2010-02-24, 10:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Jag har mest stött på positiv respons sen jag började träna, äta rätt och tänka träning 
Däremot då och då möter man ignoranta okunniga själar som säger emot en vad man än säger, Kan bli lite jobbigt men som någon nämnt tidigare är det egentligen bara att ignorera deras argument och byta samtalsämne oftast, eller när folk ska tipsa om kosttillskott de inte vet vad det är.
Försöker tona ner lite på träningssnacket men det kommer ofta upp om man träffar någon man inte sett på ett tag som ser skillnaden direkt eller någon annans träning kommer på tal, då pratar de ofta med mig eller frågar om tips...
@TS, bara att ignorera och fortsätta träna för din egen skull. Sen när du får alla tjejer pga du är vältränad och de andra inte är det så kan du ju påminna dem lite  Vänta till sommaren så får man se vilka som legat i hela vintern och vilka som bara snackar.
|
|
|
2010-02-24, 10:03
|
|
BÄNKPRESSARE
Reg.datum: Nov 2007
|
Folk kommer alltid att tråka andra, oavsett vad de håller på med. Vilka fotbollsspelare har inte hört klassikern "Vuxna män som springer efter en boll,varför inte ge dem en varsin? Hähähä!"
Det är jätteroligt att höra "Du dopar dig, va'?" Ett trevligt alternativ hade varot "Wow, vad du är vältränad!"
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
|
|
|
|
2010-02-24, 11:55
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Kan vara svårt att veta om polarna menar allvar ibland va?
De kanske bara vill vara snälla (trots att du inte förändrats alls!) 
|
Nja, när man typ ska byta tröja eller nåt och får höra den kommentaren av en mycket god vän tror jag inte att det är med sarkasm, skulle nog märka det i så fall hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
För några år sen när jag bulkade ordentligt och ökade kraftigt i volym så fick jag "fan va tjock du är" rakt i ansiktet av en polare. Var lagom tacksamt.
Som sagt, varför ens diskutera träning med folk som inte bryr sig/är okunniga?
Sen att jag hade blivit lite tjock är ju en annan femma.. tihi. Tackar vet jag min nuvarande dagsform och kaloriintag +/- 0
|
Äh, ofta man tar åt sig när en polare drar ur sig något sånt?
|
|
|
2010-02-24, 12:45
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball
Random: Fan sån träningsvärk jag har! Helvete att jag glömde stretcha!
Jag: Fast det hade inte gjort någon skillnad ändå...?
Ranodom: Jo du vet väl att man måste stretcha för att slippa träningsvärk!!!
Jag: (dör inombords och orkar inte då alla diskussioner med trångsynta personer blir likadana) Mm jo så är det..
|
Jag tycker stretching hjälper en hel del mot problemen som uppstår dagen efter tex. tunga knäböj. Kanske inte för värken direkt men indirekt genom att minska på stelheten.
|
|
|
2010-02-24, 14:42
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
För att få kommentarer när man är ren och har kläder på bör man ha bulkat upp rejält, men inte så mycket att midjan blir bredare än bröstomfånget. Vill man inte bli så mullig för man vara beredd att ta av sig kläderna för att få några kommentarer eller ha tränat i många år.
Jag börjar iofs få kommentarer även i t-shirt trots att jag är i bra form (men så har jag iofs tränat i 11 år). Igår såg det ut så här:
Kollega: "Så stor som du är hade jag inte klarat av"
Jag: "Hur menar du då?"
Kollega: "Nä jag vill vara fit, inte för tung"
Jag: "hmm, men jag väger 77 kg, är det mycket tycker du?"
Kollega tappar hakan av förvåning.
Han trodde väl att jag vägde runt 85 kg för att han kunde ana v-form och axlar under min t-shirt samt hade sett mina armar
|
C4L
|
|
|
2010-02-24, 14:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
För att få kommentarer när man är ren och har kläder på bör man ha bulkat upp rejält, men inte så mycket att midjan blir bredare än bröstomfånget. Vill man inte bli så mullig för man vara beredd att ta av sig kläderna för att få några kommentarer eller ha tränat i många år.
