Såg att du precis börjat med SL5x5 och tänkte dela med mig hur det har gått för mig.
Började köra för precis tre månader sen.
Första vikterna är de jag började köra 5x5 på och de andra är vad jag tränade på sista passen, och sista är maxningen jag gjorde idag.
Bänkpress 50kg ---> 77.5kg ---> Maxning: 87.5kg
Stångrodd 30kg ---> 60kg
Militärpress 30kg ---> 45kg
Marklyft 90kg ---> 125kg
Benböj 50kg ---> 95kg ---> Maxning: 120kg
De jag kan rekommendera är att få in korrekt teknik i början, jag hade gymmat lite sporadiskt innan så började inte med stången. Men börja lätt, kör strikt och kolla guider på youtube hur du gör alla lyft korrekt.
Här har du en bra guide hur du ska köra bänkpress
http://www.youtube.com/watch?v=byOk4OE_6uI
Det är 6 delar tror jag, mycket att ta in, men gör så att du börjar att göra en av sakerna korrekt och när de sitter så lägger du in en till, och så vidare. Jag försökte göra allt samtidigt och det blev riktigt svårt, efter ett tag kom jag på att jag skulle lägga fokus på en sak och sen lägga in nästa när den första satt. Och de gäller i och för sig alla övningar. Öva in en teknik först, sen lägger du in nästa när du är bekväm.
När du böjer så gå så djupt du kan, röven ska nästa vara i backen, det ger så mycket mer än att bara gå till ca 90 grader.
Såg att någon sa att du skulle köra 40kg i stångrodd, gör inte det. Spelar ingen roll att den inte är i rätt position från början, man ska ändå inte ner med vikterna i golvet efter varje repetition.
Du kan gå in och kolla min journal på sida 3 längst ner om du vill se före och efterbilder.
Hoppas det går bra för dig och kommer försöka följa din journal!