|
Visa resultat för omröstning: Förmildrande omständigheter till otrohet
|
|
Vi hade grälat innan
|

|
2 |
1.39% |
|
Jag var full/påtänd/full och påtänd
|

|
7 |
4.86% |
|
Hon/han var väldigt väldigt snygg
|

|
6 |
4.17% |
|
hon/han ställde upp på massa kinky stuff jag vill ha men inte får annars
|

|
10 |
6.94% |
|
Jag var utomlands
|

|
1 |
0.69% |
|
Jag var på konferens
|

|
1 |
0.69% |
|
Det var en ex
|

|
1 |
0.69% |
|
Det var en av samma kön
|

|
14 |
9.72% |
|
Jag var jätte jätte kåt
|

|
6 |
4.17% |
|
Vi har inte tillräckligt mycket sex
|

|
15 |
10.42% |
|
Du hade ju vart otrogen innan
|

|
43 |
29.86% |
|
Du tar mig för given
|

|
3 |
2.08% |
|
Han/hon fick mig att skratta
|

|
0 |
0% |
|
han/hon utmanade mig och sa att jag var dålig i sängen och jag ville bevisa motsatsen
|

|
2 |
1.39% |
|
Vi kysstes inte, så det var inte så farligt
|

|
1 |
0.69% |
|
Du tittar ju på porr, då kan jag med gott samvete vara otrogen ibland
|

