2010-10-10, 20:00
|
|
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lepras
Tog ca 3-4år
|
Tog? Du är ju fortfarande liten...eller snackar vi bara överkropp nu?
|
|
|
2010-10-10, 20:14
|
|
Punani
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Mitt först seriösa träningsår gick ja ner i vikt("deffade") men under mitt andra år med kcal+ la ja på mig ca 7-8kg nästan bara muskler,efter det har ja bara lagt på mig nått kilo per år.
|
okej okej, gick du inte upp något i fett väg eller var det mest ren massa? jag har gått upp 13 kilo på 5månader. (från 52-65) en del fett såklart men jag tror endå det har vuxit lite massa under allt.
|
|
|
2010-10-10, 20:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
skulle säga 5-6 år har själv "normal" gener känns det som eftersom jag inte går upp i muskelmassa ovanligt snabbt eller långsamt jämfört med polare och jämnårig. Tränat i ca 3,5 år och är i min definition halvbiff (saknas lite ben och bröstmuskler).
Väger ca 73 kg på 176cm och käkar ca 70 gram protein pulver om dagen.
Senast redigerad av dennis89 den 2010-10-10 klockan 20:21.
|
|
|
2010-10-11, 15:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av benacii
okej okej, gick du inte upp något i fett väg eller var det mest ren massa? jag har gått upp 13 kilo på 5månader. (från 52-65) en del fett såklart men jag tror endå det har vuxit lite massa under allt.
|
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...7&postcount=26
|
|
|
2010-10-11, 16:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan
I vilken form tänker du nu? Dom flesta på forumet som ens har 40cm i omkrets har ju en BF på 40 också.
|
Jag tänker på Zone Capone form.
|
2010-10-11, 17:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Jag la väll på mig 4kg muskler första året jag tränade.
Anser mig ha vanliga svenssongener. Jag började helt enkelt käka ordentligt & träna hårt.
Tror kroppen var svältfödd på ngt vis därav tillväxten.
Men iaf så är det individuellt hur man växer beroende på gener & livsstil.
Hur snabbt du växer kan jag inte svara på. Käka rätt, träna rätt & vila rätt & sedan låt det ta den tid det tar.
|
|
|
2010-10-11, 17:48
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Skit i hur lång tid det eventuellt kan tänkas ta, det är bara gissningslekar som kan sätta griller i huvudet på dig. Förlika dig med att det kommer ta tid, sen tränar du hårt och målmedvetet och tids nog är du där.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2010-10-11, 20:21
|
|
Punani
|
Citat:
|
hehe jag är snart på bilden till vänster
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Skit i hur lång tid det eventuellt kan tänkas ta, det är bara gissningslekar som kan sätta griller i huvudet på dig. Förlika dig med att det kommer ta tid, sen tränar du hårt och målmedvetet och tids nog är du där.
|
jo det är sant. va bara lite nyfiken men kommer inte hänga upp mig på tiden. det får ta sin tid. har inget bättre för mig än att träna iaf.
|
|
|
2010-10-11, 21:05
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av benacii
jo det är sant. va bara lite nyfiken men kommer inte hänga upp mig på tiden. det får ta sin tid. har inget bättre för mig än att träna iaf.
|
Mm precis, sen är ju vägen ändå oftast allt annat än spikrak och det kan göra att även den bästa uppskattningen blir fel. Det tar olika lång tid för olika personer att lära sig att träna effektivt helt enkelt. En person kanske hittar rätt recept redan under sitt första träningsår och får en raketutveckling direkt. Någon annan kanske harvar på med medioker utveckling i ett flertal år innan polletten trillar ned och han får till det, då kanske han utvecklas mer på ett år än under alla sina tidigare år trots att han har tränat en tid och således inte borde utvecklas så fort egentligen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2010-10-11, 21:20
|
|
jo men så att dee
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
För att vara biff i civila livet: Ca 2år
För att vara biff på kollo: 10år till oändligheten
|
Hahaha så sant
|
|
|
2010-10-11, 23:06
|
|
Punani
|
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Mm precis, sen är ju vägen ändå oftast allt annat än spikrak och det kan göra att även den bästa uppskattningen blir fel. Det tar olika lång tid för olika personer att lära sig att träna effektivt helt enkelt. En person kanske hittar rätt recept redan under sitt första träningsår och får en raketutveckling direkt. Någon annan kanske harvar på med medioker utveckling i ett flertal år innan polletten trillar ned och han får till det, då kanske han utvecklas mer på ett år än under alla sina tidigare år trots att han har tränat en tid och således inte borde utvecklas så fort egentligen.
|
bra sakt  tack för alla trevliga svar!
|
|
|
2010-10-12, 14:50
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Efter 5-6 års styrketräning var jag ungefär lika "stor" som jag är nu. Nu händer det inte så mycket på storleksfronten. Men musklerna ser på något sätt bättre ut ju längre man håller på ändå.
Hursomhelst, tränar man hårt och kontinuerligt i 5 år så är man garanterat märkbart större än när man började och även större än vad man var efter ett års träning.
|
|
|
2011-01-04, 10:34
|
|
GVL Gangstah big ass mofo...wtf lol
Reg.datum: Feb 2004
|
Tog mig 8 år att göra detta:
http://www.zonecapone.com/ODDBALL.htm
LOVE!
ZONE
|
2011-01-04, 11:24
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
De flesta människor är "hardgainers", är man en av dem (som de allra flesta är) och dessutom ren så får man väll räkna med ca 5års hård progressiv träning, öka vikterna hela tiden. gör man det och sköter kosten kan man nog ha en riktigt imponerande fysik efter 5 år.
Att nå sin fulla potential med ren träning? 5-10år?
|
|
|
2011-01-04, 11:26
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
ett par år.
Pat mendes klassar jag som biff
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:32.
|

|