2019-02-27, 10:49
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Prova att ta ett jobb på en offentlig arbetsplats med 50 plussare.
|
Like me. Kan gå i god för detta, som sagt. Enklare karriärväg finns inte.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2019-02-27, 11:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Prova att ta ett jobb på en offentlig arbetsplats med 50 plussare.
|
Därefter kan man prova att bada med krokodiler.
|
|
|
2019-02-27, 11:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Sant, men samtidigt krävs nog ett visst mått av narcissism (kanske i kombination med ett visst mått av ångest/självtvivel) för att sträva mot självutveckling. För mer altruistiskt lagda människor kan det räcka med att göra andra glada samt att uppnå ett status quo av en allmänt trevlig tillvaro. Tror jag iaf.
|
"Alla" människor har ett visst mått av narcissism i sig, ex. hur många människor kör styrketräning till 100.0% för hälsans skull, som helt skiter i att man dessutom sakta men säkert ser bättre ut? Det var därför jag skrev "(riktig) narcissist" i första meningen, om man ska prata om någon som verkligen har en narcissistisk _personlighetsstörning_.
Men att sträva mot självutveckling, i en form eller annan, borde väl alltid vara bra. Det utesluter ju inte altruism om man säger så.. man kan ju alltid göra mer/bättre = bli en bättre människa (enligt sin egen definition).
|
|
|
2019-02-27, 11:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Därefter kan man prova att bada med krokodiler.
|
Man kan lugna sig med att "Dom här trillar av pinnen snart ändå"
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2019-02-27, 11:56
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Narcissist är väldigt överanvänt idag. Jag tror många som delar ut det epitetet lättvindigt skulle lära sig en del av att umgås en tid med någon med dokumenterad narcissistisk personlighetsstörning, eller åtminstone någon med någon form av kluster-b.
|
|
|
2019-02-27, 12:20
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av geoff
"Alla" människor har ett visst mått av narcissism i sig, ex. hur många människor kör styrketräning till 100.0% för hälsans skull, som helt skiter i att man dessutom sakta men säkert ser bättre ut? Det var därför jag skrev "(riktig) narcissist" i första meningen, om man ska prata om någon som verkligen har en narcissistisk _personlighetsstörning_.
Men att sträva mot självutveckling, i en form eller annan, borde väl alltid vara bra. Det utesluter ju inte altruism om man säger så.. man kan ju alltid göra mer/bättre = bli en bättre människa (enligt sin egen definition).
|
Javisst, men jag skiljer på att vilja göra gott för andra människor (även sådana som står en nära, t.ex. familj och partner) och att vilja utvecklas enkom för sitt egna höga nöjes skull. Det senare skulle jag då säga är något mer narcissistiskt på en skala mellan Moder Teresa och Donald Trump.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2019-02-27, 12:38
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
Javisst, men jag skiljer på att vilja göra gott för andra människor (även sådana som står en nära, t.ex. familj och partner) och att vilja utvecklas enkom för sitt egna höga nöjes skull. Det senare skulle jag då säga är något mer narcissistiskt på en skala mellan Moder Teresa och Donald Trump.
|
Vad säger du?! Trump säger ju själv att han är ett "stabilt geni"!
|
|
|
2019-02-27, 13:46
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Det viktiga är väl någorlunda gemensamma intressen och en vilja att investera tid för att lära sig mer. Man måste knappast vara mycket mer än normalbegåvad för de flesta områden.
Det är i alla fall vad jag upplevt, snarare att folk är klipska men ointresserade än enbart dumma.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2019-02-27, 15:11
|
|
|
special snowflake
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Det viktiga är väl någorlunda gemensamma intressen och en vilja att investera tid för att lära sig mer. Man måste knappast vara mycket mer än normalbegåvad för de flesta områden.
Det är i alla fall vad jag upplevt, snarare att folk är klipska men ointresserade än enbart dumma.
|
Fast det är ju precis det som är problemet - alla tillsynes klipska människor som är så totalt likgiltiga för... typ allt jag tycker är intressant
Jag minns så väl när jag började gymnasiet, i en skola där det i princip krävdes MVG i alla ämnen för att komma in. "Gött" tänkte jag som grymt uttråkad, nördig och lite töntig 16-åring som var intresserad av att diskutera politik, filosofi och Lord of the Rings hellre än att dricka sig full på fulöl, "nu kommer jag hamna med likasinnade!" Tji fick jag, det visade sig att skolan främst bestod av betygsinflations-brats som inte var ett dugg mer intresserade av något substantiellt än förortskidsen jag hade som klasskamrater i högstadiet. Skillnaden var väl typ att folket i min gymnasieskola snortade koks på Stureplan för pappas pengar istället för öl de tiggt av de lokala alkisara, men that's it.
Så att hitta någon som är intresserad och på riktigt vill förkovra sig i något öht tycker jag är skitsvårt, och har alltid tyckt.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
|
|
|
2019-02-27, 15:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Fast det är ju precis det som är problemet - alla tillsynes klipska människor som är så totalt likgiltiga för... typ allt jag tycker är intressant
Jag minns så väl när jag började gymnasiet, i en skola där det i princip krävdes MVG i alla ämnen för att komma in. "Gött" tänkte jag som grymt uttråkad, nördig och lite töntig 16-åring som var intresserad av att diskutera politik, filosofi och Lord of the Rings hellre än att dricka sig full på fulöl, "nu kommer jag hamna med likasinnade!" Tji fick jag, det visade sig att skolan främst bestod av betygsinflations-brats som inte var ett dugg mer intresserade av något substantiellt än förortskidsen jag hade som klasskamrater i högstadiet. Skillnaden var väl typ att folket i min gymnasieskola snortade koks på Stureplan för pappas pengar istället för öl de tiggt av de lokala alkisara, men that's it.
