Hur ska man tänka egentligen när det kommer till vändningar (vanliga, häng, styrke)? Ska man tänka på att "hoppa rakt upp" som en del säger, eller bara trycka fram höften likt en good morning och sen shruga?
T.ex vid hängvändning: Trycka bak höften som ett rakt marklyft för att få spänning i baksida lår+höft, eller böja mer på knäna, vara mer upprätt och mest fokusera på att "hoppa" rakt upp?
Samt, ska man försöka shruga/hoppa rakt upp, eller aningen bakåt som en del gör?
Jag har även väldigt långa armar, även om jag håller väldigt brett så hamnar stången 15-20 centimeter nedanför höften, vilket inte känns optimalt. Det känns som att jag måste påbörja andra draget väldigt sent om jag ska ha stången ganska högt upp på låren. Finns det någon teknik mot detta eller är det bara att gilla läget? Eller kan man påbörja draget ganska tidigt?
Jag vill som sagt bara ha tips och saker att "tänka på" (cues/ques?). Jag har för tillfället ingen möjlighet att träna hos någon atletklubb, så dessa förslag undanbedes
Tack på förhand!