|
2 |
1.39% |
|
Albatross
|

|
85 |
59.03% |
2012-12-06, 17:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
Nu har jag inga barn och jag vet inte om jag hade resonerat likadant om jag hade barn. Men med största sannolikhet så hade jag inte fortsatt att vara tillsammans med den människan. Jag hade dock inte lämnat barnen i sticket om det var det du syftade på.
|
Jag menar mer om du är övertygad om att det är en engångsgrej pga (insert diverse orsaker), hade du ändå låtit barnen genomlida en skilsmässa?
|
|
|
2012-12-06, 17:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
men då är det ju inte otrohet längre.
Annars så håller jag med dig.
|
+1
|
C4L
|
|
|
2012-12-06, 17:33
|
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Jag menar mer om du är övertygad om att det är en engångsgrej pga (insert diverse orsaker), hade du ändå låtit barnen genomlida en skilsmässa?
|
Alla skilsmässor är inte traumatiska händelser, i många fall är det nog betydligt bättre för barn att växa upp i två separata välfungerande hem, än i ett dysfunktionellt sådant fullt med bråk.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2012-12-06, 17:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Alla skilsmässor är inte traumatiska händelser, i många fall är det nog betydligt bättre för barn att växa upp i två separata välfungerande hem, än i ett dysfunktionellt sådant fullt med bråk.
|
Givetvis, men nu var ju inte det scenariot.
|
|
|
2012-12-06, 17:43
|
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Han/hon ställer inte upp på kinky stuff jag vill ha men ej får
Vi har för lite sex
Albatross
Där de två första valen är det enda jag kan tänka mig som "förmildrande": men egentligen inte. Är något av de två sanna så är det ett dåligt förhållande eftersom man uppenbarligen inte passar ihop med personen man är med. Så samma anledningar som är förmildrande är egentligen anledningar till att göra slut.
Lärdomen man därför kan dra är: om man känner att man av minsta lilla anledning vill vara otrogen så tar man upp det med sin partner och om det inte går att lösa gör man slut. Man är aldrig otrogen. Är man otrogen är man dum i huvudet eftersom man lovat någon exklusivitet utan att hålla det - det vill säga man har avgett ett löfte man ej menat och därför ljuger både för sig själv och sin partner och det gör man bara om man är en sopa som inte tror att man kan hitta en ny tjej/kille om man gör slut.
|
|
|
2012-12-06, 17:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Om ens tjej var fet hade jag tyckt det var ok, eller om hon var handikappad
|
|
|
2012-12-06, 17:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
Han/hon ställer inte upp på kinky stuff jag vill ha men ej får
Vi har för lite sex
Albatross
Där de två första valen är det enda jag kan tänka mig som "förmildrande": men egentligen inte. Är något av de två sanna så är det ett dåligt förhållande eftersom man uppenbarligen inte passar ihop med personen man är med. Så samma anledningar som är förmildrande är egentligen anledningar till att göra slut.
Lärdomen man därför kan dra är: om man känner att man av minsta lilla anledning vill vara otrogen så tar man upp det med sin partner och om det inte går att lösa gör man slut. Man är aldrig otrogen. Är man otrogen är man dum i huvudet eftersom man lovat någon exklusivitet utan att hålla det - det vill säga man har avgett ett löfte man ej menat och därför ljuger både för sig själv och sin partner och det gör man bara om man är en sopa som inte tror att man kan hitta en ny tjej/kille om man gör slut. 
|
Hur ser du på giftermål och skilsmässa med det resonemanget. Då lovar man ju sin partner att hålla ihop tills döden skiljer en åt.
|
|
|
2012-12-06, 17:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Hur ser du på giftermål och skilsmässa med det resonemanget. Då lovar man ju sin partner att hålla ihop tills döden skiljer en åt.
|
Om det är det man lovar så ja, då ljuger man ju om man inte håller det sen.
|
|
|
2012-12-06, 17:50
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble
Ärligt talat skulle jag nog knappt bry mig om min tjej testade en annan tjej och inga känslor fanns där (är själv kille). Jo, lite, men knappt...
|
Dito.
|
|
2012-12-06, 17:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
|
Citat:
Givetvis, men nu var ju inte det scenariot.
|
Eftersom jag har svårt att se mig själv förlåta ett sådant svek så är det högst troligt att det hade blivit som tricklew beskriver.
Jag är själv ett "skillsmässobarn" och jag vill nog påstå att mitt liv blev bättre efter att mina föräldrar separerade, även om jag såklart tyckte att det var tråkigt då. Jag tror inte på argumentet att man ska hålla ihop för barnens skull. Det fungerar nog inte i längden. Då är det nog bättre att skilljas och istället komma överens om att göra det så bra som möjligt för barnen.
Skickat från en mobil enhet.
|
|
|
2012-12-06, 18:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Efter att vi fick vårt första barn hade min fru ingen sexlust överhuvudtaget, det höll i sig i tre år drygt och under den tiden gav hon mig tillåtelse att träffa andra så tillvida att jag kunde garantera att inte blanda in några känslor och att jag skulle sluta med det när hon fick tillbaka lusten. Var dock aldrig något erbjudande jag utnyttjade då jag var rädd för hur det skulle påverka mig.
|
|
|
2012-12-06, 18:07
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jaeg
Efter att vi fick vårt första barn hade min fru ingen sexlust överhuvudtaget, det höll i sig i tre år drygt och under den tiden gav hon mig tillåtelse att träffa andra så tillvida att jag kunde garantera att inte blanda in några känslor och att jag skulle sluta med det när hon fick tillbaka lusten. Var dock aldrig något erbjudande jag utnyttjade då jag var rädd för hur det skulle påverka mig.
|
Guldmedlemskap på bangbros?
|
|
|
2012-12-06, 18:09
|
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
|
Är man gift och vill vara otrogen är det uppenbarligen ett dåligt giftermål såtillsvida att man inte längre kan hålla det man lovat. Då pratar man med sin partner om sina önskemål och om det inte går att nå fram till en lösning så är det ingen mening att vara kvar i giftermålet. Hur svårt var det?
Eller tycker du att man ska ligga som man bäddat och tvinga sig själv kvar i ett giftermål man är olycklig i?
Är inte själva grunden för ett giftermål kärlek mellan två lyckliga människor, och är inte giftermålet menlöst om antingen kärleken eller de båda människornas lycklighet inte finns där?
|
|
|
2012-12-06, 18:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Jag ska även tillägga att detta bara är speckulationer. Eftersom jag inte har varit i den sitsen så vet jag ju inte säkert hur jag hade reagerat. Men jag vet att jag kan vara en bitter jävel och jag tar det jävligt hårt om mitt fötroende bryts av någon som betyder mycket för mig.
Jag är inte direkt förlåtande i sådana situationer.
Skickat från en mobil enhet.
|
|
|
2012-12-06, 18:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Om det är det man lovar så ja, då ljuger man ju om man inte håller det sen.
|
+1
Jag hade inte kunnat gifta mig (med de löftena) om jag inte varit säker på att förhållandet håller livet ut. Vilket känns ganska omöjligt att veta. Alltså är det tveksamt att jag någonsin kan avlägga ett sådant löfte.
|
C4L
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.
|

|