Man hinner se ganska mycket på 3tim i en storstad. Ungefär vart gick den här rundan?
Och bra sprunget såklart!
Egentligen så har jag massor med ställen jag aldrig sett här i götet, så det kanske inte vore så tokigt. Åka ut till Eriksberg och leta sig runt därifrån kanske. Tanken har inte slagit mig att springa inne i en stad, men en söndag morgon när det är hyfsat öde måste det ju vara win
Man hinner se ganska mycket på 3tim i en storstad. Ungefär vart gick den här rundan?
Och bra sprunget såklart!
Började i Spånga kyrkby och höll mig på Bergslagsvägen större delen av tiden, vanligtvis inte så inspirerande men den här gången gick det så bra att jag aldrig reflekterade över att det är en flera kilometer lång raksträcka jag följer
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Egentligen så har jag massor med ställen jag aldrig sett här i götet, så det kanske inte vore så tokigt. Åka ut till Eriksberg och leta sig runt därifrån kanske. Tanken har inte slagit mig att springa inne i en stad, men en söndag morgon när det är hyfsat öde måste det ju vara win
Springa inne i stan är trevligt på sitt sätt, man är ju aldrig utan ställen att stanna på om man behöver handla något eller behöver en toalett. Det är en annan grej än att bara nöta cykelbanor i förorterna
En annan riktigt kul grej man kan göra, åka med lokaltrafiken så långt man får och sen springa hem
Springa inne i stan är trevligt på sitt sätt, man är ju aldrig utan ställen att stanna på om man behöver handla något eller behöver en toalett. Det är en annan grej än att bara nöta cykelbanor i förorterna
En annan riktigt kul grej man kan göra, åka med lokaltrafiken så långt man får och sen springa hem
Ja, en sådan grej gjorde vi ofta i lumpen, hah... blev utkörda med ögonbindel i en buss och sedan fick vi bara ordern "hitta hem, lycka till" ... kunde vara skoj och vill man ha högintensivträning så kan man förlägga träningen till fredagskvällar och åka ut till de mer stökigare/osäkrare områdena
Jag har för övrigt börjat snegla på att köpa en riktig gps och dra ut obanat och försöka hitta geocachar i skogen .. också kul.
Mandom, mod och morske män? Låter lite väl spännande att springa genom osäkra områden om kvällen tycker jag, men jag är inte så snabb att jag skulle kunna dodga oknytt genom att springa ifrån dem
Fast ge sig ut i blindo och hitta hem är kul, så länge det finns delar kvar av stan man inte omedelbart hittar i så. Tur att Stockholm är stort och jag har dåligt lokalsinne, jag har mycket äventyr kvar att uppleva
Jättemysigt pass, men det hade varit roligt om jag hade kunnat pallra mig ut lite tidigare så jag hade fått mer sol på mig. Men det är rätt fräckt att springa i skymningen också. Tre harar såg jag, de såg vårystra ut.
Har pysslat med mitt lilla hobbyprojekt, en online-kokbok och börjar bli riktigt nöjd och stolt. Det har nästan fått mig att glömma att träna bitvis, men nu ska det snart börja lugna ner sig hoppas jag. De flesta buggar är utkammade, nu är det "bara" att fylla på med recept
haha är det dina recept allihopa? ska glutta lite där
Allihop, använder enbart bilder jag själv tagit (därav den högst varierande kvalitén) och bara på mat jag själv gjort och tycker om
Har nästan inte lämnat skrivbordsstolen på 3 dagar, bara för att det är så roligt att greja med sidan
Tanken var mest att jag ville kunna komma åt mina favoritrecept från t ex ICA, tänk om jag blir sugen på min variant av biff stroganoff? Lappen hemma i köket gör ingen nytta om jag är på ICA, därav behovet av en egen kokbok. En som inte läggs ner eller flyttar eller styrs av någon annan, utan en där jag är webmaster, domänägare och admin
Allihop, använder enbart bilder jag själv tagit (därav den högst varierande kvalitén) och bara på mat jag själv gjort och tycker om
Har nästan inte lämnat skrivbordsstolen på 3 dagar, bara för att det är så roligt att greja med sidan
Tanken var mest att jag ville kunna komma åt mina favoritrecept från t ex ICA, tänk om jag blir sugen på min variant av biff stroganoff? Lappen hemma i köket gör ingen nytta om jag är på ICA, därav behovet av en egen kokbok. En som inte läggs ner eller flyttar eller styrs av någon annan, utan en där jag är webmaster, domänägare och admin
Sprang från Spånga till Barkarby, förbi Säby gård, runt Säbysjön till Bögs gård, ner genom Akalla och tillbaka till Spånga igen. Inledde med 15km mjuk, sugande grusväg ute på järva, sen när jag väl kom upp på asfalten fick jag motvind upp för kronåsen. Då undrade jag lite varför jag valde att springa åt just det hållet, men i övrigt gick det kanonbra.
