Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-28, 22:15   #436
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Kul för dig att få vara i Stockholm ett tag. Det har en gång ryktats att det finns någon sorts hinderbana vid Karlberg, stämmer detta? Även några räcken för avancerade chinsövningar. Skulle kännas lite Rocky att springa ut i munkjacka, skuggboxas lite och göra chins.

Bor du förresten på Karlberg, det där regementet? Det ser nämligen väldigt spökbesökt ut på kvällarna.
Japp jag bor på Karlbergs slott. Det är inget regemente för övrigt utan en officersskola. Själv bor jag givetvis på chefsflygeln och inte bland kadetterna (de få som finns här nu).

Var ute och sprang runt området i förrgår och tog ett varv runt hinderbanan. Det är en riktigt hinderbana godkänd för tävlingar. Inga rep och dylikt ute i och för sig men man fick en idé av hur det var. Kan säga som så att hade det varit tävling så hade jag slagit ihjäl mig. Finns många hinder med potentiell hög smärtfaktor om man gör fel. Tar nog ett tag innan man lär sig hindrerna och kan ta dem i bra fart.
Gammal 2007-03-29, 19:48   #437
Jax
Registered User

Jaxs avatar

29/3 - innebandy
1h

För liten plan. Jag vill ha utrymme så att jag kan springa ifrån folk, men det gick inte idag. Så jag fick visa upp min bländande teknik istället. Sköt som en kratta med min lånade nästan helt raka klubba.
Gammal 2007-03-29, 19:50   #438
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Hinderbanan vid karlberg är grymt rolig och jobbig. Säg till om du / ni ska köra där någon dag
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 19:58   #439
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Hinderbanan vid karlberg är grymt rolig och jobbig. Säg till om du / ni ska köra där någon dag
Tycker det verkar livsfarligt, men jag är sugen på att springa den. Tyvärr är inte stegar och rep uppsatta nu så det går inte att köra alla hinder. Säger till om den är löpbar medan jag fortfarande är kvar. Måste bara tjuvträna först.
Gammal 2007-03-29, 20:22   #440
floppix
Vägnötare

floppixs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jax Visa inlägg
Du tycker inte att en stackare som är medvetslös har det nog jobbigt utan att du ska gå lös på halsen?

Exakt vad är maximal utvcäckling på en morgonpromenad?
Jag får någon inre bild av att du alltid är uppkopplad till en massa olika mätutrustningar när du tränar.
Hahha, jag bara måste:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg cykling1.JPG (36.7 KB, 56 visningar)
Gammal 2007-03-30, 05:10   #441
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Tycker det verkar livsfarligt, men jag är sugen på att springa den. Tyvärr är inte stegar och rep uppsatta nu så det går inte att köra alla hinder. Säger till om den är löpbar medan jag fortfarande är kvar. Måste bara tjuvträna först.
Ah, såpass. Hur länge stannar herrn i sthlm?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 05:22   #442
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Söndag. Sen eftermiddag. Hinderbana.

?

Eller en sen kväll till veckan.
Gammal 2007-03-30, 09:35   #443
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Söndag. Sen eftermiddag. Hinderbana.

?

Eller en sen kväll till veckan.
Psst. Annars vankas det fika onsdag kväll, för dem som är lagda åt det mer myspysiga hållet (alternativt skadedrabbade ).

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 19:18   #444
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Floppix: Jättegulligt! Hoppas att du springer omkring med liknande utrustning när du är utomhus.

Yankeee, Skaparn, Kristin: Är hemma i Jönne på helgerna, men jag har tre veckor kvar i Stockholm. Kommer tillbaka på måndag igen. Vad säger herrarna om träning på onsdag någon gånger runt 18? Lite hinderbana (som inte är komplett som sagt) och sedan eventuellt komplettera med vanlig löpning. Därefter fika med Kristin efter åtta, när hon har slitit klart på jobbet. Låter det som en plan?
Gammal 2007-03-30, 19:26   #445
Jax
Registered User

Jaxs avatar

30/3 - styrka
Bänkpress, militärpress, hantelsväng, tricepspress i CC, lite löpning

Hemsk upplevelse på gymmet idag. Sista fredagen i varje månad är det en DJ som spelar. Givetvis hade jag glömt det och råkade gå dit ändå. Värst av allt är att temat för kvällen var hip hop och r&b. Fy för den lede!
Gammal 2007-03-30, 19:37   #446
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Floppix: Jättegulligt! Hoppas att du springer omkring med liknande utrustning när du är utomhus.

Yankeee, Skaparn, Kristin: Är hemma i Jönne på helgerna, men jag har tre veckor kvar i Stockholm. Kommer tillbaka på måndag igen. Vad säger herrarna om träning på onsdag någon gånger runt 18? Lite hinderbana (som inte är komplett som sagt) och sedan eventuellt komplettera med vanlig löpning. Därefter fika med Kristin efter åtta, när hon har slitit klart på jobbet. Låter det som en plan?
Jag är absolut på. Vill anhålla om start lite efter 18 då jag jobbar till 18 på onsdag, men tar med mig något tight till jobbet och byter om där. Har nära till Karlberg. Det är absolut förbjudet att vila en enda dag fram till dess så att ni är tillräckligt slitna för att jag ska kunna hävda mig på en hinderbana. Ni kommer att tycka ordet klumpig använts om alldeles för smidiga människor när ni ser mig.
Gammal 2007-03-30, 19:41   #447
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Citat:
Ni kommer att tycka ordet klumpig använts om alldeles för smidiga människor när ni ser mig.
Jag är gammal fotbollsspelare. Superlativet smidig har aldrig hörts i min närhet. Hört många person som omvärderat hur stel en människa egentligen kan vara efter att ha sett mig in action.

Start efter 18 passar utmärkt. Då hinner jag med att äta middag innan.
Gammal 2007-03-30, 23:02   #448
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Åh, hinderbana! Det verkar sjukt roligt och sanslöst jobbigt

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 23:11   #449
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ah, så i bästa fall får jag fika med tre blodiga, ledbrutna och blåslagna wannabe-paratroopers? It's a date från min sida (Fast nästa gång tänker jag också vara med och leka!)

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 06:38   #450
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Machin_gun: Vill du vara med och leka?

Kristin: Hoppas du har med dig sjukvårdsutrustning för vi kommer behöva lite ompyssling och kärlek.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07.