Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Prostitution
Både köpa och sälja ska vara lagligt 91 65.00%
Bara sälja ska vara lagligt 9 6.43%
Bara köpa ska vara lagligt 4 2.86%
Både köpa och sälja ska vara olagligt 36 25.71%
Antal röster: 140. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-06, 22:49   #31
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
De som vill frivilligt sälja sexuella tjänster borde få göra det och det borde vara lagligt att köpa sex från de som säljer just frivilligt. Det dåliga är att det blir svårt att kontrollera trafficking då.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:49   #32
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Nej, jag tog fel. Jag menade att trycka "bara att sälja ska vara lagligt", men blidde visst tvärt om.

Jag tycker lagen vi har nu är bra. Man ska inte straffas för att man har en shitty livssituation och är desperat, men man ska straffas för att man utnyttjar dem som har en shitty livssituation och är desperata.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:49   #33
Pingu
Oleg sex dr

Pingus avatar

Reg.datum: May 2004
Tycker också att det ska vara lagligt

http://www.rogersgarage.com/1.html
Pingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:51   #34
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
De som vill frivilligt sälja sexuella tjänster borde få göra det och det borde vara lagligt att köpa sex från de som säljer just frivilligt. Det dåliga är att det blir svårt att kontrollera trafficking då.
Plus att vem avgör vad som är frivilligt? Är det frivilligt för att man vill göra det för att annars har man inte råd till sitt knark (fast innerst inne vill man inte)? Är det frivilligt när man egentligen blir tvingad av någon annan men säger att det är frivilligt? Hur ska man kunna kontrollera om det verkligen är frivilligt?
Gammal 2007-06-06, 22:52   #35
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Känns som en rätt felaktig argumentation med våldtäkter.

Jag tycker att det skall vara lagligt.
Kanske blir syftningsfel där, jag menar självklart att våldtäkter skall vara lagliga. Typ.

Hur som helst angående ämnet så anser jag att man skall få bestämma över sin egen kropp till den grad i att man får ha sex för pengar.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:55   #36
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Hur som helst angående ämnet så anser jag att man skall få bestämma över sin egen kropp till den grad i att man får ha sex för pengar.
Håller med.

Det är ju lagligt att sälja sex. Tro sjutton att var och en ska ha rätten att bestämma över sin egen kropp.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:55   #37
L-Sami
El grande salami

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Plus att vem avgör vad som är frivilligt? Är det frivilligt för att man vill göra det för att annars har man inte råd till sitt knark (fast innerst inne vill man inte)? Är det frivilligt när man egentligen blir tvingad av någon annan men säger att det är frivilligt? Hur ska man kunna kontrollera om det verkligen är frivilligt?
En person som väljer att sälja sig själv utan att man tvingad till det av någon annan person är frivilligt enligt mig. Varför man gör det är en annan sak.

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:57   #38
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Nej, jag tog fel. Jag menade att trycka "bara att sälja ska vara lagligt", men blidde visst tvärt om.

Jag tycker lagen vi har nu är bra. Man ska inte straffas för att man har en shitty livssituation och är desperat, men man ska straffas för att man utnyttjar dem som har en shitty livssituation och är desperata.
Hur tänker du med det resonemanget?

Ja man ska få sälja, men folk ska inte få köpa. Varför ska man kunna sälja isåfall? Ska alla som vill köpa bryta mot lagen?

Sen visst vissa har shitty livsituation som du säger, men hey de behöver pengar av olika själ. Är det DÅLIGT då att någon "hjälper" dem genom att betala för att ha sex med denna person?
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 22:58   #39
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
En person som väljer att sälja sig själv utan att man tvingad till det av någon annan person är frivilligt enligt mig. Varför man gör det är en annan sak.
Men hur ska man kunna veta att den faktiskt inte är tvingad av nån annan, om personen säger att den inte är det?
Gammal 2007-06-06, 23:01   #40
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Hur får det du det att gå ihop?
Hur ska nån kunna sälja en tjänst om den inte ska gå att köpa?
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:03   #41
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Men hur ska man kunna veta att den faktiskt inte är tvingad av nån annan, om personen säger att den inte är det?
På samma sätt man tar reda på om jag t.ex. tvingar dig att sälja en stol till mig.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:03   #42
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten Visa inlägg
Hur tänker du med det resonemanget?

