2009-11-24, 16:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trapper Buzz
Narkotika?
|
Men det är ju lagligt, allt är ju tillåtet i världens mest liberala stad, hur kan det då finnas brottslighet?
|
2009-11-24, 16:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2009
|
Den diskussionen får du med någon annan, Andersson!
Jag tycker hela stan och hela fundamentalismliberalismen stinker.
|
|
|
2009-11-24, 16:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trapper Buzz
Den diskussionen får du med någon annan, Andersson!
Jag tycker hela stan och hela fundamentalismliberalismen stinker.
|
Så t.ex. Sverige är bättre då? Där man får 1,8 års fängelse för mord (mordet på Therese Johansson) men flera år plus böter för lite narkotikainnehav?
Jag skulle lätt valt Amsterdam iaf, mycket trevlig stad med trevliga invånare.
|
|
|
2009-11-24, 16:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av lingonplockarN
Så t.ex. Sverige är bättre då? Där man får 1,8 års fängelse för mord (mordet på Therese Johansson) men flera år plus böter för lite narkotikainnehav?
Jag skulle lätt valt Amsterdam iaf, mycket trevlig stad med trevliga invånare.
|
Flytta?
|
|
|
2009-11-24, 18:01
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Tackar för alla inputs, blir spännande att se hur det går för mig i uttagningen.
Skriver på en artikel (på engelska) för tillfället för att få ytterligare en "publication" till min lista, vilket kan styrka mina chanser lite. Har tyvärr inte skrivit så mycket annat publicerat än min Msc uppsats, och den var tyvärr på svenska.
Men har cirka en månad på mig nu innan sista ansökningsdatum, så nu j*lar
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2009-11-24, 18:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Tackar för alla inputs, blir spännande att se hur det går för mig i uttagningen.
Skriver på en artikel (på engelska) för tillfället för att få ytterligare en "publication" till min lista, vilket kan styrka mina chanser lite. Har tyvärr inte skrivit så mycket annat publicerat än min Msc uppsats, och den var tyvärr på svenska.
Men har cirka en månad på mig nu innan sista ansökningsdatum, så nu j*lar 
|
Var ska du få den publicerad? Det är väl inte bara skriva något roligt som räcker för att kalla det "publicerat" hoppas jag
|
|
|
2009-11-24, 18:16
|
|
|
Workaholic
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Var ska du få den publicerad? Det är väl inte bara skriva något roligt som räcker för att kalla det "publicerat" hoppas jag 
|
Haha självklart inte, fått i uppgift på mitt jobb att skriva en artikel inför en stor konferens som jag hade tänkt närvara vid. Men om jag får denna tjänst blir det ingen presentation från mitt håll, men tänkte att artikeln lär ju skrivas i vilket fall oavsett så att en annan kollega kan ta över presentationen (artikelns innehåll är redan tryckt i programmet osv.)
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
|
|
|
2009-11-24, 20:47
|
|
|
Hardcore User
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Super_Johan
lånar tråden lite
Jag är på väg till Amsterdam om någon vecka. Någon som har tips på hostel som är billigt och lättillgängligt från flygplatsen?
|
Det finns många mysiga hostels i närheten av centralstationen och de brukar vara rätt billiga. Vill man ha ett bra ställe att förfesta på med kan jag rekommendera http://www.swedish.hostelworld.com/h...msterdam/13607
Det ligger dock på red light och vill man undvika det så kan du t ex prova http://www.swedish.hostelworld.com/h.../Amsterdam/641 som ligger centralt och är billigt.
|
|
|
2009-11-24, 20:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
De holländare jag har träffat där var sisådär på engelska, somliga kunde det flytande, andra kunde det lika bra som finnar ungefär... i övrigt är Holland klart ett riktigt fint land där jag lätt skulle kunna spendera livet, kanske inte i centrala Amstersdam då men rent allmänt är Holland oerhört stiligt.
Du får räkna med att det kan vara rätt grisigt och mycket festande i Amsterdam ibland.
|
2009-11-25, 15:46
|
|
|
Workaholic
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
De holländare jag har träffat där var sisådär på engelska, somliga kunde det flytande, andra kunde det lika bra som finnar ungefär... i övrigt är Holland klart ett riktigt fint land där jag lätt skulle kunna spendera livet, kanske inte i centrala Amstersdam då men rent allmänt är Holland oerhört stiligt.
Du får räkna med att det kan vara rätt grisigt och mycket festande i Amsterdam ibland.
|
Låter grymt
|
|
|
2009-11-25, 15:58
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
Jag har bara varit i Amsterdam en gång och tyckte att det var hemskt. Massa fulla och höga amerikaner överallt (eftersom Amsterdam är känt som "The sex and drug capital of Europe") plus att jag har svårt att förlika mig med Red Light District, som tvärtemot vad jag trodde, ligger mitt i centrum och det är riktigt obehagligt att det är lagligt. Jag skulle aldrig kunna bo där, men å andra sidan skulle jag säkert kunna tänka om ifall det var en tjänst jag verkligen verkligen ville ha.
|
Nej, för det är bättre att hålla det olagligt så di prostituerade får sämst möjliga förutsättningar, organiserad brottslighet tjänar mer pengar och vi föder slavhandel. Bra tänkt.
Med det sagt så är det dock jävligt skumt och ovant att gå igenom området, plus att man blir påpassad av en massa hårddrogsknarklangare som inte ger sig i första taget.
Men ontopic: Amsterdam är en fantastiskt vacker och pittoresk stad. Enormt stort kulturutbud; restauranger, musik, konst osv. Du kan ta dig över hela staden med cykel (vilket de flesta amsterdamare verkar göra) och folk kan tala flera språk flytande oftast, och de är generellt sett mycket charmiga och vänliga.
Jag upplevde inte särskilt mycket jobbig turism heller.
|
2009-11-25, 16:00
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson
Men det är ju lagligt, allt är ju tillåtet i världens mest liberala stad, hur kan det då finnas brottslighet?
|
Försöker du bara göra dig dum?
|
2009-11-25, 23:17
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Amsterdam är bäst.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2009-11-25, 23:27
|
|
|
Banned User
|
Två rån på en kväll utsattes jag för i ungdomstiden i A-dam.
Nästa gång jag är där ska jag ha en bössa eller bara linne på.
|
|
|
2009-11-25, 23:41
|
|
|
Registered User
|
Amsterdam är förjävla bra tycker jag.
råder dig att aldrig röka brass där, du kan bli fångad i en psykos och försvinna resten av livet, dessutom fastnar du omedelbart för drogen (kraftigt beroendeframkallande)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.
|

|