2015-03-16, 10:36
|
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
haha galen distans, bra jobbat o köra 3/4 av en mara sådär bara 
|
Tack, det skulle iofs varit en lätt vecka och om jag eskalerar distansen på långpasset som jag borde skulle jag inte vara på 3 mil än på några veckor men jag antar att man får vara flexibel ibland också. Det är inte så att jag lider särskilt av de där extra kilometrarna idag, då kände jag mig mer sliten efter milpasset tidigare i veckan. Ovana vid fart antagligen.
|
|
|
2015-03-16, 21:45
|
|
|
Fudoshin
|
Styrka ~45min
1 + 1 på lila, 5x4 på grön (en 5:a mer än förra veckan) och därefter supersettade tricepspressar och bröstpressar, bentover row och bicepscurl samt sidolyft på två sätt med exetuben. Alla supersetten 8x3. Avslutade med 10x3 armhävningar, bred fattning, naprapatens magövning och allra sist sneda crunches 8x3.
|
|
|
2015-03-17, 18:41
|
|
|
Fudoshin
|
10km 59:04
Efter att ha ägnat en del tid åt att plantera frön i våra miniväxthus och pyssla var det dags att springa. Det var helt fantastiskt kul att springa idag, vårkänslorna bubblade. Lite sol hann jag allt få innan den gick ner, jag kom hem precis innan skymningen. Det fick bli flåsigt, idag skulle det gå undan bara. Sätta lite fart, som omväxling till alla långa lugna pass som också är sköna. Men omväxling förnöjer, konstraster är bra och roligt!
Märktes inte på löpningen att jag har lätt träningsvärk idag, men det kanske kommer. Jag ska ju springa imorgon igen, lätt distans 10km.
|
|
|
2015-03-17, 19:03
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Det säger inte lite om du bränner av en mil något dygn efter att du har sprungit 3 mil och inte ett pip till gnäll ha ha. Ditt nötande verkar ha gett resultat om ligament och annat återhämtar sig så pass fint!
|
|
|
2015-03-17, 19:42
|
|
|
Fudoshin
|
Citat:
Det säger inte lite om du bränner av en mil något dygn efter att du har sprungit 3 mil och inte ett pip till gnäll ha ha. Ditt nötande verkar ha gett resultat om ligament och annat återhämtar sig så pass fint!
|
Lugn distans hela vintern ger utdelning nu när våren kommer. Det ska mycket till för att jag ska få träningsvärk av löpning nu, seg och slö kan jag bli men sällan öm.
Fast styrketräningen får jag träningsvärk av så fort jag tittar på en hantel, men det är kanske dosrelaterat. Om jag styrketränade lika idogt som jag springer kanske det vore annorlunda?
|
|
|
2015-03-17, 21:03
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Lugn distans hela vintern ger utdelning nu när våren kommer. Det ska mycket till för att jag ska få träningsvärk av löpning nu, seg och slö kan jag bli men sällan öm.
Fast styrketräningen får jag träningsvärk av så fort jag tittar på en hantel, men det är kanske dosrelaterat. Om jag styrketränade lika idogt som jag springer kanske det vore annorlunda?
|
Antagligen! Fräckt hur kroppen kan anpassa sig iaf, mina muskler är en sak, men ligament som senor och annat är det som tar stryk från löpningen och segar med återhämtning. Muskler kan jag ju fylla på med kolhydrater o aminosyror osv för o hjälpa, men senor?!
|
|
|
2015-03-18, 09:35
|
|
|
Fudoshin
|
Jag tror att det i stort sett bara är att fortsätta springa, utan att förta sig förstås. Ju mer du kan springa, gärna i lugn fart (alltså under 80% av hrm) ju bättre egentligen. Fast man ska ju ha tid också, de flesta vill ju hinna med något mer än bara träna på fritiden. Men tid och tålamod är tyvärr det enda jag känner till som verkligen fungerar.
