2006-07-24, 05:14
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Tror jag ska köra en vilodag idag! Sedan måste jag snart ta ett benpass! Har ju hoppat över det nu! Kanske imorgon, och sedan springa på onsdag. Kanske inte superbra om jag ska ta mig springandes runt. Wtf! Kör så det ryker
Får väl springa så sakta jag kan så ska det nog gå som du sissa tipsar om!  Skulle ju faktiskt kännas skönt och klara det runt!
|
|
2006-07-24, 16:57
|
|
Registered User
|
Snyyyyyyyyyft! Min hals gör ont och mitt huvud är tungt. Nös några gånger och nu är jag snorig. Vill inte!! Har ju precis kommit igång med träningen
Just nu äter jag lite mörk choklad. Vad äter man på kvällen när man bara har kolhydrater och protein kvar som man får äta?
Hoppas det går över om jag går och sover nu. Men känns som det redan är försent
|
|
2006-07-25, 11:03
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av izza
Hehe, tack för tipset! Hm... ha fötterna i golvet och luta sig och lägga ryggen mot armstödet?
Verkar lite krångligt, speciellt om man ska ta tyngre vikter, med balans och så. Vår soffa är visserligen lika hög i armstöden som i ryggstödet så kanske kan lägga sig där istället.
Ska filura lite på det tipset! 
|
Alltså, man har fötterna i golvet, sätter sig längst ut på armstödet och lutar sig bakåt så att skuldrorna tar i. Vikterna har man med sig från början, precis som annars om man saknar ställning.
|
|
2006-07-25, 13:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Alltså, man har fötterna i golvet, sätter sig längst ut på armstödet och lutar sig bakåt så att skuldrorna tar i. Vikterna har man med sig från början, precis som annars om man saknar ställning.
|
Nu har vi hittat en bänk i förrådet så nu kan jag pressa riktig bänk!
|
|
2006-07-31, 19:06
|
|
Registered User
|
Äntligen!! Efter att en vecka har gått sedan jag kände första förkylningssymptomen är jag nu igång igen!! Och det kändes väldigt bra, skönt!
Axlar, biceps och bröst
Stående militärpress
7 kg: 10
12 kg: 2*7, 1*5
kändes som jag skulle åka genom golvet när jag tog i på de sista, tungt...
Drag till hakan
12 kg: 2*7
detta kändes betydligt lättare så jag höjde på sista
14,5 kg: 1*7
Sidolyft & frontlyft
1,5 kg: 3*7 på varje övning
är rädd för dessa övningar, gör lite småont i axlarna
Framåtlutade hantellyft (sittande framåtlutad)
1,5 kg: 3*7
vad skön övning när man sitter ner, superkontakt!!
Stångcurl
14,5 kg: 2*7, 1*5
på slutet orkade inte högra handleden med längre
Bänkpress
12 kg: 1*10, 1*7
första setet flög stången upp, men tydligen tog det rejält för i andra orkade jag knappt lyfta den, så det blev bara två, så jag inte skulle fastna, eftersom jag är ensam hemma för tillfället
Flyes
4,5 kg: 2*5
blev lite tungt, så jag körde inte så långt bak men det känns ändå, redan i musklerna!
Hantelcurl
4,5 kg: 3*7
kul att denna vikt känns så lätt, det gjorde den inte i början
Hammercurl
6,5 kg: 3*5
desto tyngre! men jag orkar ju!
Najs att ha tränat, känns bra! Nu är jag på gång igen
|
|
2006-07-31, 21:05
|
|
Segrare Bästa fysiken 2011!
Reg.datum: Nov 2005
|
skönt att du är frisk och på banan igen.
och skoj att du ökar. så det ska va ju
|
|
|
2006-08-01, 05:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sissa
skönt att du är frisk och på banan igen.
och skoj att du ökar. så det ska va ju 
|
Ja det känns jättebra!! Just nu är jag sååå trött, orkar verkligen inte ta mig till jobbet. Enda som håller mig uppe är tanken på att det är sovmorgon imorgon... Puh...
Är sugen på en springtur snart nu (alltså inte nu på morgonen, men i eftermiddag kanske)
|
|
2006-08-01, 16:51
|
|
Registered User
|
Sådärja! Ett pass styrka idag igen, blev ingen löprunda. Tur var väl det för rätt som jag tränade här hemma började åskan och regnet.
Rygg, mage och triceps
Marklyft
17 kg: 1*10
22 kg:3*7
Stångshrugs
22 kg: 3*10
Bänkpress med smaltgrepp
9,5 kg: 3*7
French press (stående, tvåhandsgrepp)
4 kg: 3*7
Hantelrodd
6,5 kg: 3*7
Ligga på rygg och sprattla med benen (luftcykling)
2*30 sek
lika jobbigt i benen som i magen ju!
