Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-01, 15:13   #41191
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Elegant sammanfattat.
Helt klart. Skönt att folk kan resonera såhär.
Gammal 2014-02-01, 15:38   #41192
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 16:33   #41193
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Oj. Vilken fin bild.
Gammal 2014-02-01, 16:44   #41194
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Oj. Vilken fin bild.
Extra fin för att den är sann, man måste vara sårbar, annars går det liksom inte.

Funderar på att lägga manken till lite mer vad gäller dejting. Det är så många jag har lätt att tycka om, så ytterst ytterst få som man "klickar" med..

Ni som mår bra i förhållande; märkte ni tidigt att ni klickade? Tänker att jag kanske ger för mkt energi åt sånt som inte från början känns amazing, kanske borde tacka för mig tidigare. Blir ju väldigt jobbigt när man blir engagerad i ngn, att avsluta och få ork att påbörja.

Att bara gå på en andra dejt om jag omöjligt kan låta bli, typ..? Vad tänks om det? Blir ju bara tröttare å tröttare på grejen nämligen, är inte sån där "gå på 77 dejter om året" person öht.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 16:47   #41195
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Jag var ute mer efter att få folk att lufta sina åsikter om vad som är bra förhållande ingen riktat mot scratch specifikt, sorry om det verkade som det

Jag tror inte heller på att förvänta sig perfekt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 18:12   #41196
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tycker att du har fel. Kvinnor ser bäst ut i ung ålder, sedan dalar det neråt, och det som kan "rädda" utseendet är att se yngre ut. En 40-åring som ser ut som en oattraktiv 30åring, är ändå snyggare än en snygg 60åring som ser ut som sin ålder.

Vid en diffus gräns, runt 35kanske så trumfar att se yngre ut att vara snygg även i snygghet om du förstår vad jag menar.

Sen, visst, det jag skulle tända på eller inte spelar ju givetvis in i min bedömning. Men jag skall vara provokativ och säga att iaf. min smak (vad gäller utseende på kvinnor) inte mognar med min egen stigande ålder eller egna förfallande utseende. Samma utseende jag tyckte var snyggt när jag själv var 20 tycker jag är snyggt även vid 35.
Detta verkar vara otroligt svårt att förstå för kvinnorna här i tråden. Män tänder på unga kvinnor så är det bara. Jag har samma smak som för 20 år sen (är 40 +...) när det gäller kvinnors utseende.

Därmed inte sagt att jag vill vara ihop med en 20-åring. Sex däremot då tackar jag ja varje dag i veckan. Kvinnor i min egen ålder ser jag knappt åt tyvärr eftersom de inte är attraktiva längre. Gäller inte alla förstås men säg 95 %.

Senast redigerad av Macroman den 2014-02-01 klockan 18:22.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 18:40   #41197
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Extra fin för att den är sann, man måste vara sårbar, annars går det liksom inte.

Funderar på att lägga manken till lite mer vad gäller dejting. Det är så många jag har lätt att tycka om, så ytterst ytterst få som man "klickar" med..

Ni som mår bra i förhållande; märkte ni tidigt att ni klickade? Tänker att jag kanske ger för mkt energi åt sånt som inte från början känns amazing, kanske borde tacka för mig tidigare. Blir ju väldigt jobbigt när man blir engagerad i ngn, att avsluta och få ork att påbörja.

Att bara gå på en andra dejt om jag omöjligt kan låta bli, typ..? Vad tänks om det? Blir ju bara tröttare å tröttare på grejen nämligen, är inte sån där "gå på 77 dejter om året" person öht.
Redan första gången kändes speciell, för oss båda.
Sen är det klart att saker blir bättre och utvecklas över tid. Man får ge det lite tid att växa och så ser man hur man klickar. Däremot ska man väl undvika att träffas igen om det är något man känner avsky för, eller om det är för stora motsättningar. Men ett ok eller bra tycker jag att man kan utveckla. Fan, de flesta är ju så nervösa under de första dejterna att man ändå inte får något vettigt ur dem. Det är efter ett tag personligheterna kan blomma på riktigt.
Gammal 2014-02-01, 19:53   #41198
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Detta verkar vara otroligt svårt att förstå för kvinnorna här i tråden. Män tänder på unga kvinnor så är det bara. Jag har samma smak som för 20 år sen (är 40 +...) när det gäller kvinnors utseende.
Jag håller inte med om att "skönhet" skulle vara en synonym för "som män tänder på", och jag tror inte att jag är ensam. Om jag skall vända på kommentaren så verkar det för vissa män här i tråden vara väldigt svårt att förstå att vad de tänder på inte är någon rikslikare. För något överhuvudtaget, faktiskt. Sedan är ju skönhet knappast så att allt som det inte finns något som är snyggare än är fult. I så fall skulle det ju bara finnas en snygg människa på jorden.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 20:01   #41199
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg

Ja! Vi klickade på första dejten som egentligen var en jättestel blinddate. Jag visste vem han var här på Kolo och vi hade pratat lite på msn väldigt sporadiskt i ca 10år. Jag uppfattade han som dryg på nätet dock. Han kom hem till mig och vi satt i min soffa och småspelade lite TP. Vi skrattade nog konstant hela den kvällen och det blev väldigt avslappnat och inte alls akward som det kam bli med en blinddate. Trots vi hade såpass roligt och var avslappnade så fanns det ändå en spänning och attraktion mellan oss direkt. Det klickade helt enkelt.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 20:10   #41200
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg

Därmed inte sagt att jag vill vara ihop med en 20-åring. Sex däremot då tackar jag ja varje dag i veckan. Kvinnor i min egen ålder ser jag knappt åt tyvärr eftersom de inte är attraktiva längre. Gäller inte alla förstås men säg 95 %.
Hur lyckas alla de män (över 40) som ligger med kvinnor över 40 tända på dessa ras? För det lär ju vara fler än 5% som ligger med icke 20-åringar?
Gammal 2014-02-01, 20:25   #41201
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Hur kan ni snacka om optimala förhållanden? Ett förhållande måste ha krydda och olikheter. Är det optimalt? Älskar man någon är hen alltid optimal även om hen inte är optimal
Ser man det över tid så ser jag det som orimligt att det kan vara 110% hela tiden. Det är ju inte direkt ovanligt att msn som individ utvecklas och har toppar och dalar. Detta på var sitt håll och sedan har man det i relationen. Att överbrygga detta och kunna gå vidare tror jag är den stora knäckfrågan flr ett förhållande. Det som är optimalt måste också underhållas.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 20:49   #41202
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Hur lyckas alla de män (över 40) som ligger med kvinnor över 40 tända på dessa ras? För det lär ju vara fler än 5% som ligger med icke 20-åringar?
Alkohol och desperation?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 22:18   #41203
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Ligger hemma hos syrran och ser en film. Hon och hennes kille fyller snart 30, de har varit ihop i 6 år och bott ihop i 4. Nu har halva filmen gått och han pillar fortfarande i hennes hår. De är de enda par jag vet som lyckats behålla gnistan så länge. Och då menar jag inte gnistan som gör att man fortfarande håller ihop, utan gnistan av att man varje dag längtar efter att få komma hem till den andra.

Jag har inte bråttom, jag trivs på nåt sätt av att vara ensam, men ändå får jag som så många andra känslan av att man inte duger. Man är singel av en anledning. Vad min anledning är vet jag inte riktigt.
Det kommer säkert in en fin tjej i ens liv någon gång, men det tänkte jag för 5 år sedan också. Det är ändå idag man lever, och långt inne i huvudet ekar faktumet av att jag tar mig igenom livet ensam. Jag slåss mot mina problem, jag kämpar så jävla hårt och lyckas stundvis rätt bra, men ändå så går jag ensam genom livet....

Ibland får man vara blödig. Tror det är bra

Hoppas det finns några kära här inne i alla fall
Ajemän är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 22:28   #41204
Ajemän
Registered User

Ajemäns avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Det finns många snygga tjejer i världen. Det finns så många att ingen utmärker sig något speciellt i mina ögon...Däremot finns det personligheter som utmärker sig rejält, och det bör vara vad man faller för...Det finns en charm med 40-åriga kvinnor eftersom livet trimmat deras personligheter dubbelt så länge som för en 20-åring. Visst hon har kanske förlorat lite spännst i huden, men en härlig kvinna med mer erfarenhet och lite mer genomtänkta värderingar kan ha så mycker mer att ge.

"For every hot girl out there, there's a guy who's tired of banging her"....

Tycker inte man ska ledsna för att åldern kommer ikapp. Tar man hand om sig så bör man vara nöjd med sig hela livet, för varje utseendeår man tappar så har man vunnit något annat, som är minst lika attraktivt - för rätt ögonpar
Ajemän är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-01, 22:42   #41205
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag håller inte med om att "skönhet" skulle vara en synonym för "som män tänder på", och jag tror inte att jag är ensam. Om jag skall vända på kommentaren så verkar det för vissa män här i tråden vara väldigt svårt att förstå att vad de tänder på inte är någon rikslikare. För något överhuvudtaget, faktiskt. Sedan är ju skönhet knappast så att allt som det inte finns något som är snyggare än är fult. I så fall skulle det ju bara finnas en snygg människa på jorden.
Skönhet är objektivt och tom mätbart eftersom det handlar om symmetri. Och jo kvinnlig skönhet är pretty much "det som män tänder på" eftersom det är det som är själva grejen.

Citat:
Många är som sagt sjukt desperata och nöjer sig. Sedan är det en annan sak om man levt tillsammans men det var inte det jag syftade på.
Macroman är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:55.