Ja man ska få sälja, men folk ska inte få köpa. Varför ska man kunna sälja isåfall? Ska alla som vill köpa bryta mot lagen?

Sen visst vissa har shitty livsituation som du säger, men hey de behöver pengar av olika själ. Är det DÅLIGT då att någon "hjälper" dem genom att betala för att ha sex med denna person?
Jag tänker precis så som jag skrev.
Om ingen köper sex så lönar det sig inte att sälja sex, så länge det finns köpare så finns det tyvärr säljare, så därför tycker jag det är bättre att försöka stoppa köpandet. Det är de som köper som gör något fel, nämligen utnyttjar någon som är desperat/har en shitty livssituation.

Om någon utnyttjar en annan person sexuellt och ser ger denne pengar så ser inte jag det som kompensation. Jag tycker inte att den som blir utnyttjad ska straffas för detta, bara för att den som utnyttjade gav personen pengar.

Sen är jag säker på att det finns en och annan "lycklig hora", men eftersom jag är övertygad om att majoriteten som säljer sig själva på ett eller annat sätt mår dåligt av detta, så tycker jag det är ett fenomen som samhället bör försöka motverka.

(Sen heter det skäl, inte själ. Själen är en sån där abstrakt sak man har nånstans inne i kroppen, vettu.)
Gammal 2007-06-06, 23:05   #43
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Förhoppningvis skulle det vara rätt bra koll på sådant där, men samtidigt om de nu blir tvingade. Tror du inte de skulle lättare komma ifrån det om de jobbade på en vanlig bordell(berätta för kunden)? Istället för någon lgh i hemlighet, där sexköpare kanske inte vet något annat ställe att köpa sex från. Så även fast de vet att personen är "tvingad", så vill de ej att polisen ska stänga igen det. Eftersom då kommer de inte få "sitt".

Är det vanliga bordeller, så har förhoppningvis kunden många alternativ att välja bland.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-06, 23:08   #44
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Hur får det du det att gå ihop?
Hur ska nån kunna sälja en tjänst om den inte ska gå att köpa?
Hela dealen är ju att man vill att det inte ska gå att sälja tjänsten, att efterfrågan ska minska såpass mycket att även utbudet minimeras, så att säga.

Citat:
På samma sätt man tar reda på om jag t.ex. tvingar dig att sälja en stol till mig.
Jo, men det är kanske lite värre att bli tvingad att sälja sin kropp än att sälja en stol.

Sen vet jag inte hur du skulle kolla det heller. Om jag säljer en stol och du frågar "vill du verkligen detta?" och jag svarar ja trots att jag absolut inte vill, men Knarklangarhasse har hotat mig till livet om jag inte gör det, hur ska du då kunna veta om allt detta med Knarklangarhasse?

Visst, folk kan tvingas sälja andra saker men det jag menar är att jag tror det är vessäntligt mycket vanligare att bli tvingad att sälja sin kropp än att sälja sina köksstolar, eftersom man oftast får mer cash för kroppen+att den går att återanvända, så att säga. Sen menar jag också att det är värre att tvingas sälja sin kropp än att tvingas sälja en stol. Visst, hotet i sig är också hemskt, men själva stolförsäljningen är antagligen inget man får men för livet av.
Gammal 2007-06-06, 23:10   #45
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Jo, men det är kanske lite värre att bli tvingad att sälja sin kropp än att sälja en stol.
Det är inte köparen av horans kropp som tvingar köpet dock - viktig skillnad. (Om vi inte talar om våldtäkt av något slag).

Hela det här problemet grundar sig i en hysteri kring kvinnors beslut rörande kvinnors kroppar. Vilken annan situation som helst hade det varit av avgörande vikt vem som tvingar alternativ hur "klantig" säljaren är. Inte när det gäller sexköp, då spelar omgWILLSOMEONEPLZTHINKOFTEHWOMAN-moralen in. Kvinnan som inte kan ta vara på sig själv och som inte är fri att välja själ vosv osv.

Jag har träffat dig och är mer än övertygad om att du är rätt duktig på att ta vara på dig själv och väljer 100% fritt. Varför behövs lagen?

Senast redigerad av jwzrd den 2007-06-06 klockan 23:13.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.