Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-27, 10:25   #31
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Och menar du verkligen att du äter tills du i praktiken spyr av en Findus matlåda om 700 kcal så har du problem att få i dig mat.
Jag är väldiogt ledsen men det här lät väldigt roligt

det borde vara olagligt att säga att man äter som en häst när man inte ens kan få i sig något sådant där gulligt som en findus matlåda.
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 13:48   #32
Theio
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det där sa tyvärr inte ett dugg. Det kan vara precis hur mycket/lite som helst. Vad är "en stor portion", hur mycket frukt är "frukt", vad är en "macka" o.s.v.

Det där gav tyvärr knappt något alls, du måste vara mycket mer specifik med dina mängdangivelser. Men t.ex. Whey100 och en frukt som mellanmål, menar du att du nästan spyr av det?
haha. Måltiden som jag mår illa efter är endast middagen. Då käkar jag oftast tills jag mår illa. Och efter varje middag brukar jag ta 250g Kesella kvarg 10% fett blandat med 2 dl mjölk.

Citat:
Havregrynsgröt är inte ett så bra alternativ om du har svårt att få i dig mat. Och menar du verkligen att du äter tills du i praktiken spyr av en Findus matlåda om 700 kcal så har du problem att få i dig mat.
Nej jag mår aldrig illa efter lunchen, och när jag äter en sån matlåda tar jag alltid en förpackning kvarg och ibland en gainer.
Theio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 13:50   #33
Theio
Registered User

skrev tidigare att jag äter tills jag nästan spyr varenda måltid. det var en liten överdrift. Men efter lunch och middag tar jag oftast en gainer och en förpackning kvarg. Kanske är de som gör att jag mår illa.
Gammal 2008-08-27, 14:14   #34
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Vad har du då för mjölk? Och vad är det för proteinpulver i gainern. Att en laktosintolerant person skulle drick 2dl mjölk, inta mjölkprotein (som oftast innehåller små mångder laktos) samt en stor förpackning kvarg (lite laktos även där) känns lite konstigt.

För övrigt tycker jag att så mycket gainer är et väldigt dumt val. Vill man öka energimängden kan man enkelt göra det på nyttiga sätt, vill du välja ett onyttigt alternativ som du gör nu borde det väl finnas godare saker än gainer?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 14:22   #35
Theio
Registered User

Citat:
Vad har du då för mjölk? Och vad är det för proteinpulver i gainern. Att en laktosintolerant person skulle drick 2dl mjölk, inta mjölkprotein (som oftast innehåller små mångder laktos) samt en stor förpackning kvarg (lite laktos även där) känns lite konstigt.

För övrigt tycker jag att så mycket gainer är et väldigt dumt val. Vill man öka energimängden kan man enkelt göra det på nyttiga sätt, vill du välja ett onyttigt alternativ som du gör nu borde det väl finnas godare saker än gainer?
Har laktosfri mjölk, och tar även laktostablletter innan så det är lugnt.
Kan ta 6 tabletter per dag, uppdelat i 3 doser.

Ja, en gainer är ett dumt val. Det är precis därför jag gjort den här tråden där jag skriver att jag vill ha tips på måltider och mellanmål som är kaloririkt.
Gammal 2008-08-27, 14:32   #36
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Theio Visa inlägg

Ja, en gainer är ett dumt val. Det är precis därför jag gjort den här tråden där jag skriver att jag vill ha tips på måltider och mellanmål som är kaloririkt.
Okej. ja tips har du ju fått som är bra.

Dessutom har du ju antagligen sökt för fullt och hittat massa värdefullt på egen hand. Välj alltid de fetaste varianterna av mjölkdrycker och pålägg, snåla aldrig på såserna, snåla inte på smöret på mackan. Ha en rejäl klick smör även i gröten, sylt/äpplemos också.

Vitt bröd kan många (inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst. Pannkakaor med vispgrädde och sylt likaså, pannkakorna i sig kan ju bli rena kcalbomberna beroende på vad man har i smeten och hur mycket stekfett man använder.

Kanske mannagrynsgröt istället för havregrynsgröt, eller varför inte välling t.o.m.? Kanske båda samt att du återigen tillsätter lite olja och/eller grädde. Jag skulle kunna handla en matpåse för 300kronor där du skulle bli smällfet om du åt upp allt i påsen inom två veckor. Det är superenkelt.
Gammal 2008-08-27, 14:36   #37
Theio
Registered User

Citat:
Okej. ja tips har du ju fått som är bra.

Dessutom har du ju antagligen sökt för fullt och hittat massa värdefullt på egen hand. Välj alltid de fetaste varianterna av mjölkdrycker och pålägg, snåla aldrig på såserna, snåla inte på smöret på mackan. Ha en rejäl klick smör även i gröten, sylt/äpplemos också.

Vitt bröd kan många (inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst. Pannkakaor med vispgrädde och sylt likaså, pannkakorna i sig kan ju bli rena kcalbomberna beroende på vad man har i smeten och hur mycket stekfett man använder.

Kanske mannagrynsgröt istället för havregrynsgröt, eller varför inte välling t.o.m.? Kanske båda samt att du återigen tillsätter lite olja och/eller grädde. Jag skulle kunna handla en matpåse för 300kronor där du skulle bli smällfet om du åt upp allt i påsen inom två veckor. Det är superenkelt.
Riktigt bra tips här, tack så mycket
Gammal 2008-08-27, 14:48   #38
Spene
I'd hit it

Spenes avatar

Reg.datum: Aug 2007
Ös i sirap och russin i gröten. Gör köttfärssåsen riktigt fet. Brassa på med mackor. Efter löpningen på kvällen borde du kunna trycka i dig lika mycket som till middag tycker jag. Jag tvivlar på att du verkligen lägger dig vid 22 ifall du är 16. Lägg in ett mål mat till där istället så sussar du sött sedan.
Spene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 15:04   #39
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Vitt bröd kan många (inklusive jag) äta hur mycket som helst av och en stor baguette med ägg, majonnäs och smör är ju hur energirik som helst.
Ord. Och är det energi man vill åt så ska vi minnas att Gud skapade bregott extrasaltat, apelsinmarmeladen och den feta hushållsosten just för att antalet baguetter en person kan äta ska gränsa mot oändligheten
Gammal 2008-08-27, 15:09   #40
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Theio Visa inlägg
Även om du kan komma runt problemet med tabletter, så är det nog smart att försöka anpassa kosten så att du inte behöver göra det så mycket. Det är inte ovanligt att man mår illa ändå, även om tabletterna gör att besvären minskar.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 16:45   #41
Traenarn
Registered User

Traenarns avatar

Reg.datum: May 2008
Varning för OT!

Citat:
Ord. Och är det energi man vill åt så ska vi minnas att Gud skapade bregott extrasaltat, apelsinmarmeladen och den feta hushållsosten just för att antalet baguetter en person kan äta ska gränsa mot oändligheten

Låter som min kvällsmat
Traenarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 18:12   #42
creperiet
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Tyckte det viskades om apelsinmarmeladbaguetter någonstans på forumet... Har jag kommit rätt?
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 18:43   #43
skeletron
Registered User

skeletrons avatar

Vad, men han kan ju dricka proteindryck ju

Citat:

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 18:46   #44
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Vad, men han kan ju dricka proteindryck ju
Ja?

Vad vill du ha sagt?
Gammal 2008-08-27, 20:45   #45
skeletron
Registered User

skeletrons avatar

Citat:
Ja?

Vad vill du ha sagt?
Proteindrink går ju ner ganska snabbt (om han nu har nån specialmjölk), det och kanske något annat kan ju vara en vettig måltid.

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:10.