Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-01, 21:07   #31
Nutrid
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det är just det där som är att göra sig till ett offer. Inget fel i det, om man nu gillar att slösa energi på det.
Man gör inte sig till ett offer för att man tränar och får resultat. Vad pratar du om?
Nutrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:10   #32
Kotten
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det är just det där som är att göra sig till ett offer. Inget fel i det, om man nu gillar att slösa energi på det.
Det jag reagerade på var att hon började blanda in min son, skiter egentligen fullständigt vad folk tycker. Sitter tjejer på jobbet och snackar dagligen om deras jävla hästar dom sköter på morgonen och det är så roligt att rida. Ska jag börja säga åt dom att sluta löjla sig, göd dom förfan så det blir mer korv av skiten. Nej men du fattar. Det är som sagt bara något jag funderat på länge.
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:11   #33
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Frågan du borde ställa dig är varför du inte vände henne över knät och smiskade henne som en liten sälunge.
Borde tagit tag i henne och gjort några snabba stående militärpressar
Gammal 2012-09-01, 21:11   #34
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Att bli anklagad för att inte ta tillräckligt hand om sitt barn är en mycket grov förolämpning och det blir inte mindre irriterande när det bara grundar sig i att kvinnan som sade det är bitter över att själv ha degenererats till ett paddogram. Nu är stunden förbi, men upprepas en liknande situation måste du förgöra henne. Sådana människor ska inte komma undan utan tryckas till verbalt, hårt och skoningslöst. Gärna med kvardröjande dåligt mående en kortare eller längre tid där hon känner sig direkt obekväm i din närhet. Jag blir förbannad över sånt här, känner själv hur pulsen stiger när jag sätter mig in i din situation. Hur vågar hon?
För mig är det lite lättare, 1a ggn ngn drog in mitt barn i det hela så svarade jag (sanningsenligt) att mitt bmi sjunkit från "morbid obecity"/svår fetma till normalt vilket innebär en ökad genomsnittslängd på 10 år. En gång fick jag dryg kommentar från en trist rökare och kunde inte låta bli att lägga till "Beklagar att du röker". Men tycker sånt tar mer energi än ger, enklast för mig är att inombords bara känna att jag vet ju vad jag gör så liksom, det får rinna av och så fortsätter jag vara glad och stark.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:16   #35
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Att bli anklagad för att inte ta tillräckligt hand om sitt barn är en mycket grov förolämpning och det blir inte mindre irriterande när det bara grundar sig i att kvinnan som sade det är bitter över att själv ha degenererats till ett paddogram. Nu är stunden förbi, men upprepas en liknande situation måste du förgöra henne. Sådana människor ska inte komma undan utan tryckas till verbalt, hårt och skoningslöst. Gärna med kvardröjande dåligt mående en kortare eller längre tid där hon känner sig direkt obekväm i din närhet. Jag blir förbannad över sånt här, känner själv hur pulsen stiger när jag sätter mig in i din situation. Hur vågar hon?
Tror det kan vara så att hennes man spytt ur sig en hel del och hon retat sig oxå. Sen sa hon oxå att 1 timme om dagen bara, då blir man ju inte ens varm, ja hon tror ju att det är jätte bra att styrketräna och sen springa på bandet i 40 minuter. Hon sa åt mig att så där kan du inte hålla på du lär ju ha kondition oxå, förklarade att kondition har jag genom att jag spelat fotboll halva mitt liv, men det var färskvara sa hon, Javisst sa jag, men jag har endå en grundkonditon som jag byggt upp. Hon vet inte vad hon pratar om och endå försöker hon argumentera med mig.

På ett sätt känns det bra att jag inte brusade upp utan bara tog det med ro och en klackspark, hon ville säkert göra mig förbannad men lyckades inte vilket retar henne ännu mer .
Gammal 2012-09-01, 21:16   #36
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten Visa inlägg
Borde tagit tag i henne och gjort några snabba stående militärpressar
Alltså: du vet att de är ute och cyklar, hur du då låter det nå in till dig såpass att du bryr dig är för mig lite av en gåta.. folk kommer alltid ha åsikter om allt, jämt och ständigt. Fråga dig själv vad du tycker, lev så, och du lär inte ångra nåt. Dina egna skyldigheter är just mot dina barn, känner du i själ och hjärta att du gör rätt för dem som investerar i din hälsa utan att det går ut över dem på något sätt? Ja, men då så. Lev väl!

Men visst, känns det bra släng ihop en "oneliner" och ta till den vid behov. Den kommer isf komma till användning, folk är som sagt ofta rätt dumma i huvudet. :P

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:17   #37
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Har en kaxig vän, här är ett urval av svar jag har hört honom ge;

"Vadå varför? Så jag inte blir lika fet och äcklig som dig såklart!"

"Vad menar du med att jag inte får äta såhär som tränande? Det är ju du som ligger i soffan hela dagarna som inte kan äta pizza, det ser du väl själv."

"Alltså för fan, ta av dig tröjan då så ska du få se varför jag tränar."