Situps
50
Sneda situps
25
Ryggresningar på mage
50
Känns som en veckas vila (förkylning) absolut inte förtvinade musklerna, snarare tvärtom! De har växt! Det mesta känns relativt lätt, ska höja lite nästa gång tror jag. Vill inte göra det för snabbt, har ju nyss börjat så då kanske lite teknik försvinner.
|
|
2006-08-02, 10:32
|
|
Registered User
|
Dagens pass:
Löpning!!
Med siktet inställt på att springa hela varvet på 2,4 km!
Jag är nöjd, trots att jag inte riktigt höll hela vägen.
För det första går jag alltid de första 200 m, eftersom det är världens största backe där, skulle bli helt utpumpad av att springa den.
Men sedan sprang jag och sprang, när skyltarna visade att jag sprungit 1,8 km så gav jag upp och gick en bit, men sprang lite till sen.
Tänkte innan jag sprang att när jag kommer runt 2,4 km på under 15 min ska jag testa 5 km spåret. När jag stannade klockan idag så var den strax under 17 min så det är inte så långt till 15 min!
Felet när jag sprungit förut är att "orken" sitter i huvudet. Psykiskt säger jag till mig själv att jag inte orkar mer och då gör jag inte det. Och sen när jag kommit runt spåret så är jag inte speciellt slut i kroppen. Idag manade jag på psykiskt att t.ex. när benen var helt mjölksyriga efter lite backe så tänkte jag bara "det går snart över, fortsätt spring". Och det funkade ju, för jag sprang mycket mer än jag gjort förut.
Och slut fysiskt var jag också, trodde jag skulle dö och kräkas på samma gång, haha. Nu är det gjort för idag i alla fall. Sköönt!
|
|
2006-08-02, 10:45
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Det där med att orken sitter i huvudet stämmer så himla bra! För min del gäller det framförallt styrketräningen, jag ställer allt för ofta in mig på ett visst antal reps jag ska klara, och när jag gjort dom lägger jag av trots att jag säkert klarat ett par till. Tack och lov har jag oftast min coach (maken) med mig som säger till mig att köra ett par extra...
Bra jobbat, i alla fall!
|
|
|
2006-08-02, 10:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag tror nog att du klarar att springa hela varvet. Att springa kan vara ett väldigt relativt begrepp.  Nästa gång du känner att du vill börja gå istället för att springa kan du väl testa att sänka tempot istället. Även en mycket långsam lunk räknas ju mer som att springa än att gå. Och vips har du sprungit hela varvet.
|
|
|
2006-08-03, 16:43
|
|
Registered User
|
Stumpis: Tack!
Skönt med någon som peppar! Fast ibland skulle jag nog bara bli irriterad. Typ i löpspåret, hehe. Nej men det är väl en vanesak!
Elan: Jo absolut, men tyvärr springer jag ju redan supersakta  Men ska tänka på det till nästa gång så ska vi se om det går att sänka farten ännu ett steg, haha. Ska se om det bli en springtur på lördag igen kanske.
|
|
2006-08-03, 18:23
|
|
Registered User
|
Det blev ett litet pass idag med. Hade egentligen tänkt att vila, men glömde ta med lunchlådan till jobbet, så köpte en pizza istället, så jag tänkte att jag behövde göra av med lite kalorier också. Så klantigt! Packade ner en låda till frukost, och en låda till mellanmål, medan lunchlådan stod kvar i kylen. Blä.
Tyvärr kändes passet lite omotiverat. Tränade mest för att göra det och tankarna var någon annanstans. Ville egentligen bara sitta ute vid trädgårdsbordet.
|
|
2006-08-03, 18:29
|
|
Registered User
|
Telefonen ringde, så jag fortsätter i ett nytt meddelande, visste inte hur lång tid man hade på sig att skriva ett inlägg
Axlar, biceps och bröst
Drag till hakan
17 kg: 2*7
12 kg: 1*7
Stående militärpress
12 kg: 2*7 1*5
trööögt
Sidolyft
1,5 kg: 3*8
ska nog byta ut denna mot hantelpress, kanske inte axeln krånglar så
Frontlyft
1,5 kg: 3*10
Framåtlutad hantellyft
1,5 kg: 2*10 1*7
Stångcurl
12 kg: 3*7
Pullover
7 kg: 1*7 1*5
axeln krånglade lite här också, kanske behöver vila
Bänkpress
7 kg: 20
tog en lätt vikt och fler rep istället eftersom inte axeln kändes så bra
Hammercurl
6,5 kg: 1*5 1*6 1*5
Inga underverk direkt...
|
|
2006-08-06, 09:00
|
|
Registered User
|
Hörrö soffpotatis! Dags att träna lite idag! Varit i vila fredag och lördag nu. Och igår åt jag 1000 kcal mer än planerat. Men, men kanske är bra med lite extra energi mellan varven. Ska jobba 12-18 idag så det blir träning ikväll. Antinge mage/rygg eller löpning.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.
|

|