2010-11-23, 19:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av rippedjack1
vad är det som är sjukligt egentligen, tycker han ser ut som en rippad fotbolls spelare
och för din information så brukar sådana killar inte har några större problem med att få tjejer om det är det du antyder
kolla bara på c.ronaldo.
|
Skullle du tycka att Cristiano Ronaldo verkade helt frisk om han pratade om att han vill ner till extremt låga kroppsfettsnivåer och tokbantar med regelbundna inslag av hetsätning? Visst bör nog 1684_ lugna ner sig lite men fortfarande ringer varningsklockor. Om jag själv aldrig tillåtit mig att hamna på de kroppsfettnivåerna skulle jag nog inte ha de skadeproblemen jag har idag.
|
|
|
2010-11-23, 21:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Jag är mest nyfiken på hur du tränat för att lägga på dig 6-7kg muskler på 5 månader?
|
|
|
2010-11-23, 21:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
1684_! Damn!
SLUTA DEFFA MÄNNISKA! Du behöver inte gå ner till 3% BF, vad är det för mening med det? Det är bodybuilders som går så lågt och tro mig, dom har mycket mer muskler än vad du har och deras 3% väger mer än dina .
ÄT! Sluta hetsäta, ät som en vanlig människa och var glad. Du kommer inte dö ifall du får 10% BF, snarare må bättre.
|
|
|
2010-11-23, 23:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lillleif
Jag är mest nyfiken på hur du tränat för att lägga på dig 6-7kg muskler på 5 månader?
|
Inte så svårt. Är du baraväldigt otränad och äter ordentligt så är kroppen väldigt villig till att öka i massa
|
|
|
2010-11-23, 23:28
|
|
Registered User
|
Vill tacka för alla svar jag fått och jag har nu släppt min oro över kolhydraterna.
När det kommer till hetsätningen är det ett beteende som visat sig dom senaste 2 veckorna under min diet när jag lagt om kosten. Jag förstår att detta inte är hälsosamt och det är felplanerat av mig och kommer att ändras. Anledningen till att kom upp i tråden var som sagt reaktionerna jag fick av kolhydraterna.
Folk som tycker jag e helt från vettet som vill fortsätta ligga på kaloriminus (lite mindre kaloriminus och utan hetsätning) får fortsätta störa sig på det om man nu valt att göra det.
Joachim Bartoll som är en stor inspirationskälla lyckas hålla sitt kroppsfett väldigt lågt året runt och han verkar ju må bra av det så jag ser ingen anledning till att jag inte skulle kunna tappa lite till jag också.
Den dagen jag mår dåligt av att jag har för lite kroppsfett kommer jag givetvis se till att lägga på mig lite men tills dess kör jag på.
Senast redigerad av Eonen den 2010-11-23 klockan 23:30.
|
|
|
2010-11-23, 23:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Vad är det som säger att du kommer tappa kroppsfett snarare än muskelmassa?
I t.e.x Minnesota Starvation Study vill jag minnas att deltagarna stannade på ungefär 5% kroppsfett och bara minskade i allmänhet efter det.
|
|
|
2010-11-23, 23:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Vad är det som säger att du kommer tappa kroppsfett snarare än muskelmassa?
I t.e.x Minnesota Starvation Study vill jag minnas att deltagarna stannade på ungefär 5% kroppsfett och bara minskade i allmänhet efter det.
|
Det är en intressant studie. Skulle detta vara fallet så känns det dock som en bra sak att få reda på nu när jag inte har så mycket massa att förlora snarare än efter jag byggt upp mig lite.
Det ska bli intressant att se vad som händer hur som helst
|
|
|
2010-11-24, 08:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eonen
Det är en intressant studie. Skulle detta vara fallet så känns det dock som en bra sak att få reda på nu när jag inte har så mycket massa att förlora snarare än efter jag byggt upp mig lite.
Det ska bli intressant att se vad som händer hur som helst 
|
Det är klart att du har massa att förlora.. Vad tror du kroppen består av om vi tar bort fettet? Endast skelett? Du är ju uppbyggd av muskler.
Tänk sedan på att hjärtat också är en muskel..
|
|
|
2010-11-24, 08:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Anledningen till att kom upp i tråden var som sagt reaktionerna jag fick av kolhydraterna.
Folk som tycker jag e helt från vettet som vill fortsätta ligga på kaloriminus (lite mindre kaloriminus och utan hetsätning) får fortsätta störa sig på det om man nu valt att göra det.
Joachim Bartoll som är en stor inspirationskälla lyckas hålla sitt kroppsfett väldigt lågt året runt och han verkar ju må bra av det så jag ser ingen anledning till att jag inte skulle kunna tappa lite till jag också.
Den dagen jag mår dåligt av att jag har för lite kroppsfett kommer jag givetvis se till att lägga på mig lite men tills dess kör jag på.
|
Jisses, jag blir mörkrädd.
Du kanske inte mår så dåligt just nu, men tro mig, du kommer att göra det. Med så låga fettnivåer har du inga reserver om du till exempel skulle råka ut för en infektion. Räkna med att du förr eller senare kommer att åka på en rejäl period med t ex envisa förkylningar eller liknande. Och då är det ju åt skogen med träningen ett tag, vilket knappast var din avsikt.
Jag känner igen ditt "försvarstal" från personer med anorexi / ortorexi. Jag tänker därför inte göra några försök att övertyga dig, det är meningslöst.