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2012-09-01 klockan 21:18.
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:18   #38
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Alltså, varför kan det inte bara varit så att kvinnan var på dåligt humör och tog ut det på första bästa person med en förolämpning riktad mot personens mest utstickande egenskap?

Jag ska nog göra en tråd om samhällets hat mot oss rödhåriga: Jag blir konstant utsatt för det...
Gammal 2012-09-01, 21:19   #39
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Reg.datum: Aug 2004
Det är väl inte så konstigt att nån som köpt ny flashig båt/bil får mycket kommentarer? I den kan man ju få åka med och då är det ju viktigt att påpeka att man är sugen genom att säga att den är fin.
Hur åker man med på 150kg i bänkpress?
Gammal 2012-09-01, 21:19   #40
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Alltså: du vet att de är ute och cyklar, hur du då låter det nå in till dig såpass att du bryr dig är för mig lite av en gåta.. folk kommer alltid ha åsikter om allt, jämt och ständigt. Fråga dig själv vad du tycker, lev så, och du lär inte ångra nåt. Dina egna skyldigheter är just mot dina barn, känner du i själ och hjärta att du gör rätt för dem som investerar i din hälsa utan att det går ut över dem på något sätt? Ja, men då så. Lev väl!

Men visst, känns det bra släng ihop en "oneliner" och ta till den vid behov. Den kommer isf komma till användning, folk är som sagt ofta rätt dumma i huvudet. :P
Har som sagt funderat på det här i flera år, tänkt starta tråd förut. Men har inte blivit av. Helt ärligt så bryr jag mig inte på det sättet. Njuter då snarare ev hennes bitterhet
Gammal 2012-09-01, 21:20   #41
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har en kaxig vän, här är ett urval av svar jag har hört honom ge;

"Vadå varför? Så jag inte blir lika fet och äcklig som dig såklart!"

"Vad menar du med att jag inte får äta såhär som tränande? Det är ju du som ligger i soffan hela dagarna som inte kan äta pizza, det ser du väl själv."

"Alltså för fan, ta av dig tröjan då så ska du få se varför jag tränar."
Ja, förhoppningsvis lugnar han ner sig. Då kan han, förhoppningsvis, skrapa ihop vett nog att ge svar som inte är direkt förolämpande.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 21:21   #42
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ja, förhoppningsvis lugnar han ner sig. Då kan han, förhoppningsvis, skrapa ihop vett nog att ge svar som inte är direkt förolämpande.
Det har ju givetvis varit på förolämpande frågor i stil med TS's "borde du inte ta hand om dina barn istället?"
Gammal 2012-09-01, 21:22   #43
Kotten
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Menigar Visa inlägg
Det är väl inte så konstigt att nån som köpt ny flashig båt/bil får mycket kommentarer? I den kan man ju få åka med och då är det ju viktigt att påpeka att man är sugen genom att säga att den är fin.
Hur åker man med på 150kg i bänkpress?
Tog som exempel, kan vara någon som hoppar med sin häst, knäpper kort på sina hästar i stallet. Du kan ta vad fan som helst, men just saker som är relaterade till styrka, då vill man hävda sig. Det kan inte bara vara så att man har det som intresse och inte alls tänker så. Ingen tänker om en som löper eller en som hoppar höjdhopp att han försöker skryta för att han kan springa så långt eller hoppa så högt. Han gör det bara sen skiter dom i det.
Gammal 2012-09-01, 21:25   #44
Kotten
Registered User

Fick oxå kommentaren att det inte är rätt att bara tänka på sig själv när man har barn och familj. Sen när jag nämnde det där med PT utbildningen till min kollega sa hon, hur ska du ha tid med det som snart ska få barn igen, nån måtta får det väl vara sa hon. Ska hon bestämma vad jag ska äta och när jag får skita oxå
Gammal 2012-09-01, 21:28   #45
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
För mig är det lite lättare, 1a ggn ngn drog in mitt barn i det hela så svarade jag (sanningsenligt) att mitt bmi sjunkit från "morbid obecity"/svår fetma till normalt vilket innebär en ökad genomsnittslängd på 10 år. En gång fick jag dryg kommentar från en trist rökare och kunde inte låta bli att lägga till "Beklagar att du röker". Men tycker sånt tar mer energi än ger, enklast för mig är att inombords bara känna att jag vet ju vad jag gör så liksom, det får rinna av och så fortsätter jag vara glad och stark.
Det är ju ett bra sätt att hantera det som du gör. Jag får dock ingen ro i själen om jag låter saker rinna av mig utan är mer för att skipa rättvisa. Dessutom upplever jag inte som du att vrede är något som stjäl energi utan tvärtom är det ett underbart rus att bli riktigt riktigt arg. Pulsen stiger, kroppen vaknar till liv, tankarna går fortare, jag smider planer och ränker (som är helt absurda och over the top) och jag kan bli riktigt verbal vilket jag inte är annars eftersom jag i normaltillståndet är rätt så likgiltig och tycker få saker är värda att diskutera. Nej jag älskar att bli arg. Det är synd att det händer så sällan.

Senast redigerad av Stefan J den 2012-09-01 klockan 21:31.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.