Sprang utan att veta exakt vart jag var eller vart jag skulle, Akalla hittar jag inte i, men jag hade lite tur ändå och hittade. Precis när jag höll på att deppa ihop för att jag inte visste vart jag var, jag hade siktat in mig på ett gatunamn jag kände igen, så fick jag syn på skylten "Microsoft" på en av byggnaderna. Då visste jag exakt vart jag var och vart jag skulle! Så jäkla glad jag blev. Mitt lite unika lokalsinne fungerar så att jag inte känner igen mig om jag går på en gata och kommer från andra hållet jämfört med det håll jag brukar gå. Det är dessutom så att jag inte kan läsa kartor, varken appar eller i gps-navigationsprogram (om det inte är som de Garmin har i vissa av sina navigatörer, där de visar en 3-dimensionell vy också som visar hur det ser ut där man är). Det är inte så att jag inte vet hur man gör, utan den 2-dimensionella kartbilden översätts aldrig till 3d-verklighet hos mig. Kartblindhet, om det nu finns ett sådant namn, vore en bra term. Kartlexi?
Nå jag blir aldrig orienterare har jag insett, men jag utmanar mina svagheter så ofta jag orkar och får chansen. Jag klarar mycket mer nu än för fyra fem år sen, och enorma mängder mer än för tio år sedan. Det går inte ens att jämföra.
Det känns som att både träning och vardag rullar på bra nu. På hemsidan har jag kommit upp i 50 recept nu, det 50:e blev kanelbakade bananer, och jag bubblar av fler idéer. De flesta kommer medan jag springer, och igår fick jag huvudet fullt av matidéer när jag sprang mitt långpass.
Av någon anledning tänker jag väldigt mycket på mat när jag springer. Jag blir lätt hungrig också. Som om jag inte vore intresserad nog av mat till att börja med. Det här gör inte mina viktambitioner några tjänster direkt.
Jag ska återvända till Bodpodden, men då måste jag banne mig se till att få ordning på ätandet först. Det har blivit lite för mycket kakor, bullar, hemgjorda glassar och annat gott - men jag behövde bilderna till hemsidan!
Å andra sidan, jag har sällan sprungit så bra och känt mig så stark som när jag laddade med kladdkakan jag la upp (utan tillsatt socker). Så vem vet, det kanske är ett vinnande koncept att träna mycket och äta massor av hembakat och hemlagat? Jag har i alla fall inte gått upp i vikt, men jag slutade prompt att gå ner, vikten har inte rört sig ett hekto på hela veckan.
Jag var på väg att göra något liknande, på min inrednings- och renoveringsblogg. En receptdel med för mig träningsmat, "snabbmat när man renoverar" och mat för bjudningar, men det tog lite för mycket tid/energi för min del att göra som du gjort med bilder o så.
Hade någon tanke en gång i tiden om att göra en app eller så och ställa en surfplatta i köket som recepthållare, men jag faller hela tiden tillbaka till min pärm med plastfickor. Lätt o torka av när man står o kladdar i köket
Ska titta på dina recept o se om jag hittar något nytt skoj å prova. Senaste receptet jag testade nu var spenatsoppa med avokado och kvarg. Ren gastronomisk tortyr.
Å stackare, det låter som en olycklig kombination! Jag tror jag hoppar över att testa det faktiskt
Det tar en del tid med recept, det gör det. Nu har jag i och för sig tänkt tanken ganska länge och bunkrat bilder och recept, så jag kunnat rivstarta med ett 50-tal recept på en vecka, men snart lär ju takten sjunka till 6-8 recept i veckan snarare än 6-8st om dagen. Surfplattan är ju underbar att ha i köket, har ett ställ som dubblerar som tangentbordsskydd, så jag får en trevlig betraktningsvinkel också. Modern teknik är ju underbar