2008-09-01, 21:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Se till att värma upp axlarna ordentligt innan du går på och kör dina arbetspass..En skadad axel är inget roligt och man får problem i flera övningar då axlarna är inblandade i många övningar som sekundär muskel..
Pizza efter gympass är Hardcore  Tur att ostbågspåsen klarade sig i alla fall...själv har jag sådan dålig pondus att jag äter det som finns hemma...Så jag undviker att handla hem sånt
|
|
|
2008-09-01, 21:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
Se till att värma upp axlarna ordentligt innan du går på och kör dina arbetspass..En skadad axel är inget roligt och man får problem i flera övningar då axlarna är inblandade i många övningar som sekundär muskel..
Pizza efter gympass är Hardcore  Tur att ostbågspåsen klarade sig i alla fall...själv har jag sådan dålig pondus att jag äter det som finns hemma...Så jag undviker att handla hem sånt 
|
Jag känner mig trygg när jag har den hemma, har varit en riktigt ostbågspundare  När jag har den hemma saknar jag den inte, och kan således låta bli den
Näe fyfan.. Nu ska jag ramla ner i sängen och kommer troligtvis inte ta mig ur den imorgon.
|
|
2008-09-02, 09:17
|
|
|
Registered User
|
Idag är jag deprimerad. Har träningsvärk i låren och ytterst lite i axlarna. Men ingenting i magen.. Hur fan kan jag inte ha det? Förra veckan när jag knappt tränade magen för jag hade ingen aning om vad jag gjorde kunde jag knappt RÖRA mig dagen efter, och idag efter att ha gjort en del magövningar igår så känner jag absolut ingenting. Vad har jag missat?
Känns som att jag inte vet vad jag håller på med, känns som att det inte kommer bli bättre heller.. Känner mig enormt orutinerad och kass.
Tyckte jag gjorde bra ifrån mig igår. Jag var helt slutkörd, illröd i ansiktet och svetten forsade överallt. Men idag känner jag mig bara ännu fetare..
Jag vet knappt ens vad alla maskiner heter, och jag gör säkert fel på allihopa.
Vore jag rik skulle jag skaffa en personlig tränare.
Jag vill gärna bygga på lite muskler på armarna och axlarna, men magen och arslet och låren är mina "problemområden"..
Motivationen tryter..
Matintag igår;
5 frallor med skinka
1 bulkdrink
1 järntablett
1 halv smoothie
1 small pizza med skinka från American take away
|
|
2008-09-02, 09:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Träningsvärk är inget kvitto på att man gjort rätt eller en förutsättning för resultat. Träningsvärk kommer när man är ovan en övning, intsitet osv.
Själv får jag nästan aldrig träningsvärk..förrutom då jag kör en ny övning eller efter ett uppehåll
|
|
|
2008-09-02, 09:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff
Träningsvärk är inget kvitto på att man gjort rätt eller en förutsättning för resultat. Träningsvärk kommer när man är ovan en övning, intsitet osv.
Själv får jag nästan aldrig träningsvärk..förrutom då jag kör en ny övning eller efter ett uppehåll 
|
Så jag ska tro att jag är så vältränad i magen nu att jag inte får träningsvärk ?  Haha
|
|
2008-09-02, 09:49
|
|
|
Registered User
|
Jag undrar över en sak, alla skriver ner ganska specifikt vad dom gjort under passet. Har ni med er papper och penna eller? Är väl lite svårt att memorera exakt allt eller?
|
|
2008-09-02, 10:44
|
|
|
Registered User
|
Hur bra är dessa? Har sett lite magövningar man kan göra, t.ex ha fötterna på bollen i ungefär "armhävningsställning" och sen dra bollen mot armarna så stjärten kommer upp i luften. Är det effektivt? Funderar på att skaffa en.
|
|
2008-09-02, 11:31
|
|
|
Registered User
|
Ett stycke filmjölksarm bjuder vi på idag.. hah! Ja, man måste ju börja nånstans.
|
|
2008-09-02, 12:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av priceless
Jag undrar över en sak, alla skriver ner ganska specifikt vad dom gjort under passet. Har ni med er papper och penna eller? Är väl lite svårt att memorera exakt allt eller?
|
Jag för "dagbok" på gymmet,då är det enkelt att gå tebax till förra veckan och se vad man körde på och sen är ju minnet lite diffust efter ett långt pass..Körde jag en 6 eller 7 a på militären i sista settet ??!!.Minnet sviker en när man börjar bli till åren
Sen ska du inte bli deprimerad bara för att du inte känner till alla övningar/utföranden/namn..fan jag har tränat sen 1991 till och från och har fortfarande inte 100% koll
|
|
|
2008-09-02, 12:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av priceless
|
Jag antecknar i ett träningsschema på gymmet. Det är inget jag tar med mig hem men när jag väl skrivit det en gång så kommer jag ihåg det lättare.
