Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-15, 18:02   #31
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Grymt hoppas du har disciplinen att fortsätta tills mål och välbefinnande är uppnådda och även efter det
Så för att sätta lite press på dig så blir det till att följa detta
Väldigt fördelaktig fördelning av vikt har du ju turen att ha också!!
Tack, fast fördelningen är inte så märkvärdig alls faktiskt, dessutom vet jag av erfarenhet att jag blir "rakare" i kroppen när jag går ner så vet inte om bantningen kommer göra sig på bild faktiskt. Vi får se!

Efter en shake, ovanstående underbara ägg med sambal oelek och en kort träff med min son begav jag mig till gymet. Solen sken å jag med.

Uppvärmning 10 min crosstrainer. (Eftersom detta är en journal med fokus på "no brain" så hoppade jag på cirkelstyrketräning, ett gäng maskiner som står i cirkel typ: )
Mage i maskin, 15 reps x 3 set.
Rodd, 15 (sen blev det svart för ögonen, vila), 10, 10 (svart efter 3 första).
Rumpmaskin,ett ben åt gången, 20X3.

Ovanstående på tyngsta motstånd (utom crosstrainern)

Men, iom att det envisades med att svartna med ögonen är följande lite trist läsning:

Axelpressar, lätta 10x3, i varje set svart för ögonen efter 2-3 reps. Drack en påse måltidsersättning för att häva svimningstendenserna, sedan:
Push downs triceps, 10x3. Samma här.. svart efter ett par reps.
Knäböjs maskin, 10x2, sen slutade jag, kändes bra i kroppen överlag - men fan.. såg ju inget!?

Tog en bar 200 kcal och promenerade hem, då mådde jag bra igen.

Såå.. den här "nobrainer" bantningen framstod som rätt puckad i träningssammanhang. Om det beror på det, el om det bara är mitt låga blodtryck som spökar mer än vanligt.

Lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra faktiskt. Istället för 500-800 så testar jag att lägga mig på 800-1000 den här veckan, jag går ju 90 min raska per dag och bara det är ju energi som jag inte räknar av intaget. Vad tror folket?

Nästa tillfälle jag har tid till ett styrkepass är nästa lördag så vi får se om det går bättre då!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 23:40   #32
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Hmm, väger du verkligen 95kg? Måste vara Sveriges bästa viktfördelning, eller så har tjejern jag träffar ljugit rejält som sin vikt
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 22:07   #33
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Hmm, väger du verkligen 95kg? Måste vara Sveriges bästa viktfördelning, eller så har tjejern jag träffar ljugit rejält som sin vikt
Tjejerna har ljugit.

Såå, idag hade jag faktiskt tänkt äta lite mer men glömde bort det och nu äter jag lite jordgubbar, blåbär och banan a 100 kcal sammanlagt (eller lite mindre, orka räkna...färdig smoothiepåse jag äter fryst).

Frulle: 100 kcal påse
Lunch: ca 100 kcal ärtsoppa
Middag: ½ potatis, 1/3 burk fiskbullar i dillsås.. va kan de bli typ 150 kanske?
Sen bakade vi bullar, jag åt en knäckemacka med lite kaviar på.. tja.. 100 kanske?
Mjölk: 100 kcal (i dagens kaffe)

Alltså, rätt puckad matdag men jag hade tankarna på annat. Hade ju tänkt 500 kcal i påsar och resten i grönsaker och protte. Bokat tid hos doktorn för checkup, men mår prima.

Jobbar sista dagen på mitt älskade jobb imorrn. Faen. Nytt jobb i övermorrn. Känner mig som trotsunge, men det blir nog bra. Kommer ha mer tid till träning och grabben vad det verkar.

90 min prom som vanligt, vet inte om jag ska fortsätta med det när jag inte har ngnstans att gå? Nya jobbet ligger in på knuten.

Ska tänka ut ngt att se fram emot. Gillar ju inte sommar, ngn som kan tipsa om köldhål man kan längta till som resmål i sommar?

Gammal 2009-02-17, 21:58   #34
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Ok, fattar, existerar inga köldhål.. Kanske blir bättre när jag inte är lika vadderad vem vet.

90 prom som vanligt (sista dan för "naturliga" promenader)
3 påsar nutrliett
1 port quinoa, ½ brk tonfisk, ½ rödlök, krossade tomater med vitlök, massa persilja=middagen. Fick magknip, min magsäck måste ha krympt.. va lika igår.
The å knäckemacka + en tugga bulle.

Månadsont i magen, världens snällaste son låg och klappade på den till bolibompa..

Första dan på nya jobbet imorrn, hoppas hoppas det blir bra!

Visstja, morgonvikt igår 91,5 och idag 92,2.

Gammal 2009-02-17, 22:04   #35
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Ser bra ut, kör hårt!
Har ditt ex inte hittat in hit ännu?
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-17, 22:23   #36
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Ser bra ut, kör hårt!
Har ditt ex inte hittat in hit ännu?
Jag kör på sparlåga, men det är lite tanken (om jag nu ska hävda att det finns någon).

