Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Blottare
Borde anmälas och omhändertas asap, att de är ofarliga är en myt 46 41.44%
Blottare är harmlösa, lite offentlig penis är inget att ragea över 28 25.23%
Jag är själv blottare 37 33.33%
Antal röster: 111. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-03, 23:30   #31
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Det är olagligt om det är för nära skolor iaf (har jag hört av en vän!)
Gammal 2013-06-03, 23:32   #32
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Hört av en vän räknas inte, det måste stå på internet, allt som står på internet är ju sant, det har jag iaf hört...

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 23:34   #33
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Så kan det absolut vara. Hur gick det med din vän?
Gammal 2013-06-03, 23:56   #34
BlötSnö
Proteinfattig vegan

BlötSnös avatar

Jämn fördelning bland användarna...
Gammal 2013-06-04, 05:41   #35
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Blottare enligt min erfarenhet visar inte bara snorren. Det är betydligt oftare de sitter och runkar och använder någon annan för sin egen upphetsning. Det är inte jättefräscht. Jag har blivit rädd för en blottare en gång, när jag var typ 12, men senare möten har oftare slutat med att jag högjutt uppmärksammat runkgubben.
Gammal 2013-06-04, 09:11   #36
Duran
A staunch character

Durans avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Jag kan ha fel men jag tror inte det. Det _är_ inte olagligt att blotta sig men det är olagligt att kränka någon sexuellt; det [sexuellt kränkt] blir man inte automatiskt för att man ser en penis. Man får inte själv bestämma när man blir kränkt eftersom amning skulle bli olagligt då med tanke på hur många som har åsikter om lämpligheten i offentlig sådan. Det ska till att blottaren gör något som verkligen är något.
Oj, det trodde jag helt säkert var olagligt, jag tycker att folk alltid har sagt att det räknas som förargelseväckande beteende eller nåt. Om det är lagligt att gå näck så får jag kanske fundera några varv till. Själva hotet och kränkningen kommer för mig ur att någon använder mig för sina egna syften (som jag uppfattar som sexuella) utan att bry sig om hur jag känner. Blottande går väl liksom ut på att någon ska se? Amning är inte riktat mot mig och jag känner mig därför inte ofrivilligt delaktig i det. Om någon bara går förbi naken utan att försöka påkalla min uppmärksamhet så tror jag inte att jag blir lika rädd och definitivt inte kränkt. Hur lagen påverkar min inställning är jag faktiskt osäker på nu när jag tänker efter. På något vis känns det mer hotfullt om någon går naken när det är olagligt, kanske för att det då blir ett avvikande beteende och jag undrar hur mycket hen är beredd på att avvika från reglerna för att tvinga sin kropp på andra.

Sen tycker jag personligen att man får bestämma när man blir kränkt, men inte i vilka fall andra får straffas för det.

Jag antog väl att det är olagligt att gå naken för skulle inte en massa hippies göra det annars? F.ö. så lutar jag åt att det borde vara lagligt.

Senast redigerad av Duran den 2013-06-04 klockan 09:16.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 10:02   #37
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Oj, det trodde jag helt säkert var olagligt, jag tycker att folk alltid har sagt att det räknas som förargelseväckande beteende eller nåt. Om det är lagligt att gå näck så får jag kanske fundera några varv till. Själva hotet och kränkningen kommer för mig ur att någon använder mig för sina egna syften (som jag uppfattar som sexuella) utan att bry sig om hur jag känner. Blottande går väl liksom ut på att någon ska se? Amning är inte riktat mot mig och jag känner mig därför inte ofrivilligt delaktig i det. Om någon bara går förbi naken utan att försöka påkalla min uppmärksamhet så tror jag inte att jag blir lika rädd och definitivt inte kränkt. Hur lagen påverkar min inställning är jag faktiskt osäker på nu när jag tänker efter. På något vis känns det mer hotfullt om någon går naken när det är olagligt, kanske för att det då blir ett avvikande beteende och jag undrar hur mycket hen är beredd på att avvika från reglerna för att tvinga sin kropp på andra.