Jag börjar iofs få kommentarer även i t-shirt trots att jag är i bra form (men så har jag iofs tränat i 11 år). Igår såg det ut så här:
Kollega: "Så stor som du är hade jag inte klarat av"
Jag: "Hur menar du då?"
Kollega: "Nä jag vill vara fit, inte för tung"
Jag: "hmm, men jag väger 77 kg, är det mycket tycker du?"
Kollega tappar hakan av förvåning.
Han trodde väl att jag vägde runt 85 kg för att han kunde ana v-form och axlar under min t-shirt samt hade sett mina armar 
|
Haha gud vad du fick 85 att låta mkt då
|
2010-02-24, 14:49
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Allt är relativt Glykemiskt Index-Joe!
För the 60kg smalfet-crowd är 85 kg lönn huge!
85 kg hård e dock najs oavsett "crowd" man tillhör
Väger man 77 och ser ut som nästan 90 är det bara att tacka, då sitter bitarna på plats!
|
|
|
2010-02-24, 14:52
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av GI-Joe
Haha gud vad du fick 85 att låta mkt då
|
I den miljön jag befann mig just då så var 85 mycket haha :P
|
C4L
|
|
|
2010-02-24, 14:55
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Oavsett "Miljö" är 85 hård gött mos!
85 Hård > 100 lönnig där armarna är stora men mest är fett, ANY day of the week
|
|
|
2010-02-24, 14:56
|
|
Registered User
|
Hmm, jag var lätt som en fjäder på handbollsplan med mina 83 kilon. Hade gärna haft tio pannor till bakom mig i satsningarna
|
2010-02-24, 15:01
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Jag snackar estetiskt / looks, inte praktiskt (på handbollsplan etc)  (Hela tråden baserar sig ju på looks / kommentarer man fått pga utseende)
Du är dock längre än Sniggel Numse, så du SKA ju väga mer.
|
|
|
2010-02-24, 15:06
|
|
I can haz teabag?
Reg.datum: Apr 2005
|
Ahh, ja tänte på helt andra oinspirerande kommentarer som typ när man har årets uslaste träningspass, gör 10 kg mindre än normalt och är 10 cm grund i böjen och någon vänlig men okunnig själ säger "guuuud va bra, vad stark du är osv"
Har ett minne av ett sista pass 4-5 dagar inför tävling, skulle testa ingången i bänk och första försöket hamnar fel o ja tokbommar, andra försöket hamnar perfekt men jag orkar inte, tredje försöket laddar ja upp så ja tuggar fradga, får perfekt träff men orkar bara inte få upp det. Första kommentaren: "Gud va bra det va ju jättenära" och "om du bara taggar till lite så kommer det"
Då höll gymmets snällaste kille på att få huvudet avslitet.
|
|
|
2010-02-24, 15:07
|
|
Registered User
|
Jarå ba tänkte på GI-Joe som tyckte sniggel fick 85 att låta mycket  sen ja tror att jag skulle va rätt snygg i 95-kilos klassen också, np..
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Då höll gymmets snällaste kille på att få huvudet avslitet.
|
haha
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Hård är ju ett brett begrepp.Att väga 85 i tävlingsform är mycket bra.Om man är +190 och väger 85 i en bra form eller beachform så är det inte så otroligt bra.Om man är i bra form så uppfattas man som muskulösare än när man har 15kg extra.Alla som har försökt gissa min vikt har tippat på 75 eller max 80 fastän jag har vägt 88 så det är lite sorgligt
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Oavsett "Miljö" är 85 hård gött mos!
85 Hård > 100 lönnig där armarna är stora men mest är fett, ANY day of the week
|
Orka jämföra sig själv med en mattant.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:04.
|

|