Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-24, 21:46   #406
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Inte springa efter att ha ätit hallon/blåbärspaj......*skriva upp på kom ihåg listan*
Inte springa utan att ha gått på toaletten innan. *skriva upp på samma lista*

Den där pajen lät ju rätt god för övrigt.
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 09:03   #407
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Jag springer aldrig så jag behöver inte skriva upp det där med pajen Men den lät god.

Hur mår axeln? Jag lider med dig, skulle klättra på väggarna själv om jag vore i samma sits.
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 19:29   #408
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Dagens träningspass:

Mål: Öka kondition o syreupptagningsförmåga
Motivation: Sur som ättika för att gymet hade stängt igår och idag med

Sträcka: 4,5km
Terräng: 85-90% backar/kuperad terräng. Hårdpressad mark. Rätt branta backar. No mercy!
Tid: 19 min o 15 sek
Snitthastighet: 4,2 min / km
Summering: Lite revanch på passet i förrgår. Axeln min är fortfarande åt helvete o igår när jag skulle gå till gymet o köra armpasset så hade de stängt. Stängde tidigare dagen före röddag. Kisspellar!!!

Fick bli o ge sig ut o kötta idag i spåret istället. Aningen vätskebrist och jag dummade mig o drack snabba kollisar (Maltodextrin) alldeles före passet. Gav mig en brutal energikick direkt och en skön kickstart första kilometern, sedan kom prostatan... err.. bukspottskörteln menar jag, in i bilden o skakade fram årets håll, om det nu är den som orsakar det eller inte.

Hållet gjorde att jag fick stanna 3 ggr och promenera i 25-30 sek o andas ut som en dåre o syretömma för o dämpa hållet, så jag hade fått en tid på under 18,30 annars. Passet kändes OK iaf, men tiden hade blivit sämre om jag kört två varv.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 20:18   #409
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Trist med din axel, och trist med gym som håller stängt röda dagar. Det är ju då man har tid att träna!
Athletic är faktiskt enda gymmet i Malmö så vitt jag vet som har öppet alla dagar året runt. Det är kanon!

Flitig är du i alla fall som ger dig ut och springer, du hade väl klättrat sönder väggarna annars...

Blir det träning imorgon?
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 20:28   #410
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Trist med din axel, och trist med gym som håller stängt röda dagar. Det är ju då man har tid att träna!
Athletic är faktiskt enda gymmet i Malmö så vitt jag vet som har öppet alla dagar året runt. Det är kanon!

Flitig är du i alla fall som ger dig ut och springer, du hade väl klättrat sönder väggarna annars...

Blir det träning imorgon?
Gymet är iofs helt gratis, så jag klarar o leva med att det är stängt någon dag då och då .. surt bara då man laddat som fan o hällt upp Malto o blandat proteindrink/gainer osv o kommer dit och så är det stängt... snacka om att bli handfallen.

Ut o springa i skogen är fan den härligaste träning som finns!! Känslan av en backe med 45-50 graders lutning uppför som gör att man nästan skrapar snoken i backen för o ta sig upp, till en lång nedförsbacke på andra sidan med 25-30 graders lutning som gör att benen ser ut som på tecknad film under en, backar bara swoschar förbi... livsnjutning!

Tycker alltid kroppen känns "renare" på någotvis en timme efter ett löparpass, känns som om jag tar upp syre mkt bättre, andas renare och har lägre vilopuls (låg på 50 idag i vilopuls)

Edit. ja, väskan är packad, imorgon ska det köttas på gymet.

Journalen
Gammal 2006-05-25, 21:05   #411
Fettecke
Registered User

Fetteckes avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Tycker alltid kroppen känns "renare" på någotvis en timme efter ett löparpass, känns som om jag tar upp syre mkt bättre, andas renare och har lägre vilopuls (låg på 50 idag i vilopuls)

Edit. ja, väskan är packad, imorgon ska det köttas på gymet.
tjaaaaa... jag brukar oftast hyperventilera pga syrebrist efter ett sånt långt löp-pass... på så sätt så får jag i mig ganska mkt syre på en gång!... kanske är nått liknande du känner igen dig i

stabilt iaf.! bli fet så slipper du oroa dig över dina löpartider, du har nog redan laggt ner då vid det laget
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 12:54   #412
Snorkfröken
Registered User

Snorkfrökens avatar

Reg.datum: May 2004
Kisspellar Definitivt ett uttryck jag skall ta med i min vokabulär fr.o.m. nu. Hah, skall börja med att kalla sambon det då han slutar jobbet i kväll...

Ditt gym verkar ha lika skumma öppethållningstider som mitt SATS. Eller tja, de hade faktiskt öppet i går, men ibland undrar man nog vad de sysslar med. Ha stängt på första maj t.ex. - vad är det för sätt? Men, man är ju inte tafatt heller, utan det finns ju alltid nåt annat kul man kan hitta på ist...

Citat:
Tycker alltid kroppen känns "renare" på någotvis en timme efter ett löparpass, känns som om jag tar upp syre mkt bättre, andas renare
Samma här. Finns inget som går upp emot den känslan... speciellt skönt är det om det regnat lite smått medan man sprang, eller före man stack iväg. Helt underbart!