Visst, man kan säkert underkasta sig idrottsmassage och få någon sorts effekt av det men jag misstänker det är lika mycket placebo som något annat 
Om det verkligen fungerade skulle väl fler ägna sig åt det?
|
|
|
2015-03-18, 14:07
|
|
|
Fudoshin
|
10km 1:02:28
Betydligt lugnare idag, även om det gick fortare än programmets stipulerade 6:40/km. Fast det är en 4:a i 6:14 också, det är nära nog 
Sol, medvind, glad och obekymrad. Känns det lätt så är det lätt. Detta är en lätt vecka, den sista av två. Sen kommer det tuffare veckor igen. Men än så länge njuter jag bara av skörden från förra tuffa segmentet.
|
|
|
2015-03-19, 20:09
|
|
|
Fudoshin
|
Styrka ~45min
Nu jävlar! Körde 1x5 på lila gummibandet (orkar bara 1 gång åt gången om näsan ska över räcket, men 5 gånger är massor för mig), 5x4 på gröna bandet (som förra veckan) och därefter supersettade tricepspressar och bröstpressar, bentover row och bicepscurl samt sidolyft på två sätt med exetuben. Alla supersetten 8x3 för att klämma ut det sista. Avslutade med 10x3 armhävningar, bred fattning och naprapatens magövning.
Jag kommer antagligen att få kanonmycket träningsvärk nu, för så här tungt och mycket har jag inte kört nånsin. Undrar om det var lunchpannkakorna som gjorde det? Experimenterade med två recept idag, chokladpannkaka och äppelpannkaka och det verkar ju inte gjort något negativt med träningen i alla fall
Senast redigerad av LadyG den 2015-03-19 klockan 20:11.
|
|
|
2015-03-20, 18:12
|
|
|
Fudoshin
|
10km 1:01:59
Ingen hög puls idag. Trots snön blev det mysigt. Men nu vill jag ha vår och ljumma vindar, inte snö och kallt. Knappt ingen träningsvärk sen i går. WTF? Fattar ingenting?!? Så hårt som jag körde igår borde jag vara helt handikappad idag?!?!?
|
|
|
2015-03-20, 19:01
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Snö?
|
|
|
2015-03-20, 19:09
|
|
|
Fudoshin
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Snö?
|
Japp, en massa vitt skit kom nerrasande fast det blir inte liggande eftersom det åtminstone är några plusgrader ute...
|
|
|
2015-03-22, 19:24
|
|
|
Fudoshin
|
34,57km 4:00:12
Hittade faktiskt, jag är så sjukt stolt över det! Att jag inte kan räkna är en annan femma, 27km skulle det vara idag. Det blev det inte riktigt, det blev inte ens de 30 jag tänkte att det kunde vara. Men det flöt på bra ändå.
Från Spånga längs Enköpingsvägen till Haga, längs stranden ner till Valhallavägen (det var den här sträckan jag var mest osäker på), Valhallavägen ner till tevehuset, ner till Strandvägen, sen följa vattnet till Stadshuset. Därifrån längs Drottningholmsvägen till Brommaplan, vidare till Spångavägen och hem. För att inte tycka om raksträckor befinner jag mig förvånansvärt ofta på en. En väldigt lång en dessutom.
Men jag trodde det var kortare att springa den där rundan, faktiskt.
|
|
|
2015-03-22, 19:45
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Milda tider, näst intill en mara. Du imponerar! Springer du verkligen dessa pass ensam??! Det är ju nästan det mest imponerande av sig självt.
|
|
|
2015-03-22, 22:01
|
|
|
Fudoshin
|
Citat:
Milda tider, näst intill en mara. Du imponerar! Springer du verkligen dessa pass ensam??! Det är ju nästan det mest imponerande av sig självt.
|
Ja, det är inte så många som är intresserade av att springa i timmar varenda helg. Men det gör inget, jag har min musik och får tid att tänka. Det är bra det med.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.
|

|