Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-17, 14:02   #31
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Jag hade fan också sur om folk tror att 18.00 betyder 18.05. Jävlar folk som inte kan hålla tider. Du får väl iaf ringa henne då och ge någon bra förklaring till varför. "jag segade lite" är ju ingen bra anledning att vara sen. Är ju lätt fixat med att du inte segar utan lär dig klockan. Bryta avtalad tid för att man kör och krockar med bilen visst.. men "är lite seg" the fuck. Kan PMa dig mitt mobilnummer så kan hon ringa mig och jag kan ta över henne. Verkar som hon är på tok för fin tös för dig.
Vem fan bryr sig om 18 eller 18,05? Det är inte auschwitz vi lever i.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:02   #32
Jeml
Registered User

Jemls avatar

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Vem fan bryr sig om 18 eller 18,05? Det är inte auschwitz vi lever i.
var det viktigt att hålla tiden där?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:03   #33
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Skön Visa inlägg
Jag vet faktiskt verkligen inte. Ibland tror jag det är för hon vill känna att jag står enad bakom henne. Hon brukar ofta hamna i konflikter med människor och det tar hon alltid upp och det är oerhört viktigt för henne att ventilera det med mig och hon nästan tvingar mig att känna precis som henne i frågan. Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.
How about bara humma med och skit i att säga vad du själv tycker å anser om hennes konflikter.
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:05   #34
tlk
nattzor

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg

Jag lolar för fullt.
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:09   #35
Skön
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Ja det var slarvigt skrivet. Jag blir så jävla upprörd på folk som inte kan passa tider. Sitter själv flera dar i veckan på möten som ska börja en viss tid och ibland börjar de inte förräns 4-5 minuter efter utsatt tid. Fy fan.

Och vadå. Du har avtalat tid när du ska hämta henne, kommer sent, och vill inte berätta varför? Tacka fan för att hon lackar. Och sen tror du att du kan släta över det här med att köpa fina saker. Friskt beteende detta.
Min kompis var på stan och var mer eller mindre tvungen att köpa något och då tog jag tillfället i akt att göra likaså för det fanns en marknad som sålde billiga saker så det var inte en dyr "förlåt-sak" direkt för jag är inte dum och tror man kan köpa sig till kärlek.
Sen vill jag inte skylla på min kompis när han sitter bredvid i bilen, eller egentligen inte alls helst. Tycker du kan skippa onödiga kommentar när du inte vet exakt hela storyn. Men du ogillar när folk kommer försent och jag hoppas du inte alltid blir arg i fortsättningen om någon råkar göra det för ibland kan det faktiskt vara befogat.
Skön är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:10   #36
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg

Antar att det mesta styrdes med järnhand, ungefär som vissa i tråden verkar styra sina kvinnor/sin familj.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:18   #37
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.
Tycker du att du är en oärlig människa när du inte poängterar de saker du stör dig på med henne?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:35   #38
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Tycker du att du är en oärlig människa när du inte poängterar de saker du stör dig på med henne?
Jag tror att jag poängterat det mesta för henne men hennes fina egenskaper som en enorm ärlighet och att hon alltid säger vad hon tycker kan ibland såra andra människor. Jag kan tycka att hon kanske i vissa situationer skulle dra en vit lögn men jag vet inte om det är mer rätt så därför kan det vara svårt att argumentera för något som jag inte vet är rätt.

Mitt svar kanske blev aningen luddigt men oärlig vet jag inte. Jag är ganska konflikträdd ibland eller som jag kan känna "jag bryr mig ärligt talat inte jättemycket" (kategori släppa en konflikt med random person).
Gammal 2013-04-17, 14:39   #39
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag tror att jag poängterat det mesta för henne men hennes fina egenskaper som en enorm ärlighet och att hon alltid säger vad hon tycker kan ibland såra andra människor. Jag kan tycka att hon kanske i vissa situationer skulle dra en vit lögn men jag vet inte om det är mer rätt så därför kan det vara svårt att argumentera för något som jag inte vet är rätt.

Mitt svar kanske blev aningen luddigt men oärlig vet jag inte. Jag är ganska konflikträdd ibland eller som jag kan känna "jag bryr mig ärligt talat inte jättemycket" (kategori släppa en konflikt med random person).
Accepterar hon att du är ärlig på samma sätt som henne eller blir det konflikt då?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:53   #40
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Accepterar hon att du är ärlig på samma sätt som henne eller blir det konflikt då?
Upplever att hon blir lite typ "du ska hålla med mig!" i situationer då hon kommit i en konflikt med någon vän. Jag kan tycka att hon delvis har rätt men ofta tycker jag att hon överdriver hela grejen. Jag och förmodligen de flesta hon hamnar i luven med känner nog att det inte är något att tjafsa om men för henne är det viktigt av någon anledning. Jag vet inte om det alltid är bra att göra som mig heller; alltid släppa det och ibland känna sig lite överkörd för man inte är angelägen att lägga energi på en sån världslig sak.
Men som svar på din fråga så skulle jag säga att hela situation går ut på att mest övertyga mig och som den lojala och likgiltiga pojkvännen så brukar jag mest nuförtiden lugna henne och vissa en förstående blick och ärligt eller ej så brukar det faktiskt lugna sig fortare då.
Gammal 2013-04-17, 14:57   #41
Carnes
Banned User

Frågorna du bör ställa dig TS är varför du:
1: Låter henne trampa på dig
2: Varför du öppnar en tråd på Kolo istället för att agera på det du verkligen känner.
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 15:02   #42
Skön
Registered User

När jag tänker efter så känns det lite elakt och lite som att jag ljuger. Å
Andra sidan så får jag dåligt samvete för minsta lilla emellanåt.

Btw är du psykolog? När jag tänker efter så vill jag minnas att du i någon tråd pratat om att du var utbildad. Tack för hjälpande frågor iaf.
Gammal 2013-04-17, 15:06   #43
Carnes
Banned User

Citat:
När jag tänker efter så känns det lite elakt och lite som att jag ljuger. Å
Andra sidan så får jag dåligt samvete för minsta lilla emellanåt.

Btw är du psykolog? När jag tänker efter så vill jag minnas att du i någon tråd pratat om att du var utbildad. Tack för hjälpande frågor iaf.
Jag är ingen Psykolog, nej. Om du är en vanlig grabbar och kan få andra brudar så dumpa henne, livet är för kort att vara med jobbiga kvinnor.
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 15:08   #44
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Frågorna du bör ställa dig TS är varför du:
1: Låter henne trampa på dig
2: Varför du öppnar en tråd på Kolo istället för att agera på det du verkligen känner.
Jo jag vet väl att just vår relation kanske inte ens Kolozzeum kan göra bättre men ibland är det skönt att veta att det finns folk som kanske känner igen sig och kan komma med råd som typ: när den situationen uppstår pröva att göra si eller säga så.

Jag tackar för råd och allt hittills och jag ska försöka kommunicera med tjejen på en bra nivå. Tråden lär väl hinna sjunka under dagen så även mitt deltagande. Kommer dock läsa vidare och förmodligen svara emellanåt men skulle gärna se att andra spinner vidare rent allmänt om rubriken.
Gammal 2013-04-17, 15:11   #45
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Carnes Visa inlägg
Jag är ingen Psykolog, nej. Om du är en vanlig grabbar och kan få andra brudar så dumpa henne, livet är för kort att vara med jobbiga kvinnor.
Syftade på Whitefolks, sorry. Jo visst är det så men att släppa eller vilja släppa någon man delat det hela vuxna livet med skulle vara en stor omställning. Men man ska väl lyssna på hjärtat säger di.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.