Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-05-31, 09:18   #31
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Trist med ryggen! Påverkar ju en del i vardagen också att ha ont i ryggen.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Gammal 2021-05-31, 13:21   #32
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Ah jo, men att jag slet ut den är väl en överdrift. Jag har så det gör ont att gå ner i plankan, men det är då just den övningen och böja upp ryggen jag behöver göra för att få till diskarna. Har varit till en sjukgymnast tidigare. Står vid skrivbordet nu och har inte ont, men vet att ett rygghaveri är nära när jag får sån här känsla.

Så jag kommer köra mer kontrollerade reps och fokusera på volym nu och inte vikt. Styrkan kommer den med.

Morgonvikt ca 79,4.

Sömnbrist men kost och träning är på topp i övrigt. Jag går inte hungrig nånting. Så ligger kanske högt i kalorier.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-01, 08:28   #33
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Morgonvikt 78,8 kg. Äter bra, sover för lite, tränar ok.

Igår blev det ett lite annorlunda pass. Fokus på axlar och rygg. Mycket baksida och utsida axlar.

Fick riktigt bra armar, de har aldrig varit bättre än nu. Känner ju att jag har en hel del ryggfett. Så det är klart att jag har mycket att ta av fortfarande. Bara att jag i rätt ljus har lätt att få det att se bra ut. Ben, axlar och armar kommer att komma fram bra efter några kg till.

Kommer jag att bli nöjd? Kanske inte mycket mer än nu. Jag går inte hungrig än iallafall.
Gammal 2021-06-01, 08:39   #34
spoon
Spån

spoons avatar

Bilder på formen?

Själv så är jag påväg neråt igen. Känns som att 75-77 är rimligt för mig. Inte rippad men ändå i bra form. 12-14 % Kanske?

Gammal 2021-06-01, 09:17   #35
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Jao kan väl lägga upp två i optiljus med lite redigering

Nu verkade inte förhandsgranskning fungera för mig så får se hur det här blev.

Jag kommer att gå ner till en vikt som är rätt nerdeffad, för att sen gå upp lite. Senare bara fokusera på att bygga muskler och hålla mig i bra form livet ut. Inge bulk, inge viktkåt (förutom 200 i mark) utan att köra en blandning av styrka och kondis och må bra.

Senast redigerad av Ribcage den 2021-06-01 klockan 09:20.
Gammal 2021-06-01, 09:34   #36
spoon
Spån

spoons avatar

Bra form!

Framsidan är ganska nära opti enligt mig. Klart att man kan vara ännu mer rippad men är det värt det? Kanske är en form som kan hållas året runt.

Gammal 2021-06-01, 09:52   #37
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra form!

Framsidan är ganska nära opti enligt mig. Klart att man kan vara ännu mer rippad men är det värt det? Kanske är en form som kan hållas året runt.

Precis, jag verkar lägga mitt fett på ryggen och inte mig emot. Den ser jag ju sällan

Däremot är det där som sagt optiljus. Nånstans vill jag se ut sådär även i dåligt ljus. Men ja, som sagt jag lider inte än något alls. Så jag gör ingen uppoffring. Jag äter väldigt mättande mat som ofta är lågt i kalorier. Tomater som snacks. Inget sug efter fika och sånt utan fokuserar då hellre på chark och nyttiga snacks. Det känns hållbart länge än.

Jag fyller år mitt i sommaren, så det kommer jag fira med att fika en hel dag Utan att trilla dit rejält. Men då är dieten över oavsett.
Gammal 2021-06-08, 08:48   #38
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Morgonvikt: 78,9 nånting sånt.

Igår blev det ett överkroppspass. Haft några halvdana pass på sistone, åtminstone vad gäller mark och bänk.

Sammanfattar lite:

Bänk:
110x4
100x10
100x8

Press:
40x15
60x6
65x4
40x12

Chins och så maskin för övre rygg för ryggen.

Baksida axlar, utsida axlar, stångcurls, rope extensions, triceps ovanför huvudet med rep, biceps med rep, mer utsida axlar, bakåtlutande curls.

Bänken var svag, men bra armar på övriga. Bra pump, mycket ådror.
Gammal 2021-06-19, 23:05   #39
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Deffar vidare, sakta. Fortfarande halvkropp. Dålig sömn, lite rörelse. Kosten är bra och träningen helt ok.

Gjorde ett kortare pass idag.

Bänk
80x6
100x3
120x3,5 fail
100x10
100x10

Sen lite biceps och svammel mest. Kanske blir överkropp igen på måndag då för resten.
Gammal 2021-06-21, 07:22   #40
Zelnah
Registered User

Reg.datum: Feb 2017
Snyggt, riktigt bra form!

Jag har precis som du lite skeva stats i mina lyft, med en bänk som är typ samma som min böj. Men det är bra tugga på. Hur känns det med styrkan nu när du deffar? Upplever du att du tappar något och känns det frustrerande eller är det bara fokus på att slimma ner dig och så får resten vara som det är?
Gammal 2021-06-21, 09:50   #41
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Tackar!

Njao alltså i mark har jag väl tappat styrka pga mindre fokus och kanske på maxtunga vikter i de stora tre. Men t.ex. i bänken är jag inte långt ifrån mitt max särskilt när det gäller högre reps.

Så om jag får bli utvilad nån gång (snart semester) så skulle jag nog vara ungefär lika stark som vanligt. Men mer vikt ger ju lite extra skjuts i bänken. Sen blir man bra på det man övar och jag har inte fokuserat mycket alls på mark på sistone och i böj kör jag mer efter att bygga nu än att köra tunga vikter. Något som jag tror kommer löna sig i långa loppet. Även om styrka är en bra indikator så känns det som att jag minskat skaderisken med lägre vikter och fler reps med annat fokus. Ska ju inte tävla så är inte så noga egentligen.

Har varken gener för, intresse eller kropp som håller särskilt bra för böj egentligen. Inte hållit på med t.ex. hockey eller så heller. Men är halvnöjd med att ta runt 145 i böj ändå. Har inga drömmar om höga vikter där. Ser inte syftet för min del. Stora ben däremot, men det kan jag få av högre reps, benpress, benspark, bencurls med mer. Sånt som inte dödar mitt ryggslut.
Gammal 2021-06-22, 10:36   #42
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Morgonvikt 77,2 kg.

Igår var jag inte taggad men körde marklyft och benpress. Lite mage.

Sexa på 150 i mark som mest. Några set raka mark efter det på 100 kg.

Benpress 15 reps några set med mage superset.

Sedan 400 kalorier crosstrainer.
Gammal 2021-06-27, 13:01   #43
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Fixade 20 chins, så det är ju något. Sköter inte detta fläckfritt men det behöver inte vara perfekt. Åt upp mig under midsommar. Nu är jag på slutspurten så kommer att försöka gå lite hungrig.
Gammal 2021-06-27, 13:06   #44
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Gick alltså upp till 79 morgonvikt. Men det ser bra ut i spegeln. Ådror på magen och armar. Så jag är optimistisk. Dubbelpost då jag testar signaturen.
Gammal 2021-06-27, 13:27   #45
spoon
Spån

spoons avatar

Gött att fylla ut formen med lite kolhydrater. Brukar se bra ut i spegeln då

Var det gött att släppa lite på tyglarna några dagar?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.