|
Visa resultat för omröstning: Vilken övning är den manligaste, coolaste, ballaste eller whatever?
|
|
Knäböj
|

|
39 |
17.49% |
|
Marklyft
|

|
118 |
52.91% |
|
Bänkpress
|

|
49 |
21.97% |
|
Step
|

|
17 |
7.62% |
2010-09-13, 22:12
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
|
|
|
2010-09-13, 22:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Jag vågar även påstå att tekniken och koordinationen som krävs för den perfekta böjen (TM) är mer svåruppnåelig än marklyftets dito.
|
Nu är du ute och fjollar på tunn is. En manlig övning är inte teknisk eftersom att träna eller springa på gym är omanligt. Det finns bara en manlig övning och det är marklyft.
|
|
|
2010-09-13, 22:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Bänkpress är ju i mitt tycke en disciplin som man måste träna mycket för att bli stark i, oavsett hur manligt naturstark man än är, så tränar man inte blir det inte mycket på stången. Det är knappast manligt att träna, stark skall man vara ändå. Knäböj är ännu mer åt det hållet, och alltför svår för att få kallas manlig.
Men marklyft, där kan man manligt hävda sig även om man aldrig satt en fot på ett gym, bara man är stark. Det blir primalt, mycket brösthår, en doftblandning av intorkad svett, motorolja och kogödsel. Morra manligt och slita upp en rostig stång (rostigt järnspett) laddad med bildäck, kedjor, cementklumpar och traktorvikter med krökt rygg, efter det svepa ett dricksglas hembränt, misshandla sin fru och sedan lägga sig tillrätta på kökssoffan.
|
|
|
2010-09-13, 22:26
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2010
|
Marklyft har tyngst vikter för de flesta. Det borde säga en hel del.
|
|
|
2010-09-14, 00:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Truckpull och Atlasstenar är en aningen mer manligt  , men av dessa 3 så står marklyft högst upp på min lista !
|
|
|
2010-09-14, 00:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Vad tyckte grisen om det där? 
|
Frågan är väl snarare; vad tyckte mussarna om det där?!
Ont så är bänkpress lätt manligast. Ser manligt ut, är manligt och det är hardkår.
|
2010-09-14, 07:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Marklyft. Något tungt ligger på marken. Det ska upp.
Blir inte mer stenåldersmanligt än så.
|
|
|
2010-09-14, 07:29
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Som modern man måste man ha god kontakt med sin feminina sida. Allt som faller under kategorierna spinning, pilates och zumba bör därmed anses manligt.
|
|
|
2010-09-14, 07:55
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
manligt och manligt, äh,. jag går och...
|
|
|
2010-09-14, 08:15
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wille005
Becepscurl...
|
Precis. Besep! Besep-power! Besep to the people!
Besep ger dig kraft och ett manligt utseende.
http://kolozzeum.com/forum/showpost....5&postcount=11
Citat:
Ursprungligen postat av teal
Fått många fanmails från folk som undrar om mina gunz. "Vad är hemligheten?" frågar dom. "Hur hårt curlar du?"
Svar:
Jag kör hårt! Curlar hårt, tränar hårt. Jag är inte rädd för vikter, vikterna ska vara rädda för mig för att dom vet att jag kommer lyfta dom. Jag är inte räd för att skrika när jag lyfter, då ser folk mig och tänker på mina gunz när dom pumpas, det gillar dom. Jag är heller inte blyg för att hjälpa folk med deras besepträning och kommenterar gärna hur folk curlar sen ger jag dom tips när jag vilar (brukar sällan vila helt, har alltid en vikt i handen så att även när jag vilar spänns mina besep).
Dont work out for funz, do it to get megaphatt gunz!
|
Be sepp.
|
|
|
2010-09-14, 09:50
|
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Bänkpress. De som är riktigt starka i marklyft och böj är oftast ena jävla räkor i förhållande till hur starka de är i dessa övningar i jämförelse med hur starka riktigt stora jävlar är i dessa övningar i förhållande till hur mycket större de är än de som är riktigt starka i övningarna. För att bli stark i böj och mark krävs det en heeeeel del teknikträning, liksom en stor mage och en alldeles för avslappnad livsstil för att bli uppmärksammad av det motsatta könet ändå...
Bänkpress säger betydligt mer om den tränandes fysik än böj och mark. Åtminstone om hur den uppfattas på beachen. Och helt ärligt, hur många tjejer bryr sig om hur mycket någon böjer eller markar?
Att jag själv suger (inte bryr mig) i böj och mark skiner nog igenom min kommentar.
Senast redigerad av hultman den 2010-09-14 klockan 09:52.
|
|
|
2010-09-14, 09:58
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Ska man inte vara rätt tjock för att ha en stor bänk också?
______
Mark.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-09-14, 10:03
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
För att bli stark i böj och mark krävs det en heeeeel del teknikträning, liksom en stor mage och en alldeles för avslappnad livsstil för att bli uppmärksammad av det motsatta könet ändå...
Bänkpress säger betydligt mer om den tränandes fysik än böj och mark. Åtminstone om hur den uppfattas på beachen. Och helt ärligt, hur många tjejer bryr sig om hur mycket någon böjer eller markar?
|
Slutsatsen av det du själv skriver är ju att böj och mark är manligt, och bänk fjolligt?
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2010-09-14, 10:05
|
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Slutsatsen av det du själv skriver är ju att böj och mark är manligt, och bänk fjolligt? 
|
Hur tänker du nu?  Tjejer bryr sig om hur mycket killar bänkar, inte hur mycket de böjer och markar. Sånt är det bara andra killar som visar intresse för. Ergo, vill man ragga killar med ölmage och mjukisbyxor, kör hårt med böj, mark och chips.
|
|
|
2010-09-14, 10:07
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Berra menar att det är fjolligt att bry sig om vad tjejerna tycker.
Mera manligt att syssla med det man själv gillar.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:23.
|

|