2009-12-30, 18:40
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog
-1
Vad har du för bredbandsleverantör? Vad är din utlovade hastighet? Hur mäter du hastigheten?
Finns inget i specifikationen till DI-614+ som motsäger att du ska kunna köra 100 Mbit WAN/LAN. 22 Mbit/s verkar vara maxgränsen på det trådlösa.
|
Att den skulle klara 100/100 Mbit wan-lan är fruktansvärt osannolikt. Långt ifrån alla nya routers idag för hemmabruk mäktar med det. 25 Mbit i throughput är å andra sidan rätt (snudd på osannolikt) uselt, måste jag medge.
|
|
|
2009-12-30, 18:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Ingen som har något förslag på hur jag ska ta reda på vad som har gått sönder?  Det känns spontant som nätagget, men onödigt att köpa i onödan om det är moderkortet/annat som har gått sönder. Har dessvärre inga andra delar att testa med.
|
Det var nätagget och nu har jag precis tryckt in ett nytt Corsair i burken. Drygt 1 vecka med endast laptop är drygt.
|
|
|
|
2009-12-30, 19:33
|
|
|
Sup, registered user?
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Att den skulle klara 100/100 Mbit wan-lan är fruktansvärt osannolikt. Långt ifrån alla nya routers idag för hemmabruk mäktar med det. 25 Mbit i throughput är å andra sidan rätt (snudd på osannolikt) uselt, måste jag medge.
|
WAN specas som en 10/100 ethernet port. Om den nu inte skulle klara 100 så beror det på någon annan funktionalitet som t.ex. kryptering, brandvägg, etc. Vet inte vilka routers du tänker på som inte mäktar 100 Mbit, men jag har då aldrig hört om några. Har hört om dålig throughput trådlöst till LAN t.ex.
|
2009-12-30, 19:34
|
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80
|
Seagate verkar ju ha tabbat sig senaste tiden vad jag hört. Ingen aning vad som sitter i den där. Varför vill du ha just en extern och inte en intern hårddisk? Priset verkar bra iaf.
|
2009-12-30, 19:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Jag har ett skumt problem, när jag har fullscreen t.ex ett spel så utan att göra något tar datorn mig till skrivbordet.. vet någon hur det kan fixas?
|
|
|
2009-12-30, 20:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av RockyBalboa
Jag har ett skumt problem, när jag har fullscreen t.ex ett spel så utan att göra något tar datorn mig till skrivbordet.. vet någon hur det kan fixas?
|
Sker det någon uppdatering i bakgrunden, windows update?
Jag skulle börjat kika på vilka program som är aktiva då problemet uppstår.
|
|
|
2009-12-30, 20:06
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärsvag
Sker det någon uppdatering i bakgrunden, windows update?
Jag skulle börjat kika på vilka program som är aktiva då problemet uppstår.
|
Tittade efter det, stängde av det och ändå fortsätter det
|
|
|
2009-12-30, 20:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Tittade efter det, stängde av det och ändå fortsätter det
|
Uppdatera windows och se till att grafikkortets drivrutin är som den ska.
Krånglar det fortfarande, se över ditt antivirusprogram,brandvägg eller liknande som kanske inte gillar läget. Avaktivera allt som kan tänkas störa och aktivera en åt gången.
Lycka till!
|
|
|
2009-12-30, 20:10
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Uppdatera windows och se till att grafikkortets drivrutin är som den ska.
Krånglar det fortfarande, se över ditt antivirusprogram,brandvägg eller liknande som kanske inte gillar läget. Avaktivera allt som kan tänkas störa och aktivera en åt gången.
Lycka till!
|
Tack för hjälpen. Har försökt uppdatera windows innan men det vägrade :S
Hur kollar jag grafikkortets drivrutin?
|
|
|
2009-12-30, 20:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Tack för hjälpen. Har försökt uppdatera windows innan men det vägrade :S
Hur kollar jag grafikkortets drivrutin?
|
Strunta i drivrutinen till grafikkortet just nu.
Först och främst, vilket operativsystem använder du? Ger windows update en felkod vid uppdatering?
Googla isåfall felkoden och se vad som händer.
Vista kan krångla lite vid uppdatering har jag märkt men det har alltid löst sig om man försöker ett par gånger.
|
|
|
2009-12-30, 20:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Strunta i drivrutinen till grafikkortet just nu.
Först och främst, vilket operativsystem använder du? Ger windows update en felkod vid uppdatering?
Googla isåfall felkoden och se vad som händer.
Vista kan krångla lite vid uppdatering har jag märkt men det har alltid löst sig om man försöker ett par gånger.
|
Får ingen felkod det säger bara att uppdateringen inte kunde genomföras. Använder vista.. Kan testa uppdatera igen ett par gånger under kommande vecka
|
|
|
2009-12-30, 21:35
|
|
|
Sup, registered user?
|
Citat:
|
Alla program på datorn kan potentiellt byta till explorer - dvs. ditt skrivbord. Som många nämner kan det vara windows update. Testa stänga ner alla program och funktioner en efter en för att felsöka vilket det är som orsakar ditt problem. Eller än bättre, stäng av hälften, sen hälften igen osv osv tills du hittar programmet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bisection_method
|
2010-01-01, 22:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Säg att jag vill ha en dator som klarar av de senaste spelen på bra inställningar, ingen budgetvariant alltså, men inte heller för dyrt. Det jag behöver är moderkort, nätagg, minne, grafikkort och processor. Hur mycket pengar bör jag lägga för att få något prisvärt?
|
Alla ni som frågar efter vad ni ska köpa för dator hela tiden.. kolla in denna artikel på "Sweclockers". Dom rekommenderar en "mellanklass-dator".
Jag har köpt i stort sett alla de sakerna dom har i de testet. Det ända som skiljer är mitt nätagg, min SSD-disk, kylningen för proppen samt chassi.
Men jag är grymt nöjd och det va värt varenda krona.
Jag spelar för tillfället "Call of Duty - Modern Warfare 2" med en upplösning på 1920 x 1080, samt alla effekter och extra sås. Flyter på hur bra som helst.
Totalpriset för datorn är ca: 7500 - 8000:- beroende på varierande priser m.m.
Kan också varmt rekommendera Corsair H50 till kylning för proppen än den dom har i testet. I stort sett samma peng, men det är ett slutet vätskekylt system. Tyst och effektivt.
God fortsättning!!
|
|
2010-01-02, 14:26
|
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Det låter ju som något är kört i hårdvaran och att moderkortet upptäcker det direkt vid omstart. Förmodligen inget du kan fixa själv och jag gissar på att du inte köpt till någon jättelång garanti? Bärbara datorer generellt håller ju inte jättelänge: http://netbookboards.com/2009/11/17/...-failure-rate/
Var fjärde HP-laptop går sönder på något sätt inom tre år.
|
Dammit, du har nog rätt. Får kolla om jag kan lämna in den någonstans när jag kommer hem och se om det är värt att laga. Annars får jag väl köpa en macbook.
|
|
2010-01-03, 16:20
|
|
|
Bicepsuell <3
Reg.datum: Aug 2006
|
Vad tror ni om den här..
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=495362
Bra skit eller? Har tänkt spela datorspel och redigera filmer med den.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.
|

|