. Allt fungerar perfekt med undantag för ett spel som inte går att köra, Brickshooter. (Ett enkelt Tetris-liknande spel som min kära mor gärna vill spela)
När jag installerar den version jag har använt mig av tidigare på denna datorn, och på en annan, så får jag följande felmeddelande:
Citat:
"Exception EMCIDeviceError in module bshoot.exe at 0004E9A5.
Ingen wave-enhet som kan spela upp filer i det aktuella formatet är installerad. Du kan installera en wave-enhet genom att öppna Kontrollpanelen, klicka på Skrivare och annan maskinvara och sedan klicka på Lägg till ny maskinvara."
|
När jag kör lägg till maskivara-guiden så finns det en maskinvara, "Ljudstyrenhet för multimedia", som har ?!-ikonen och som låter passande. Men Windows hittar dessvärre ingen drivrutin till den. Jag har även testat att inaktivera enheten i enhetshanteraren utan framgång.
Jag har dessutom testat ett par nyare versioner av samma spel, men då får jag windows felmeddelande som säger att programmet inte kunde startas och frågan om jag vill skicka en felrapport.
Har någon något förslag på vad som kan vara fel, eller vad jag kan testa? Jag är måttligt sugen på att formatera och installera om allt igen kan jag säga...