Vet inte vad du strävar efter. Antar att din låga BF har blivit ett självändamål, för man kan ju knappast påstå att det är vare sig attraktivt eller hälsosamt. Troligen är det ditt sätt att uppleva att du har kontroll, det är ofta så med personer som har ett extremt förhållningssätt till kost och vikt. Om jag inte kan kontrollera något annat, kan jag åtminstone hålla min kropp extremt smal/trimmad/slimmad. Helt klart fel motiv för både diet och träning....
Senast redigerad av Lovisa den 2010-11-24 klockan 08:44.
|
|
|
2010-11-24, 09:21
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Har jag förstått dig rätt om du alltså anser att symptom i stil med det som drabbade deltagarna i Minnesota Starvation Study alltså vore positivt!?
Hur mycket har du läst om den egentligen?
|
|
|
2010-11-24, 15:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av karlingen
Det är klart att du har massa att förlora.. Vad tror du kroppen består av om vi tar bort fettet? Endast skelett? Du är ju uppbyggd av muskler.
Tänk sedan på att hjärtat också är en muskel..
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Har jag förstått dig rätt om du alltså anser att symptom i stil med det som drabbade deltagarna i Minnesota Starvation Study alltså vore positivt!?
Hur mycket har du läst om den egentligen?
|
Ja jag sa inte att jag inte har massa att förlora dock menar jag på att jag har inte lika mycket som jag hade haft om jag provade gå på likadant kroppsfett efter att jag har lagt på mig mer.
Jag skrev aldrig att det skulle bara något positivt med dessa studier utan att det var intressant läsning om det missuppfattades
|
|
|
2010-11-24, 15:21
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag skrev aldrig att det skulle bara något positivt med dessa studier utan att det var intressant läsning om det missuppfattades
|
Ja för de främsta fynden från den studien har inte med kroppskompositionen att göra utan snarare hur den påverkade deltagarna psykiskt.
|
|
|
2010-11-24, 15:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lovisa
Jisses, jag blir mörkrädd.
Du kanske inte mår så dåligt just nu, men tro mig, du kommer att göra det. Med så låga fettnivåer har du inga reserver om du till exempel skulle råka ut för en infektion. Räkna med att du förr eller senare kommer att åka på en rejäl period med t ex envisa förkylningar eller liknande. Och då är det ju åt skogen med träningen ett tag, vilket knappast var din avsikt.
Jag känner igen ditt "försvarstal" från personer med anorexi / ortorexi. Jag tänker därför inte göra några försök att övertyga dig, det är meningslöst.
Vet inte vad du strävar efter. Antar att din låga BF har blivit ett självändamål, för man kan ju knappast påstå att det är vare sig attraktivt eller hälsosamt. Troligen är det ditt sätt att uppleva att du har kontroll, det är ofta så med personer som har ett extremt förhållningssätt till kost och vikt. Om jag inte kan kontrollera något annat, kan jag åtminstone hålla min kropp extremt smal/trimmad/slimmad. Helt klart fel motiv för både diet och träning.... 
|
Till att börja med så har jag i nuläget en underhudsfettprocent på 6% som nämnts innan. Det lämnar mig med ca 4 kilo sen kan vi lägga till 0,5-1 kg bukfett också. Om jag då förtsätter ner en eller två procent till så går jag fortfarande inte ner på extremt låga kroppsfetter.
Även om jag skulle bli sjuk så betyder väl inte det att jag slutar äta?
Det bryter väl ner vilken person som helst och skulle vara farligt vare sig du hade lågt eller högt kroppsfett.
Sen om du läst igenom tråden så kan du också se att jag planerar en ca 1 och ett halvt års bulk snart så jag har inga planer på att ligga still på det kroppsfettet även om jag i framtiden när jag fått lite mer massa kan tänka mig ligga runt 4-5% underhudsfett året om
|
|
|
2010-11-24, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Till att börja med så har jag i nuläget en underhudsfettprocent på 6% som nämnts innan. Det lämnar mig med ca 4 kilo sen kan vi lägga till 0,5-1 kg bukfett också. Om jag då förtsätter ner en eller två procent till så går jag fortfarande inte ner på extremt låga kroppsfetter.
Även om jag skulle bli sjuk så betyder väl inte det att jag slutar äta?
Det bryter väl ner vilken person som helst och skulle vara farligt vare sig du hade lågt eller högt kroppsfett.
Sen om du läst igenom tråden så kan du också se att jag planerar en ca 1 och ett halvt års bulk snart så jag har inga planer på att ligga still på det kroppsfettet även om jag i framtiden när jag fått lite mer massa kan tänka mig ligga runt 4-5% underhudsfett året om
|
Du missade nog vad hon ville säga. Hon menar nog att du just på grund av ditt låga kroppsfett blir mer mottaglig för just sjukdomar. Eftersom du kör ner kroppen i botten under lång tid. Dvs, du kommer få längre återhämtning vid sjukdomar. Jag tror det var så hon menade.
Något helt annat, om du nu planerar en bulk varför skall du då tvungen ner?
|
|
|
2010-11-24, 16:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nykropp
Du missade nog vad hon ville säga. Hon menar nog att du just på grund av ditt låga kroppsfett blir mer mottaglig för just sjukdomar. Eftersom du kör ner kroppen i botten under lång tid. Dvs, du kommer få längre återhämtning vid sjukdomar. Jag tror det var så hon menade.
Något helt annat, om du nu planerar en bulk varför skall du då tvungen ner?
|
Nu finns det väl inget som säger att ett lågt kroppsfett% i sig gör dig mer mottaglig för infektioner? Det är nog snarare så att många uppnår sitt låga kroppsfett% på extremt ohälsosam väg och därmed är mer mottagliga.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:24.
|

|