Hoppas du får ett kanonpass på gymmet nu - då du äntligen kommer in genom dörren och allt
Gammal 2006-05-26, 12:58   #413
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
+2

är låg vilopuls alltid bra?
jag kan få ner min till 43-44 på morgonen.
Gammal 2006-05-26, 15:59   #414
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Dagens träningspass:

Mål: Ge igen på axeln, eftersom den smärtar så ska den få STRYK den fan!
Muskelgrupp: Högrepsträning Bröst o axlar + lätt triceps
Motivation: Gudomligt bra, laddat i flera dagar nu, ÄNTLIGEN bänkpress igen!! *studsar, hoppar o annat lunarstormtrams*

BRÖST:
Rotatorcuffar:
1 set [10 x 4,5kg] stående rotation in/ut vardera arm kändes bra för herr högeraxel

Plan bänkpress i smith:
1 set [12 x 50kg]
1 set [10 x 60kg]
1 set [12 x 55kg] kändes bra för axeln och en skön pump!

Hantelpress i lutande bänk:
2 set [6 x 22kg]
1 set [12 x 15kg] glömde bort att jag skulle köra högrep först

Sittande flyes i maskin, raka armar:
1 set [10 x 50kg]
2 set [12 x 45kg] denna övning gjorde apa-ont i axeln, suck

AXLAR:
Sittandes militärpress i smith (framför huvudet, ner till nyckelbenet):
1 set [12 x 30kg]
1 set [8 x 30kg]
1 set [10 x 25kg] snacka om att mjölksyran kom....

Sittandes hantelpress (ny övning!):
1 set [6 x 12kg]
1 set [8 x 10kg] tungt som fan plötsligt?! huh?!

Hantellyft åt sidan, RAKA armar och upp till pannhöjd:
2 set [10 x 4,5kg]
1 set [7 x 4,5kg] axlar rätt döda...
2 set [4 x 7kg] +2,5kg ökning o PB på 7kg!

Stångdrag till hakan i cable, axelbrett grepp:
3 set [10 x 30kg]

TRICEPS:
Lätt tricepssmisk med repdrag ovanför huvudet i cable cross::
3 set [10 x 30kg] långsamt, strikt och riktigt skönt

SUMMERING:
oiii, äntligen hade gymet öppet igen... tänkte prova min axel idag, den har kännts bättre o bättre för var dag, men jag har ändå kunnat provocera fram smärta i den om jag vänt o vridit lite på den. Ont ska med ont drivas!

Axeln mådde bra hela vägen fram till flyesen, där fick jag perfekt kontakt. Ja med skadan alltså, jävlar vad den tjurade. Vågar nästan gissa mig på att det var i denna övning jag skadade mig sist, kände nu att axlarna är rejält inkopplade genom hela övningen (rotatorcuff!).

Idag inledde jag en ny träningscykel, ja alltså inte cykel som man trampar på utan cykel som "program". Kommer köra på lite högrep och sträva efter maximal pump o kontakt ett tag, sedan gå tillbaka till lågrep och en ny kreatinkur. Inga fler PB'n här på en vecka iaf.

Just nu provar jag ett kosttillskott som smakar satan, men jävlar vad blodådrorna stog ut något så enormt på mig idag, upptäckte ådror jag inte sett förut. Har heller aldrig någonsin tidigare haft sådant pump som idag, det gjorde faktiskt riktigt ont ett tag i både bröst, armar, axlar och triceps. Ingen aning om det var pga kosttillskottet eller inte, men blir det likadant nästa gång så får jag säga att det är riktigt pra shit!

Aningen ovant med lågrep dock, vet inte riktigt vilka vikter jag ska lägga mig på. Skönt pass iaf o grym pump!

Journalen
Gammal 2006-05-26, 19:14   #415
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Högreps och kontakt? Inga PB:n? DU? *känner på din panna och plockar fram febertermometern*
Nej men det är nog klokt tänkt Fast visst är det lätt att glömma bort det när man väl kör.

Vad i hela friden är det för kosttillskott?
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 19:20   #416
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av cam
+1
Gammal 2006-05-26, 19:23   #417
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cam
Högreps och kontakt? Inga PB:n? DU? *känner på din panna och plockar fram febertermometern*
Nej men det är nog klokt tänkt Fast visst är det lätt att glömma bort det när man väl kör.

hahah, ja det var skittråkigt o köra högreps o inte försöka ta PB'n osv, men måste chocka kroppen lite. Variation ska ju vara en nyckelfaktor för utveckling.

Kosttillskottet är inget märkvärdigt och det smakar typ batterivatten, men enligt andra som provat det så var det tydligen bättre pump osv som var fördelen med det... får se, ska ge det en vecka eller så, förväntar mig inga mirakel men kul o prova på nu när man ändå tränar.

Journalen
Gammal 2006-05-26, 19:32   #418
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

men för tusan tryck ur dig vad det är du stoppar i dig.
hur svårt kan det vara? *L*
Gammal 2006-05-26, 19:38   #419
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
men för tusan tryck ur dig vad det är du stoppar i dig.
hur svårt kan det vara? *L*
haha, funderade på om man får skriva det då det inte är en produkt som säljs på kolo... men det är bara Vault. Innehåller massa shit o smakar päckel, å andra sidan så om det nu berodde på det eller inte vet jag inte, men pumpen jag hade idag var helt kopiös, varken kre-alkalyn eller vanligt kreatin monohydrat har ens varit i närheten av det.

Journalen
Gammal 2006-05-26, 19:45   #420
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

tack för svaret
och en ny fråga
för en som inte förstår, varför vill man ha/få pump, vad ger det på sikt?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35.