Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-31, 21:32   #31
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Nu rasar jag....nu raaaasar jag! Dom är sådana jävla dramaqueens, så fort det är något så ska dom ut och börja elda och tjoa och tjimma, vafan ta det lite lugnt, sluta vara sådana jävla ******. Inte ens rätt jävla färger kunde dom få till, men bistånd ska dom minsann ha....Fuckers!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:34   #32
Angel
Ge mig nått fint nu!

d r a m a q u e e n skulle det stå
Gammal 2007-08-31, 21:35   #33
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Nu rasar jag....nu raaaasar jag! Dom är sådana jävla dramaqueens, så fort det är något så ska dom ut och börja elda och tjoa och tjimma, vafan ta det lite lugnt, sluta vara sådana jävla ******. Inte ens rätt jävla färger kunde dom få till, men bistånd ska dom minsann ha....Fuckers!
...
Gammal 2007-08-31, 21:37   #34
Angel
Ge mig nått fint nu!

Undra hur dom förklarade rondell-dog
Gammal 2007-08-31, 21:41   #35
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
En förklaring av passagen 3:64 , Koranen

"Muslims are told to treat them (Jews and Christians) with respect and justice and do not fight with them unless they initiate hostilities or ridicule their faith. The Muslims ultimate hope is that they all will join them in worshipping one God and submit to His will."

Det är vad Muhammedbilderna handlar om.
Fast det där är ju bara en persons tolkning. Problemet med de flesta religiösa skrifter är att de är så flummiga och inkonkreta att man kan tolka dom - ungefär hur som helst

Citerar min svenska version: "I, som fått skriften, varför insvepen I sanningen i lögn och döljen sanningen mot bättre vetande?"

Förstår inte hur dom kunde tolka den till muslimers respektvisande mot judar och kristna, för med 3:64 menar du väl sura 3, vers 64?

Btw så har Deceiver85 en field day här
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:41   #36
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Snacka om att inte veta någonting.

Det finns ingenting i koranen som talar för våld av något slag. Det finns däremot fundamentalister som tolkar saker lite väl extremt. Detta gäller förbövelen alla religioner.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:44   #37
XroW
omanlig

XroWs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Hahaha det är faktiskt ganska kul att deras reaktioner oftast blir väldigt extrema.
Jag undrar vad som skulle hända om vi svenskar skulle komma på nått liknande?

Här har vi ett litet klipp om det hela :
XroW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:44   #38
Angel
Ge mig nått fint nu!

Citat:

Det finns ingenting i koranen som talar för våld av något slag. Det finns däremot fundamentalister som tolkar saker lite väl extremt. Detta gäller förbövelen alla religioner.
Nämde jag något om det då? NÄ PRECIS!
Gammal 2007-08-31, 21:45   #39
Oktay
Erfaren Medlem

Reg.datum: Feb 2006
angel, vet du något om islam?
deras tro är deras liv så är det..
och jag som är kristen ortodox vet hur det är när någon hånar ens tro.. och ja det där är en håning.. samma sak med ecce homo..
Oktay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:45   #40
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Fast det där är ju bara en persons tolkning. Problemet med de flesta religiösa skrifter är att de är så flummiga och inkonkreta att man kan tolka dom - ungefär hur som helst

Citerar min svenska version: "I, som fått skriften, varför insvepen I sanningen i lögn och döljen sanningen mot bättre vetande?"

Förstår inte hur dom kunde tolka den till muslimers respektvisande mot judar och kristna, för med 3:64 menar du väl sura 3, vers 64?

Btw så har Deceiver85 en field day här
Självklart är det bara en persons tolkningar.

Shahid Athar M.D. is Clinical Associate Professor of Internal Medicine and Endocrinology, Indiana University School of Medicine Indianapolis, Indiana, and a writer on Islam.

http://www.islamfortoday.com/athar02.htm

Det är upp till var och en att tolka islam hur dem vill. Dock fungerar koran som en lagbok för de flesta muslimer.

(Är inte insett i islam överhuvudtaget egentligenmen har försökt förstå varför det är ett sådant stohej över dessa bilder. )
Gammal 2007-08-31, 21:45   #41
XroW
omanlig

XroWs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:

Jo brukar läsa om galna budsitmunkar som skjuter hejvilt på gatorna i budapest!
Men igen gnäller på dom
XroW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:45   #42
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:

Schysst att du har läst koranen, det är bra kvällsläsning.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 21:46   #43
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Citat:
Nämde jag något om det då? NÄ PRECIS!
Nej men du drar alla muslimer över en kam, och kallar dem dramaqueens.
Gammal 2007-08-31, 21:48   #44
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Jag arbetar som lärare på en högstadieskola med ca 70% invandrare, många muslimer. Vi diskuterade det som hänt och grejen är att många svenskar har ingen aning om hur allvarligt muslimer ser på att nån "skojar" om muhammed På samma sätt har många muslimer har ingen aning om att vi inte förstår att man inte "skojar" om muhammed.
Flera elever var riktigt ledsna, mer "varför gör dom så här nu igen?" än arga.

De som tycker muslimer är fjantiga som blir så arga har ingen koll på hur Islam fungerar, prata med nån muslim så förstår du nog bättre.
svårt att jämföra med någonting vi tar allvarligt på, men Stoltz var inne på rätt väg med nazismen. Skoja med en jude eller en tysk om andra världskriget och Hitler så är det få som tycker att det är asroligt..
Gammal 2007-08-31, 21:49   #45
Oktay
Erfaren Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Jag arbetar som lärare på en högstadieskola med ca 70% invandrare, många muslimer. Vi diskuterade det som hänt och grejen är att många svenskar har ingen aning om hur allvarligt muslimer ser på att nån "skojar" om muhammed På samma sätt har många muslimer har ingen aning om att vi inte förstår att man inte "skojar" om muhammed.
Flera elever var riktigt ledsna, mer "varför gör dom så här nu igen?" än arga.

De som tycker muslimer är fjantiga som blir så arga har ingen koll på hur Islam fungerar, prata med nån muslim så förstår du nog bättre.
svårt att jämföra med någonting vi tar allvarligt på, men Stoltz var inne på rätt väg med nazismen. Skoja med en jude eller en tysk om andra världskriget och Hitler så är det få som tycker att det är asroligt..
precis..
tycker att i sverige så har respekten för religionen sjunkit som faaaaan
Oktay är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.