Så att hitta någon som är intresserad och på riktigt vill förkovra sig i något öht tycker jag är skitsvårt, och har alltid tyckt.
|
Gymnasiet, då man fick övertala alkisarna utanför bolaget att köpa ut. "Härliga" tider...
|
|
|
2019-02-27, 15:29
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Gymnasiet, då man fick övertala alkisarna utanför bolaget att köpa ut. "Härliga" tider... 
|
Hördu, passa dig för vad Aryt kommer tycka om att du säger sådär.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2019-02-27, 16:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer
På olika konferenser för entreprenörer, olika dyra(!) seminarier runtom i Europa eftersom bara de som har haft råd att investera i dessa tog sig dit och förutsatt att kursen har ett annat namn än "how to get rich quick" så bör du hitta folk som oxå tänker långsiktigt med sin personliga utveckling.
I Sverige är det svårt att hitta människor som vill självutvecklas. Det är nämligen fult att försöka vara mer än "lagom" så att säga så många vågar inte komma längre i livet än att skaffa ett välbetalt jobb, en fin lya, en dyr bil, och sedan i bästa fall någon partner som de skaffar barn och husdjur med.
Bara faktumet att folk verkar har svårt att prata om hur mkt de tjänar säger ju en hel del om hur man ser på "framgångsrika" människor här i Sverige...
Btw så tkr jag antalet och kvalitén på damer man fäller är mer intressant än hur mkt pengar man kmr ha på sitt bankkonto om 10-20 år!  men det är bara jag det, hähä
|
Många vill inte komma "längre" än så och du kanske borde själv jobba med lite personlig utveckling för att få reda på om allt det du verkar sträva efter är det som skulle göra dig lycklig. Du kanske borde skaffa dig en hund och börja med agility istället och bli lycklig på det sättet istället för att försöka jaga pengar. Eller börja med en hobby som är än mer nördig (även om hundnördar är bra nördiga) som t.ex. https://en.wikipedia.org/wiki/Software-defined_radio
Vill man på riktigt ha intellektuell utmaning så finns det oändliga resurser på Internet. Det finns personer som är absolut ledande i sina områden som är direkt involverade i communities. Tycker man filosofi verkar kul så finns det säkert väldigt duktiga människor på https://www.reddit.com/r/philosophy/ som bra skulle älska att prata lite.
|
|
|
2019-02-27, 21:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
|
Citat:
|
Ja, det KAN vara så, men det behöver inte vara det. De allra flesta vill ju exempelvis ha högre lön, oavsett vad de jobbar med, vilket oftast kräver självutveckling i någon form. Mer pengar kan de ju vilja ha bara för att kunna leva ett skönare liv, inte för att skylta med, och då handlar det inte alls om narcissism.
|
|
|
2019-02-28, 10:40
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
|
Jag håller med om att det inte är lätt att hitta folk med liknande intressen. Hängde mest upp mig på trådstarten och fokuset på intelligens, om det är det viktiga så gör som någon skrev och häng på MENSA. Blir väl mest att märka ord, och min poäng om jag nu hade någon är väl just att det är lättare att hitta någon med liknande begåvning än med liknande intressen. Iaf min erfarenhet som icke-geni.
Om ens intresse är aktier bör man i så fall engagera sig socialt kring aktier. Är intresset aktier och botanik tror jag man röner bättre lycka genom att engagera sig inom både aktier och botanik snarare än att hoppas slumpmässigt stöta på någon som delar flera av ens intressen. De enda lösningarna jag ser är att ha flera vänner för olika saker, eller att ha en hel del tur.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2019-02-28, 11:31
|
|
|
special snowflake
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Jag håller med om att det inte är lätt att hitta folk med liknande intressen. Hängde mest upp mig på trådstarten och fokuset på intelligens, om det är det viktiga så gör som någon skrev och häng på MENSA. Blir väl mest att märka ord, och min poäng om jag nu hade någon är väl just att det är lättare att hitta någon med liknande begåvning än med liknande intressen. Iaf min erfarenhet som icke-geni.
Om ens intresse är aktier bör man i så fall engagera sig socialt kring aktier. Är intresset aktier och botanik tror jag man röner bättre lycka genom att engagera sig inom både aktier och botanik snarare än att hoppas slumpmässigt stöta på någon som delar flera av ens intressen. De enda lösningarna jag ser är att ha flera vänner för olika saker, eller att ha en hel del tur.
|
Fast jag uppfattade TS som att hen ville ha någon att bolla ~*livet*~ med, dvs någon som kanske inte är specialnördig på aktier (då är det såklart lätt att gå med i valfri förening om just det) utan någon som är bred nog i sitt intellekt/intresse att man kan prata om lite allt möjligt som dyker upp i ens liv och känna att man får värdefull feedback oavsett ämne. DEN typen av vänner är ovärderliga men svåra att finna.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.
|

|