Sen tycker jag personligen att man får bestämma när man blir kränkt, men inte i vilka fall andra får straffas för det.

Jag antog väl att det är olagligt att gå naken för skulle inte en massa hippies göra det annars? F.ö. så lutar jag åt att det borde vara lagligt.
Om jag har förstått det rätt så är det lite luddigt om man försöker gå efter principen men däremot finns det garanterat praxis som bestämmer olika nivåer av runkgubberi och vad respektive leder till för konsekvenser.

Det är inte olagligt som sagt att gå naken men polisen kommer nog ändå gripa dig. Tror inte det kommer någon påföljd däremot om du inte gjort något osedligt. Nudiststränder vore problematiska annars; inte ens där lär man kunna stå och runka problemfritt dock.

Senast redigerad av hurril den 2013-06-04 klockan 10:04.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 10:30   #38
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Blottare enligt min erfarenhet visar inte bara snorren. Det är betydligt oftare de sitter och runkar och använder någon annan för sin egen upphetsning. Det är inte jättefräscht. Jag har blivit rädd för en blottare en gång, när jag var typ 12, men senare möten har oftare slutat med att jag högjutt uppmärksammat runkgubben.
Vad säger du ordagrant i det läget?

Jag snubblar på orden och förlorar all den lilla pondus jag annars har.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 10:32   #39
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg

- Annars då, bilen går bra?
Gammal 2013-06-04, 10:48   #40
grisbil3n
nöff nöff, tut tut!

grisbil3ns avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.
Thailändare är ju iofs bra mycket mera "fuckin up tight" angående speedos och bara överkroppar osv. Kan vara värt att ha i åtanke.
grisbil3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 11:51   #41
JB12K
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Citat:

Händer det ofta att du råkar ut för blottare? Fick för mig att du var en man...

OnT: Jag tror blottare mer sannolikt även begår andra sexbrott än svenssons.

Senast redigerad av JB12K den 2013-06-04 klockan 11:53.
JB12K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-04, 12:47   #42
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:

Den senaste gubben satt och runkade mitt emot mig på tåget under en rock han hade över knät. Jag sa "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" Han påstod att han hade medicin som fick hans hand att skaka. Vi kom nog aldrig överens om var han skulle ha sin hand. Jag tror han blev ytterligare upphetsad av upptäckten dock.
Någon gång har jag bara bett snubben mitt emot (grejer händer på pendeltåg minsann!) att stoppa tillbaka kuken i byxorna.
Det finns rätt gott om blottare.
Gammal 2013-06-04, 12:58   #43
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av JB12K Visa inlägg
Händer det ofta att du råkar ut för blottare? Fick för mig att du var en man...

OnT: Jag tror blottare mer sannolikt även begår andra sexbrott än svenssons.
Sällan, men det har hänt.

Senast redigerad av filmjölk den 2013-06-04 klockan 13:02.
Gammal 2013-06-04, 13:01   #44
filmjölk
Banned User

Citat:
Den senaste gubben satt och runkade mitt emot mig på tåget under en rock han hade över knät. Jag sa "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" Han påstod att han hade medicin som fick hans hand att skaka. Vi kom nog aldrig överens om var han skulle ha sin hand. Jag tror han blev ytterligare upphetsad av upptäckten dock.
Någon gång har jag bara bett snubben mitt emot (grejer händer på pendeltåg minsann!) att stoppa tillbaka kuken i byxorna.
hahaha "Det ser ut som att du sitter och runkar. Kan du sluta med det?" inget att skratta åt egentligen, men härligt att du kan vara så cool.
Gammal 2013-06-04, 13:09   #45
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Undrar om det är så vanligt, tror du är den första jag hört som råkat ut för någon( det skall väl dock erkännas att det nog inte är det vanligaste samtalsämnet... ).

Alltid tänkt på det som ett rätt ovanligt problem jag.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.