Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-24, 13:27   #4141
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Jag tror att det blir svårt för större lyftare att hitta rätt vinklar i den.

Men för en lättare lyftare som drar smalmark kan den kanske funka bra.
Precis, så tror jag också att det kan bli.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 15:14   #4142
Davidzor3
Registered User

Davidzor3s avatar

Reg.datum: Feb 2009
Hur går det för ungdomarna/juniorerna hörs inte så mycket utav dom

Min"SK" Lillens Journal
INSTAGRAM: Daviddadvandelitrico
Davidzor3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-24, 16:01   #4143
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Davidzor3 Visa inlägg
Hur går det för ungdomarna/juniorerna hörs inte så mycket utav dom
Viktor Renberg rehabtränar fortfarande. Gör framsteg och kan långsamt öka belastningen i böj och marklyft. Det stora problemet är att vi faktiskt inte vet vad som är skadat, och således är det också lite svårt att individanpassa rehabiliteringen.

Martin Morin tränar bra och med fokus på Lucialyftet. Målsättningen är att slå rekord. Har inga skadebesvär så det kan säkert gå bra.

Erik Degerman grundtränar och slår personliga rekord i repsträning regelbundet. Väger ca 85kg nu och jag vågar inte gissa vad det kan bli till SM, men helt säkert kommer han att vara rejält stark om han får vara skadefri. Detta oavsett om det blir klass 82,5kg eller 90.

Angelica Brage grundtränar också och gör fina ökningar. Precis som Erik slår hon regelbundet pers i femmor. Har lite problem med att hålla ner kroppsvikten eftersom hon ökar i muskelmassa hela tiden, men oavsett om det blir klass 56 eller 60 så blir hon riktigt farlig nästa år. Tror att hon ska försöka tävla ytterligare ett år i klass 56kg eftersom möjligheten att nå VM-guld bedöms vara större där.

Joel Nilsson ökar bra hela tiden, både i styrka och kroppsvikt. Precis som det ska vara med andra ord.

Jonas Nilsson gör som storebror Joel.

Vi har också en ny talangfull tjej i klass 56kg. Hon är bara 14 år och har hjälp av Angelica med träningen. Jag har aldrig träffat henne men enligt Angelica är risken stor att det blir hon som tar av Angelica junior-rekorden om några år.

Vi har dessutom en till tjej på G som vill testa tävla. Hon ökar riktigt snabbt, sådär så att jag nästan tappar hakan. Lyckas vi fullt ut har vi snart ett damlag i serien som kommer att gå riktigt långt.
Gammal 2009-11-25, 07:04   #4144
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Bänkpress

Tisdag 20091124: Tävlingsbred bänkpress med brygga: 60kg/3*5, 100kg/5, 130kg/5, 160kg/5, 180kg/1, 200kg/1.

Tävlingsbred bänkpress med brygga, tröja och stopp: 220kg/3 (4,5cm kloss), 230kg/1 (3cm kloss), 240kg/1 (1,5cm kloss), 260kg/1.

Det blev ett riktigt bra pass, trots att jag var rejält trött i triceps och nästan inte vågade gå på 200kg utan tröja. Gjorde 200kg med 5-7,5kg mersmak, men jag skulle aldrig kalla det för ett lätt lyft utan jag fick trycka ganska rejält för att pressa ut vikten. Drog sedan på mig tröjan, och till skillnad från tidigare pass så valde jag att dra den precis som jag brukar ha den på tävling. Då blev det åka av vill jag lova...

Gjorde alla lyft hur lätt som helst, inklusive 260kg. Hade garanterat pressat upp 270-275kg också, ja inte ens 280kg kändes som en omöjlighet. Det var precis lika lätt som ett enkelt första lyft på tävling. Vågade dock inte gå tyngre när jag bara hade en passare, som saknar vana att passa när folk tränar med tröja. Dessutom var stången nästan full när 260kg var lastat så att ta hjälp av fler passare skulle inte skapa en större trygghet för mig.