Hm, ingen aning.. ? Kul att du hittade hit å skrev, tyvärr kommer med största sannolikhet inga tunga föremål pressas ovanför huvudet i denna journal, men håll tillgodo ändå!

Gammal 2009-02-18, 00:25   #37
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

En fråga:

På min förra armbild gladdes jag över optiljuset då det såg bättre ut än det ju gör irl, men frågan är om det är så smart när man ska ta jämförelsebilder? Dock tycker jag mig på några ynka dar märka mindre hull på underarmarna, men kan va inbillning.

Så.. vad gäller jämförelsebilder fortsättningsvis.. fota med optiljus (dagens bild 1) som gör något av inget:

...eller ska jag ställa mig så att ljuset inte skapar onödigt mkt skuggor? (dagens bild 2) Lite tristare, lite.. ärligare..

(här ser man på den avslappnade armen att jag lagrar mkt hull särskilt på armarna tycker jag.. å att jag är galet blek! )

(jaaa, vilka meningsfulla funderingar man kan ha istället för att sova natten innan nytt jobb..)

Gammal 2009-02-18, 00:32   #38
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

När jag tänker efter så borde man väl eg stå helt av slappnad rakt framifrån å från sidan när man tar jämförelsebilder? Men vill ja verkligen va sååå ärlig haha..

Eller göra klassiska poser, men va fan.. jag styrketränar ju knappt ens än så det är överkurs.. jaa, dessa världsproblem..

Gammal 2009-02-18, 20:10   #39
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Ny dag, nytt jobb, trött Lella..

Pga jobb 2 min hemifrån sen hämtning på dagis ingen prommis, tar hand om magsjuk kinkig avkomma nu så ingen träning idag att räkna med.

Har bara hunnit få i mig 2 påsar och likadan lunch som igår, men får hinna med 2-3 påsar innan jag somnar tänkte jag. Morgonvikt 91,5.

Gammal 2009-02-18, 20:42   #40
Krampus

Krampuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
En fråga:

[/URL]

...eller ska jag ställa mig så att ljuset inte skapar onödigt mkt skuggor? (dagens bild 2) Lite tristare, lite.. ärligare..

(jaaa, vilka meningsfulla funderingar man kan ha istället för att sova natten innan nytt jobb..)
Bra pecs.
Det ryktas att du är grym med penseln.. Kan man få se ngt mer än den där cockerspanieln..?
Gammal 2009-02-18, 20:51   #41
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Bra pecs.
Det ryktas att du är grym med penseln.. Kan man få se ngt mer än den där cockerspanieln..?
Hm, tack.

Joråsåatte.. tror fö du syftar på en cavalier king charles spaniel.

När du ändå är på/i tråden.. normal el optiljus i fortsättningen vid fotandet av moi?

Gammal 2009-02-18, 20:54   #42
Krampus

Krampuss avatar

Citat:
Hm, tack.

Joråsåatte.. tror fö du syftar på en cavalier king charles spaniel.

När du ändå är på/i tråden.. normal el optiljus i fortsättningen vid fotandet av moi?
Samma ljus är det viktigaste om du vill göra en rättivs jämförelse.
Ska du bara flasha så är det så klart opti som gäller.
Gammal 2009-02-18, 20:58   #43
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Samma ljus är det viktigaste om du vill göra en rättivs jämförelse.
Ska du bara flasha så är det så klart opti som gäller.
Samma optiljus får de va då.

Gammal 2009-02-19, 08:33   #44
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

4 veckor idag, morgonvikt för 3½ v sedan 98 och nu idag 89,7. Nice, men känns ju inte som "riktiga" siffror, eftersom jag inte vet hur mkt vatten och glykogen lägger på.

Men men, jag var inte det minsta uttorkad i morse iaf, tog 3 påsar igår kväll utöver det jag hade ätit och så 1 liter funlight!

Tyvärr verkar jag inte minska särskilt runt midjan, utan det är runt rumpan (-4½ cm) och vader och underarmar..

Har bestämt mig att köra på och sedan rådgöra med läkare (å kollo ) så snart jag får träffa en sådan, verkar bli 9/3. Förutsatt att jag mår så här bra alltså.

För även om vlcd kanske inte är optimalt direkt, så har det varit kanon att köra just den här korta tiden i mitt liv. Som har bestått i att sitta på rumpan och vänta på byråkratiska beslut. Hade jag gjort samma utan vlcd hade jag nog ätit mer bara av ren tristess, och en moderat nedgång enligt deffguide (som jag i övrigt tycker är det smartaste och bästa - bara för att förtydliga) hade passat jättebra om det hade varit vanliga hjulspår. Men nu var detta som sagt en frustrerande månad av väntan och vacuum.

Gammal 2009-02-19, 10:02   #45
Krampus

Krampuss avatar

Citat:
Samma optiljus får de va då.

Fin katt föresten.
Det är lite dåligt med optiljusbilder här inne.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.