2008-08-27, 10:25
|
|
Mr BodyPump.
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Och menar du verkligen att du äter tills du i praktiken spyr av en Findus matlåda om 700 kcal så har du problem att få i dig mat.
|
Jag är väldiogt ledsen men det här lät väldigt roligt
det borde vara olagligt att säga att man äter som en häst när man inte ens kan få i sig något sådant där gulligt som en findus matlåda.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
High Carb, High Fat, High Five.
|
|
|
|
2008-08-27, 13:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
Det där sa tyvärr inte ett dugg. Det kan vara precis hur mycket/lite som helst. Vad är "en stor portion", hur mycket frukt är "frukt", vad är en "macka" o.s.v.
Det där gav tyvärr knappt något alls, du måste vara mycket mer specifik med dina mängdangivelser. Men t.ex. Whey100 och en frukt som mellanmål, menar du att du nästan spyr av det?
|
haha. Måltiden som jag mår illa efter är endast middagen. Då käkar jag oftast tills jag mår illa. Och efter varje middag brukar jag ta 250g Kesella kvarg 10% fett blandat med 2 dl mjölk.
Citat:
Havregrynsgröt är inte ett så bra alternativ om du har svårt att få i dig mat. Och menar du verkligen att du äter tills du i praktiken spyr av en Findus matlåda om 700 kcal så har du problem att få i dig mat.
|
Nej jag mår aldrig illa efter lunchen, och när jag äter en sån matlåda tar jag alltid en förpackning kvarg och ibland en gainer.
|
|
|
2008-08-27, 13:50
|
|
Registered User
|
skrev tidigare att jag äter tills jag nästan spyr varenda måltid. det var en liten överdrift. Men efter lunch och middag tar jag oftast en gainer och en förpackning kvarg. Kanske är de som gör att jag mår illa.
|
|
|
2008-08-27, 14:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Vad har du då för mjölk? Och vad är det för proteinpulver i gainern. Att en laktosintolerant person skulle drick 2dl mjölk, inta mjölkprotein (som oftast innehåller små mångder laktos) samt en stor förpackning kvarg (lite laktos även där) känns lite konstigt.
För övrigt tycker jag att så mycket gainer är et väldigt dumt val. Vill man öka energimängden kan man enkelt göra det på nyttiga sätt, vill du välja ett onyttigt alternativ som du gör nu borde det väl finnas godare saker än gainer?
|
|
|
2008-08-27, 14:22
|
|
Registered User
|
Citat:
Vad har du då för mjölk? Och vad är det för proteinpulver i gainern. Att en laktosintolerant person skulle drick 2dl mjölk, inta mjölkprotein (som oftast innehåller små mångder laktos) samt en stor förpackning kvarg (lite laktos även där) känns lite konstigt.
För övrigt tycker jag att så mycket gainer är et väldigt dumt val. Vill man öka energimängden kan man enkelt göra det på nyttiga sätt, vill du välja ett onyttigt alternativ som du gör nu borde det väl finnas godare saker än gainer?
|
Har laktosfri mjölk, och tar även laktostablletter innan så det är lugnt.
Kan ta 6 tabletter per dag, uppdelat i 3 doser.
Ja, en gainer är ett dumt val. Det är precis därför jag gjort den här tråden där jag skriver att jag vill ha tips på måltider och mellanmål som är kaloririkt.
|
|
|
2008-08-27, 14:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Theio
Ja, en gainer är ett dumt val. Det är precis därför jag gjort den här tråden där jag skriver att jag vill ha tips på måltider och mellanmål som är kaloririkt.
|
Okej. ja tips har du ju fått som är bra.
Dessutom har du ju antagligen sökt för fullt och hittat massa värdefullt på egen hand.  Välj alltid de fetaste varianterna av mjölkdrycker och pålägg, snåla aldrig på såserna, snåla inte på smöret på mackan. Ha en rejäl klick smör även i gröten, sylt/äpplemos också.
Vitt bröd kan många ( inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst. Pannkakaor med vispgrädde och sylt likaså, pannkakorna i sig kan ju bli rena kcalbomberna beroende på vad man har i smeten och hur mycket stekfett man använder.
Kanske mannagrynsgröt istället för havregrynsgröt, eller varför inte välling t.o.m.? Kanske båda samt att du återigen tillsätter lite olja och/eller grädde. Jag skulle kunna handla en matpåse för 300kronor där du skulle bli smällfet om du åt upp allt i påsen inom två veckor. Det är superenkelt.
|
|
|
2008-08-27, 14:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Okej. ja tips har du ju fått som är bra.
Dessutom har du ju antagligen sökt för fullt och hittat massa värdefullt på egen hand.  Välj alltid de fetaste varianterna av mjölkdrycker och pålägg, snåla aldrig på såserna, snåla inte på smöret på mackan. Ha en rejäl klick smör även i gröten, sylt/äpplemos också.
Vitt bröd kan många ( inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst. Pannkakaor med vispgrädde och sylt likaså, pannkakorna i sig kan ju bli rena kcalbomberna beroende på vad man har i smeten och hur mycket stekfett man använder.
Kanske mannagrynsgröt istället för havregrynsgröt, eller varför inte välling t.o.m.? Kanske båda samt att du återigen tillsätter lite olja och/eller grädde. Jag skulle kunna handla en matpåse för 300kronor där du skulle bli smällfet om du åt upp allt i påsen inom två veckor. Det är superenkelt.
|
Riktigt bra tips här, tack så mycket
|
|
|
2008-08-27, 14:48
|
|
I'd hit it
Reg.datum: Aug 2007
|
Ös i sirap och russin i gröten. Gör köttfärssåsen riktigt fet. Brassa på med mackor. Efter löpningen på kvällen borde du kunna trycka i dig lika mycket som till middag tycker jag. Jag tvivlar på att du verkligen lägger dig vid 22 ifall du är 16. Lägg in ett mål mat till där istället så sussar du sött sedan.
|
|
|
2008-08-27, 15:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Vitt bröd kan många (inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst.
|
Ord. Och är det energi man vill åt så ska vi minnas att Gud skapade bregott extrasaltat, apelsinmarmeladen och den feta hushållsosten just för att antalet baguetter en person kan äta ska gränsa mot oändligheten
|
|
|
2008-08-27, 15:09
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Theio
|
Även om du kan komma runt problemet med tabletter, så är det nog smart att försöka anpassa kosten så att du inte behöver göra det så mycket. Det är inte ovanligt att man mår illa ändå, även om tabletterna gör att besvären minskar.
|
|
|
2008-08-27, 16:45
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Varning för OT!
Citat:
Ord. Och är det energi man vill åt så ska vi minnas att Gud skapade bregott extrasaltat, apelsinmarmeladen och den feta hushållsosten just för att antalet baguetter en person kan äta ska gränsa mot oändligheten
|
Låter som min kvällsmat
|
|
|
2008-08-27, 18:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Tyckte det viskades om apelsinmarmeladbaguetter någonstans på forumet... Har jag kommit rätt?
|
|
|
2008-08-27, 18:43
|
|
Registered User
|
Vad, men han kan ju dricka proteindryck ju
Citat:
|
|
|
2008-08-27, 18:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron
Vad, men han kan ju dricka proteindryck ju 
|
Ja?
Vad vill du ha sagt?
|
|
|
2008-08-27, 20:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja?
Vad vill du ha sagt?
|
Proteindrink går ju ner ganska snabbt (om han nu har nån specialmjölk), det och kanske något annat kan ju vara en vettig måltid.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.
|

|