Hade domarsignaler på samtliga lyft utom 220kg och gjorde allt precis enligt regelverket. Det här var verkligen ett fall framåt för mig. Känns som att jag äntligen fått ordning på tröjbänkandet. Ska jag anmärka på något så är det att jag vinglade till ytterst lite när det var ca 10cm kvar av pressen på 260. Det var inte något som skulle påverka utfallet om domare tittat på lyftet, men kanske skulle det ställa till det för mig på 280kg? På 260kg gjorde det inte lyftet tungt i alla fall.
Gammal 2009-11-25, 08:22   #4145
jebu
Registered User

jebus avatar

Reg.datum: Dec 2001
Roligt och mycket lovande

Du kommer nog sluta upp som bänkare
Min journal
Umeå Power
jebu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-25, 08:44   #4146
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av jebu Visa inlägg
Så är det verkligen!
Böjen är toppklass sedan länge, marken börjar lossna och bänken likaså. Jag vidhåller mina tidigare åsikter om att den fryntlige skulle ge sig på en ordentlig bänksatsning under en period och satsa på några tävlingar i enbart bänkpress. Efter SM:et kanske? Det skulle ges tillfälle till att tävla några extra gånger/år, och ta momentet till nya höjder, utan att slita hårt på gammelkroppen (knän och rygg).

Med en bänkpress på 275-290 kg blir totalen mäktig
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-25, 10:33   #4147
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jebu Visa inlägg

Du kommer nog sluta upp som bänkare
Vi får bara hoppas att jag får till det lika bra på tävling
Gammal 2009-11-25, 10:36   #4148
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Så är det verkligen!
Böjen är toppklass sedan länge, marken börjar lossna och bänken likaså. Jag vidhåller mina tidigare åsikter om att den fryntlige skulle ge sig på en ordentlig bänksatsning under en period och satsa på några tävlingar i enbart bänkpress. Efter SM:et kanske? Det skulle ges tillfälle till att tävla några extra gånger/år, och ta momentet till nya höjder, utan att slita hårt på gammelkroppen (knän och rygg).

Med en bänkpress på 275-290 kg blir totalen mäktig
Du har rätt i det. Att göra en liten bänksatsning kanske är medicinen Ett resultat kring 280kg skulle göra massor på totalen. När jag får till det i böj och marklyft borde det kunna bli riktigt bra. Ska försöka fokusera lite extra på att lära mig utnyttja utrustningen den här säsongen. Börjar jag få samma utdelning av tröja och dräkter som många andra så kanske det kan bli ett riktigt fint resultat.
Gammal 2009-11-25, 10:50   #4149
KRILLE!
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Som du själv har bankat in i våra huvuden under många år: Man blir bra på det man gör. Så mer tröjpress vill vi se! Vad använder du för tröja nu?
KRILLE! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-25, 10:51   #4150
KRILLE!
Registered User

Fint att bänken kommer komma, och som du själv har bankat in i våra huvuden under många år: Man blir bra på det man gör

Vad använder du för tröja nu?
Gammal 2009-11-25, 10:55   #4151
Prisman
Registered User

Prismans avatar

Reg.datum: Jul 2008
Oj då! två tjejer till! vad kul!!
Prisman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-25, 11:36   #4152
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Prisman Visa inlägg
Oj då! två tjejer till! vad kul!!
Ja visst Och nu sitter vi och längtar efter dig också! Vi behöver någon som vill ha discokula i taket och som dessutom kan dra marklyft så publiken häpnar
Gammal 2009-11-25, 11:37   #4153
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KRILLE! Visa inlägg
Som du själv har bankat in i våra huvuden under många år: Man blir bra på det man gör. Så mer tröjpress vill vi se! Vad använder du för tröja nu?
Jag körde med min gamla Rage X. Den funkar fint men jag tror mig få lite mer av min Titan Superkatana.
Gammal 2009-11-25, 16:31   #4154
KRILLE!
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Jag körde med min gamla Rage X. Den funkar fint men jag tror mig få lite mer av min Titan Superkatana.
Ojoj, ser framemot att höra rapporteringen från framtida pass
Gammal 2009-11-26, 06:56   #4155
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KRILLE! Visa inlägg
Ojoj, ser framemot att höra rapporteringen från framtida pass
Frågan är bara när jag ska våga träna med den? Skulle behöva vara hemma i Öjebyn för att köra pass med den mest brutala av alla tröjor, men träningspassen blir så otroligt långa iså fall på fredagarna då det sammanfallet med knäböj med utrustning. Vet inte riktigt hur jag ska göra?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.