Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-15, 10:45   #31
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Eskilstuna här.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 11:32   #32
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Gbg
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 11:37   #33
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Gbg här med! Tränar inte på F&S, men det är bara att säga till!

Som någon skrev tidigare, starta en träningsjournal här på kolozzeum. Hade vart kul att följa din resa, och du kommer att märka hur mycket stöd och respekt du får från oss på forumet!
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 11:42   #34
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Udevalla här Älskar när folk tar tag i sitt liv och vill göra förändringar!Själv varit där, dock "enbart" 118 kg på vågen men vet din känsla
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 12:31   #35
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Örebro!
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 12:36   #36
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vilka jävla praktarslen. Om man till exempel tittar i tråden om varför många hamnat här på kolo är en vanlig faktor just att vi har varit/är överviktiga (myself included). Att man tagit sig till gymmet är i sig ett bevis på att man faktiskt tagit ett steg i rätt riktning. Om något borde folk som tränar ha större förståelse. Stå på dig och skit i rövhålen där. Kul att se att kolofolket ställer upp också!
Gammal 2015-01-15, 12:46   #37
jinx88
Registered User

jinx88s avatar

Reg.datum: Apr 2013
Blir så jäkla arg och ledsen för att du ska behöva stå ut med sådana idioter! Jag har inte varit i din sits, men vet hur jobbigt det är att inte vara nöjd med sig själv, eller bara allmänt osäker. När jag började träna för första gången så var jag jätterädd för vad alla skulle tycka runt omkring mig och det var jobbigt när folk kommenterade att jag inte hade bra kondis och så vidare.

Jag började gymma någon gång 2007 eller så, gick mest på pass och sådär och höll inte på så mycket själv på gymmet. Då tränade jag på SATS och jag tyckte att det var grymt jobbig stämning, så jag slutade. Började senare extrajobba på ett annat SATS (jobbade med barn och inte träningsdelen) och fick därmed gratis medlemskap och tänkte att jag skulle försöka komma igång med träningen då, som en bonus. Men, mitt första tips till dig kan vara att hitta ett bra gym, kanske inte en stor kedja. Jag har inte mycket erfarenhet av F&S, men det jag verkligen inte gillade var att man skulle vara så perfekt redan när man började. Ja, visst det fanns ju undantag, men det kändes att de flesta redan var perky och tighta (tjejer) och stora och rippade (killar). Jag som är tjej tyckte också att det var jobbigt i stora omklädningsrum där jag ofta fick blickar från tjejer och kvinnor som var smalare, mer vältränade och så vidare. Jag kan ju lägga till att jag då inte ens var så stor ens från början, även om jag inte hade thigh gap och annat som tjejer skulle/ska ha.

När jag sedan för två år sedan började träna på ett litet gym här i det lokala samhället (som egentligen tillhör gymnasiet) så blev det en helt annan grej. Det här är som ett litet källargym med endast maskiner och fria vikter. Inga klasser, ingen glamour, inga sminkade tjejer (knappt några tjejer alls egentligen) och inga omklädningsrum ens en gång. Jag var livrädd första gången då det mest var stora, riktiga bodybuilders där och jag var en liten normal (inte smal, inte fet, inte vältränad), liten tjej. Men! Till min förvåning upptäckte jag att jag mådde så mycket bättre av att träna där. Jag hängde med mina killkompisar, jag fick råd och jag började träna. Det var ingen som gav mig konstiga blickar, vissa säger hej när man kommer men annars är det var och en för sig och om något känns det mer stöttande än på SATS.

Jag önskar att jag kunde hjälpa på annat sätt, typ hänga med dig och träna eller tja, någonting. Men det enda jag kan säga är att jag är stolt över dig. Stolt för att du försöker, och försök att stå på dig även om det är jobbigt. De där snorvalparna som kommenterar är dumma i huvudet. Det finns dessutom så många myter kring att vara stor/tjock/fet, att man inte tar hand om sig själv eller att man måste äta på ett visst sätt för att se ut så. Men precis som med muskelbyggnad, så är det otroligt individuellt och framför allt gentiskt! Jag har en tjejkompis som blivit kränkt av läkare då de sett på hennes kropp, antagit - i och med hennes övervikt - att hon måste ha högt blodtryck och inte må bra, vara hälsosam helt enkelt. Så när hennes BP var helt perfekt för ålder och så, så ville läkaren ta om testet för det kunde ju absolut inte stämma att man kunde ha ett bra BP och den kroppen. SUCK!

