Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-08, 23:19   #31
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
För att visa skillnaden så kan vi ta Sesshoumaru som är en väldigt respekterad och omdiskuterad (på gott och ont) tricker. Han har ett väldigt långt förflutet inom Capoeira och använder inte lika mycket gymnastik som vissa.

Man kan behöva se vissa saker två gånger för jag tror inte alla kommer hänga med
Fy fan vad grym han är. Bland det bästa jag sett nånsin. En levande väderkvarn och akrobat som skulle riva med sig bra många snubbar i en fight.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 01:41   #32
Marcelo_Garcia
Registered User

Marcelo_Garcias avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Honken Visa inlägg
Wushu är ingen kampsport i sig, det är en uppvisningskonst som är baserad på traditionella kinesiska kampsporter. Alla olika stilar av Wushu (chang, nan osv) har en respektive traditionell kampsport bakom sig.
Nä, det är vad som vanligtvis kallas modern wushu. Wushu är ett samlingsnamn för alla kinesiska kampsporter., betyder typ "kampkonst" på kinesiska.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_martial_arts
Gammal 2007-08-09, 01:48   #33
Marcelo_Garcia
Registered User

Marcelo_Garcias avatar

Jag tror min hjärna är lite för pajjad av MMA för att kunna uppskatta det här... För några år sen tyckte jag det var ascoolt, men nu sitter jag mest och tänker att det är kampsportens svar på balett haha MMA har förstört mycket av kungfu-filmsgenren för mig också tyvärr, sitter bara och tänker "vafan, det där skulle ju aldrig funka" hela tiden, även om jag vet att det inte ens är det som är syftet Ett tips är att aldrig börja kolla på MMA haha!
Men jävligt duktiga atleter, absolut! Skulle vara coolt att behärska det där. Jag kan iofs aerial och 540
Gammal 2007-08-09, 09:08   #34
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Kom ihåg, det är ju inte meningen att man ska kunna slåss med de här teknikerna. Det ska bara se coolt ut. Så jag tror du slog huvudet lite på spiken med din jämförelse, Marcelo.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 09:23   #35
Lexidos
Registered User

Lexidoss avatar

Reg.datum: Jan 2005
Är grymt sugen att börja på något sånt. Kanske wushu är bra att börja med för att lära sig lite grunder innan man leker loss själv, vill ju inte bryta nacken.

The whole of life is just like watching a film. Only it's as though you always get in ten minutes after the big picture has started, and no-one will tell you the plot, so you have to work it out all yourself from the clues.
Lexidos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 09:37   #36
Torwald
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
Sesshoumaru var otroligt grym!
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 15:43   #37
Marcelo_Garcia
Registered User

Marcelo_Garcias avatar

Här snubben är grym, capoeirista och tricker
Gammal 2007-08-09, 17:21   #38
Honken
Girevik

Honkens avatar

Reg.datum: Aug 2007
Marcelo, du har rätt. Wushu är ett samlingsnamn för kinesiska kampsporter, alltid förvirrat med kung fu som egentligen betyder "hög skicklighet" (något liknande). Men såfort du säger Wushu så tänker folk på modern wushu, som i grund och och botten är en form av uppvisning.
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 11:59   #39
agemo
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Hejsan Rahf, såg den här tack vara att jag blev tipsad om att du tränade med Tricking som mål. Jag gör nämligen det samma till viss del, så jag kolade in vilka trådar du skapat i hopp om att hitta en träningsjournal.

Jag tränar för att, efter ett låååångt uppehåll, komma i form för kampsport och börja exprimentera med Tricking. Jag har mig själv görandes bakåtvolter som målbild

Har du lust titta gärna in i min journal, och länka gärna till din egen om du har nån
agemo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-12, 12:42   #40
Netto
Registered User

Nettos avatar

Reg.datum: Jun 2007
http://www.youtube.com/watch?v=-Y1lqwvGcwk

Den här killen har alltid imponerad på mig.
Netto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 22:33   #41
Death-Metal
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Känner att jag vill bumpa denna tråd. Posta gärna samplers på era favoriter, eller på er själva om ni är aktiva utövare haha!

Måste bara säga att detta är det mest överdjävliga jag get mig in på. Finns inget gymnpass i världen som kommer i närheten av den smärta och nederlag det innebär för oss mindre begåvade att träna tricking

...at ge upp kommer dock inte på fråga
Death-Metal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 22:44   #42
Death-Metal
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Just det. Min favvo sampler JUST NU :

Ett konstverk bannemig!

Tror många här känner till Jujjimufu. Han är CLEAAAAN!!!!oneoneone
Death-Metal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 02:00   #43
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Juji är bra och har väldigt kraftfulla tricks. Tvivlar dock på att många här känner till honom, tricking är inte stort på Kolozzeum
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 07:23   #44
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
Wushu ftw!
Har man kört wushu ett tag så kommerm an tycka det är fult att ha ben böjda i luften. Första killen har dessutom ingen höjd på sin twist.

Gammal 2007-10-28, 07:30   #45
Prankie
Registered User

Prankies avatar

Reg.datum: Nov 2002
Trailer från Wushu one family, tränade själv i Shanghai. Det var grymt stämning när salen med 6 mattor var fulla med människor. Speciellt inför tvälingstiden.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.