Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-14, 14:38   #31
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Fleromättade fettsyror är ju dom man vill försöka hålla lågt.
Om vi utgår från att kosten framöver (eller kanske redan) innehåller en hel del grädde och standardmjölk är ju kostvariationer såsom rapsoljabaserad dressing kanon.

Fet fisk, ägg, mjölkfettet, rapsolja o.s.v. Jag håller helt med NklasAlm, särskilt att göra goda saker som såser och dressingar av oljan. Likaså grädde, ost och smör. Gör god mat av det.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 15:09   #32
AmericanDragon
Registered User

AmericanDragons avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Då har du läst fel.

Jag HAR druckit protienpulver blandat med grädde men det var inga stora mängder och enbart för att det är sjukt gott. Tycker man saker är goda är det ju skillnad jämfört med att göra något enbart för energiinnehållet tycker jag. Jag har aldrig påstått att mina smakpreferenser är särskilt "normala" heller.
Hehe, okej! Det var alltså så det låg till
AmericanDragon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 15:14   #33
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85 Visa inlägg
Jag tillhör den gruppen som har väldigt svårt för att äta mycket mat. Så länge jag tänker på det kan jag pressa i mig det extra jag behöver, men det är absolut inte med ett leende på läpparna. Det värsta med det hela är att om jag pressar mig vid en måltid så håller det i sig och jag är inte hungrig nästa gång jag ska äta. Det är alltså ett konstant krigande. Om jag hade ätit efter mina hungerkänslor så hade jag droppat 5kg på nolltid, och antagligen mer med tiden.

Det jag tänkte börja testa nu är att försöka dryga ut mitt intag med lite grädde. Blanda lite i gainern, dricka lite innan jag lägger mig osv. Kan detta vara en bra ide? Hälsoaspekter?
Precis som många andra har påpekat så gör det inget att tillsätta lite grädde i gainern. Men just efter träningen så föredrar jag att äta det mest fettsnåla målet och istället fokusera på proteinet då.
Det finns ju massor av mejeriprodukter som ger hyffsat med energi. Välj inte lättprodukterna bara.
Personligen gillar jag nötter. De kan man inte äta sig mätt på
Sedan har vi ju en annan favorit, nämligen avokado. Ruskigt gott och mycket kcal. Dock lite dyr stundtals...

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 15:21   #34
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ja, med mjölk så kan jag förstå att man blir mätt. Konstigt att ni blir så mätta av smågodis; det är en av de få saker jag kan äta "obegränsat" av utan att bli mätt.
Det är inte fråga om mättnad utan om aptitbrist.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 17:41   #35
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Varför tar man till metoder som bäddar för ätstörningar när man kan följa z_bumbis råd? Är det så främmande?

Skriv ner vad du äter.

\Stridis

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 18:10   #36
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Trådskapararen har fortfarande inte skrivit upp vad han äter på en dag. Det är betydligt enklare att ge konkreta tips då.
Typ

Det finns människor som har extremt svårt att äta mer energi. En del behöver inte ligga så extremt högt i intag för att få sådana problem, en del andra ligger redan högt eller t o m extremt högt och det är i princip omöjligt för dem att äta mer energi även om de äter så energitätt som möjligt.
Att dricka grädde är ett sätt att öka kaloriern men innan man har testat att öka på andra sätt kan jag tycka det är lite drastiskt, det samma med olja på samma sätt.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 13:54   #37
Larsson85
Registered User

Reg.datum: Nov 2005
Jag skrev inte vad jag åt eftersom jag varken har något regelbundet matschema, samt att jag inte ville att denna tråden skulle handla om hur jag kan lägga om min mat, utan effekterna av att konsumera grädde på daglig basis.

Ett exempel på hur jag äter är:

Igår:
2 ägg
2 gainers blandade med 4-5dl standardmjölk (och lite grädde nu också)
4 tunnbrödsrullar med ost
3 glas standardmjölk
pyttipanna
några bitar rödbetor
2 knäckemackor
1 risifrutti
2 clementiner

Idag:
pannkakor:
2.5dl vetemjöl
4 ägg
5.5dl standardmjölk
0.5dl grädde
en del flytande margarin, stekte även i flytande margarin
några slevar sylt

Ikväll blir det 2-3 hamburgare med dressing sallad och tomat.
En proteindrink efter träningen
Innan jag lägger mig blir det antaqgligen 2 tunnbrödsrullar och en risifrutti.

När jag skriver att jag försöker äta nyttigt så handlar det inte om att äta eller inte äta gröt, såser osv. Det jag menar är att jag undviker produkter med nitrit, samt försöker premiera fågel och fisk när jag har det valet. Ibland blir det fullkornsprodukter, och ibland inte. Det jag skrev ovan är mer mat än vad jag egentligen vill äta, hade jag inte tänkt på att försöka hålla min vikt samt att öka den så hade jag ätit mindre.
Larsson85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 19:39   #38
snarlik
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
När det kommer till konkreta tips på livsmedel så flaggar jag för Macademianötter, supergoda och 700+ kcal/100g.
Sedan så är min erfarenhet att en bit (storlek efter samvete) mörk choklad är lätt att snaska i sig, även efter de mest okristliga megamåltider.

GL!
snarlik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 19:44   #39
snarlik
Registered User

Btw, om du försöker undvika nitrit som du skriver så får du hålla ögonen öppna på pyttipannan du äter (varesig den är helfabrikat eller om du köper skinkan/korven och gör själv).

E250, dödar lika effektivt som lasermannen. Men ger man den för många chanser...
Gammal 2009-10-15, 19:45   #40
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av snarlik Visa inlägg
När det kommer till konkreta tips på livsmedel så flaggar jag för Macademianötter, supergoda och 700+ kcal/100g.
Sedan så är min erfarenhet att en bit (storlek efter samvete) mörk choklad är lätt att snaska i sig, även efter de mest okristliga megamåltider.

GL!
Macadamianötter och mörk choklad. Fattas bara att vi bulkar vidare på Fabergéägg och Belugakaviar då.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-15, 20:00   #41
Larsson85
Registered User

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av snarlik Visa inlägg
Btw, om du försöker undvika nitrit som du skriver så får du hålla ögonen öppna på pyttipannan du äter (varesig den är helfabrikat eller om du köper skinkan/korven och gör själv).

E250, dödar lika effektivt som lasermannen. Men ger man den för många chanser...
Oxpytt, samt gräddstuvad pyttipanna innehåller inte nitrit.
Larsson85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-16, 11:49   #42
snarlik
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Macadamianötter och mörk choklad. Fattas bara att vi bulkar vidare på Fabergéägg och Belugakaviar då.
Både Macadamianötter och mörk choklad finns på rea på Lidl denna veckan. Vad är du för jäkla student som inte har koll på veckans rabatter? Skäms!
Gammal 2009-10-16, 12:02   #43
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Sänkt pris betyder ju inte att det är prisvärt/billigt.

Choklad kan man ju iofs få tag på till ett rätt lågt pris/kcal, men macadamianötter blir nog aldrig billigt.

Om man tittar på maten som åts så var det ju ena dagen bara två eller kanske tre riktiga måltider (äggen/pyttipannan/tunnbröden) och sedan gainer. Verkar vara lite dåligt planerad mat i allmänhet.

Istf att slänga in grädde så skulle jag nog försöka få pli på maten först.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.