Dessvärre är ju synen på hur man ska se ut också väldigt socialt konstruerat och något som upprepas och reproduceras. Jag önskar att mycket av det bara kunde försvinna och att vi istället skulle kunna bygga upp varandra, istället för motsatsen. Men återigen, jag kan inte göra så mycket, annat än att säga att jag tror på dig och jag finns här .

Sorry för ett låååångt inlägg.
Gammal 2015-01-15, 12:48   #38
GaindalfTheWhey
Registered User

Reg.datum: Dec 2014
Om du vill ha lite pepp så kan du kanske kolla i Moulines journal. Han har gjort en otrolig viktminskningsresa.
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 13:19   #39
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Glöm inte heller bort att du är där för din skull, inte deras. På med lurarna och kör hårt!
Kloka ord! På med hörlurar med grym musik och försök hamna i din egen lilla värld.

Och om ingen i tråden tipsat om det: kolla om du har något atletklubb i närheten! Mycket trevligare.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 13:20   #40
hugok
Böj i curlracket

hugoks avatar

Reg.datum: Jun 2009
Lund reporting for duty. Skriver du vilken stad du bor i tror jag att du skulle kunna få med dej ett helt gäng koloiter med 40+ armar som kan skälla ut fanskapet. Du ska absolut inte byta gym eller ändra dina träningstider för dom idioternas skull så annars är mitt tips att du hela tiden tänker på den dagen när du tränat hårdare än dem ett par år och du står framför dem är grov och rippad och dom skiter på sej av rädsla när dom ser dej.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 13:57   #41
AeternusRex
Registered User

Reg.datum: Dec 2014
Citat:
Ursprungligen postat av hugok Visa inlägg
Lund reporting for duty. Skriver du vilken stad du bor i tror jag att du skulle kunna få med dej ett helt gäng koloiter med 40+ armar som kan skälla ut fanskapet. Du ska absolut inte byta gym eller ändra dina träningstider för dom idioternas skull så annars är mitt tips att du hela tiden tänker på den dagen när du tränat hårdare än dem ett par år och du står framför dem är grov och rippad och dom skiter på sej av rädsla när dom ser dej.
Precis. vi borde sammla ett storståtligt gammaldags uppbåd och dra i härnad. Dra ihop en hel drös inom acceptabelt avstånd och demonstrera solidaritet.

Insta: aeternus_rex
AeternusRex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 14:01   #42
Giio
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Tackar för alla svar och tips jag fått, Jag tränar just nu på F&S då det ligger i samma byggnad som jobbet och ger mig ingen ursäkt för att INTE träna.

En nyhet är väl att jag fått ny tjänst på jobbet som ger mig stabilare arbetstider 08.15 - 17.00

För er som undrar så är det i Malmö jag tränar men bor 3 mil söderut.

Därför är helgerna en sorts viloperiod för att gör 4-5 ggr i veckan.

Jag vill tacka er alla ännu en gång för alla bra svar och motivering man får av fritt främmande människor
Giio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 14:17   #43
hugok
Böj i curlracket

hugoks avatar

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Giio Visa inlägg
För er som undrar så är det i Malmö jag tränar
Malmö kan jag nog ställa upp på någon dag som passar om du tror att det kan hjälpa.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 14:24   #44
RagnarÖhman
Registered User

Reg.datum: Apr 2007
Du är varmt välkommen till AKK i Trelleborg om du tröttnar på F&S. Träna 24/7, bra omklädningsrum och mycket vikter och en bra maskinpark. Vi har alla möjliga människor i klubben och alla är trevliga. Man sköter sitt så att säga.
RagnarÖhman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 14:37   #45
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Tråkigt att höra att folk är as.
Grymt av dig att köra på ändå, ingen ska säga till dig vad du ska göra med ditt liv.

På med hörlurarna och kör ditt race.
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.