|
|
|
2008-09-02, 12:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
Jag för "dagbok" på gymmet,då är det enkelt att gå tebax till förra veckan och se vad man körde på och sen är ju minnet lite diffust efter ett långt pass..Körde jag en 6 eller 7 a på militären i sista settet ??!!.Minnet sviker en när man börjar bli till åren
Sen ska du inte bli deprimerad bara för att du inte känner till alla övningar/utföranden/namn..fan jag har tränat sen 1991 till och från och har fortfarande inte 100% koll 
|
haha träningsschema är som matte för mig, och min hjärna slår bort matte för mig ganska snabbt för jag är totalt värdelös på det och hatar det rent ut sagt. Så när jag sitter här med mitt träningsschema och ska försöka grejja lite som jag själv tycker och känner så har jag multisvårt att koncentrera mig, att jag inte vet vad "latsdrag framför hakan, rak stång, brett grepp" och bara "curl" betyder gör det det hela mycket svårare
Hade jag haft 3500:- över i månaden hade jag lätt anlitat en personlig tränare för alla veckans träningspass :P
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
Jag antecknar i ett träningsschema på gymmet. Det är inget jag tar med mig hem men när jag väl skrivit det en gång så kommer jag ihåg det lättare.
|
Ok  Ja jag tror jag tänker ha ett anteckningsblock i början så slipper det snurra så mycket i huvudet på mig. rutin rutin rutin.
|
|
2008-09-02, 13:29
|
|
|
Registered User
|
Dagens hyllning går till; En flicka
Tack för all hjälp
|
|
2008-09-02, 14:45
|
|
|
Registered User
|
Okej people! Såhär kommer mitt träningsschema se ut från och med imorgon. Glöm det andra jag sa.
Träningsdag 1: Axlar, Biceps, Mage
Träningsdag 2: Rygg, Triceps, Baksida lår, Mage
Träningsdag 3: Bröst, Framsida lår, Vader, Mage
(DAG 1)
Axlar:
1 - Stående hantelpress. 2 x 8-10 reps
2 - Axelpress i maskin över huvudet. 2 x 8-10 reps
3 - Stående hantellyft åt sidan. 2 x 8-10 reps
4 - Stående militärpress. 2 x 8-10 reps
5 - Stående hantellyft framifrån 3 x 8-10 reps
Biceps:
1 - Stående curl med rakstång (axelbrett grepp) 3 x 8-10 reps
2 - Stående hammercurl med hantlar 3 x 8-10 reps
Mage:
1 - Maskin. 3 x 8-10 reps
2 - Situps på pilatesboll. 3 x 8-10 reps
(DAG 2)
Rygg:
1 - Latsdrag framför hakan, rak stång, brett grepp (bredare än axlarna). 3 x 8-10 reps
2 - Sittande kabelrodd. 3 x 8-10 reps
3 - Latsdrag framför hakan, v-grepp. 3 x 8-10 reps
4 - Chins. 3 x 8-10 reps
Triceps:
1 - Kabel Pushdowns. 3 x 8-10 reps
2 - Kabel Pushdowns bakom ryggen. 3 x 8-10 reps
Baksida lår:
1 - Bencurl. 3 x 8-10 reps
2 - Stela marklyft. 2 x 8-10 reps
Mage:
1. Liggande på bänk, raka benlyft. 3 x 8-10 reps
2. Situps på pilatesboll. 3 x 8-10 reps
(DAG 3)
Bröst:
1 - Bänkpress med stång, ingen vinkel. 2 x 8-10 reps
2 - Bänkpress med hantlar, liten vinkel på bänk. 2 x 8-10 reps
3 - Dips. 2 x 8-10 reps
Framsida lår:
1 - Knäböj med fri stång, djupa. 3 x 8-10 reps
2 - Utfall, med hantlar eller smith-maskin. 2 x 8-10 reps
Vader:
1 - Stående vadpress. 2 x 8-10 reps
2 - Sittande vadpress. 2 x 8-10 reps
Mage:
1 - Liggande på bänk, raka benlyft. 3 x 8-10 reps
2 - Rep bakom huvudet i cablemaskin. 3 x 8-10 reps
Jag välkomnar så ömt åsikter!
|
|
2008-09-02, 14:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Hade jag varit dig hade jag bytt plats på triceps och biceps men även lagt baksida lår och vader på samma dag. Ryggövningarna tar mycket på biceps och likaså tar axelövningarna mycket på triceps.
Annars tycker jag att det ser bra ut. Det gäller ju bara att hitta något som fungerar och sen köööra
|
|
|
2008-09-02, 14:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exhale_
Hade jag varit dig hade jag bytt plats på triceps och biceps men även lagt baksida lår och vader på samma dag. Ryggövningarna tar mycket på biceps och likaså tar axelövningarna mycket på triceps.
Annars tycker jag att det ser bra ut. Det gäller ju bara att hitta något som fungerar och sen köööra 
|
Tackar för åsikten
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:56.
|

|