2014-01-31, 19:13
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Nja jag baserar det på hur många, enligt din utsago, perfekta killar du skrivit om här men av någon oförklarlig anledning dumpar. Ok i det senare fallet har jag för första gången förstått, han fick dig inte att skratta och han var nyskild.
|
Jag skriver inte ut känslig info här, det har jag berättat, eftersom ngn kan känna igen mig så nämner jag såklart inte nersidor hos personer som kan skada dem ifall ngn skulle lista ut vem det är? Anta att det inte finns perfekta människor, så är du iaf en liten bit på väg.
Söker någon att må bra ihop med och det kan man göra med rätt rubbade och sköna personer som är som folk är mest.
Citat:
Det är ju just det jag har, du kan ju inte vinna över den perfekte om du inte ser tilltalande ut, och ju äldre du är desto mindre tilltalande kommer du att se ut. Det är tyvärr ett faktum för de flesta, fast till exempel Jennifer Lopez ser ju bara bättre o bättre ut med åren  I alla fall ju sämre utseende desto mer ökar sannolikheten för att det kommer gå åt helvete när du ska få den perfekte att bli kär i dig.
|
Tycker lite synd om dig, vad är det för värld du lever i? Värsta prestationshetsen låter det som.
Söker en skön kille som tycker jag är nice, inte någon som vill ha ngn perfekt eller tävla med någon annan. Det finns aldrig garantier, så varför bry sig om andra konstant så som du ger uttryck för?
Tycker du har ett helt sjukt utseendefokus faktiskt. Och när jag ser något jag gillar, så är det sällan enligt ngn modellformel. Ögonrynkor kan vara hett, en fyllig överläpp, en näsa med karaktär, uttrycksfulla ögon, ett fint hårfäste, huvudform, hur skägget känns, av ngn anledning älskade jag Hrs lår och han tränar inte ens. Man ser det som tilltalar, och ju mer man tycker om, desto mer gillar man. Det är inte konstigt alls.
Tex Hr hade jag nog inte blivit intresserad av tidigare med hans pojkiga utseende som yngre, men han var stilig som rakad silverräv.
Citat:
Tro mig inte bara manliga modeller vill att kvinnan de ska leva med ska se bra ut.
|
Tro mig, även jag har intresse av att se bra ut. Men FOKUS ligger på annat, det är annat som har betydelse, står inte och faller om ngn inte attraheras - då är det ju så? En yta är väl absolut något som direkt man lär känna förändras inför ens ögon utan att något händer med själva ytan. Snygga tappar charmen, alldagliga får det att koka i ådrorna.. liksom, personen "gör" ju sin look med personligheten. Föredrar att träffa ngn som funkar som mig.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Tack men nej tack.
|
Fick intrycket att folk ville "titta på apan"..
|
|
|
2014-01-31, 19:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Intressant ämne! Jag har en teori om att högstadiet formar vem vi är i livet, på insidan. Det spelar liksom ingen roll om man blir kung över världen sedan - nånstans inombords är man ändå fortfarande den där finniga spinkiga tönten.
Samma med motsatsen. Var man cool och snygg då, så har man det med sig som vuxen även om man är mest loser i stan där hela ens skrala lagerarbetarlön går till barnunderhåll och blaskig öl.
Finns ju en och annan film på temat 
|
Hela livet formar vem man är. Att stanna vid högstadiet är bara tragiskt.
|
|
|
2014-01-31, 19:21
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
|
+1
Sen tror jag att det snarare är tvärtom, typ "den fula ankungen"
|
|
|
2014-01-31, 19:22
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Intressant ämne! Jag har en teori om att högstadiet formar vem vi är i livet, på insidan. Det spelar liksom ingen roll om man blir kung över världen sedan - nånstans inombords är man ändå fortfarande den där finniga spinkiga tönten.
Samma med motsatsen. Var man cool och snygg då, så har man det med sig som vuxen även om man är mest loser i stan där hela ens skrala lagerarbetarlön går till barnunderhåll och blaskig öl.
|
Det förklarar ju en del isf. Ogillade att plugga, men hade bra betyg i allt. Hade sjukt bra minne, tex inför glosor så läste jag orden en gång medans vi gick in till salen så kunde jag dem sen. Då fick folk för sig att jag var smart.
Var dessutom rätt godtrogen och tyckte gott om folk, hemifrån var jag van att slänga käft så det tog udden av allt, blev/kände mig aldrig mobbad. Var blyg och utmärkte mig inte.
Visste att jag var ful och fet, hade ju spegel och dessutom var det alltid något någon tog till när den ville hävda sig. Fast det blev jag bara självgod av "ah, du har inga argument och tror jag bryr mig.. må var ful men du är ju elak, you loose  " tänkte jag. Sen fick jag för mig att piffa o banta, och då försvann den där obegripligheten kring att se bra ut. Vem fasen som helst ser ju bättre ut i andras ögon då.
Så då ville jag välja ngt krångligare, har jag alltid tyckt att muskler är mer "win" än snygg. Inte på andra, utan på mig, för jag rörde aldrig på mig som barn/ung och var helt muskelbefriad, allt var liksom mjukt och ben.
Så är jag fortfarande; tränar killen är det praktiskt bra, och det är ju roligt med någon som kommer åldras friskt liksom, men estetiskt bryr jag mig bara om vad jag tycker om egna massan.
|
|
|
2014-01-31, 19:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag är ingen apa. Jag är bjoern.
|
|
|
2014-01-31, 19:24
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
|
Uppfattar det mer som att han menar att det är ett betydelsefullt stadie, inte att man stannar där, men att man formas starkt av där och då och utveckling kan ju ske utan problem el genom problem, men "kärnan" är väl ändå att man inte helt personlighetsförändrar sig från då.
Nu är jag olika blyg olika år tycker jag, i år inte så blyg, förra året lite stukad som människa, då ett hopp tillbaks, året innan väldigt utåtriktad för att vara mig. Vem är samma, jämt?
|
|
|
2014-01-31, 19:25
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Jag är ingen apa. Jag är bjoern.
|
Diskussionen gick ju kring huruvida jag såg ut, och åldrades. Apan Lellan.
|
|
|
2014-01-31, 19:26
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag som har dig på Facebook vet att du är fin. Punkt slut.
|
|
2014-01-31, 19:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Diskussionen gick ju kring huruvida jag såg ut, och åldrades. Apan Lellan.
|
Ja fast jag träffar inte folk pga utseende.
|
|
|
2014-01-31, 20:07
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
|
Jag har också tänkt på det!
För egen del låg jag bland botten-5 av ca 300 elever vad gäller den sociala statusen, och jag kan än idag inte skaka av mig en känsla av att vara utstött, hur bra jag än gör ifrån mig.
Det kanske finns något fönster mellan 13-15 års när ens självuppfattning grundläggs?
|
|
|
2014-01-31, 20:10
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
+1
|
Klart det är tragiskt, men det är viktiga år i ens liv särskilt om man ligger lågt eller högt i "heriarkin".
"Den fula ankungen" är ju en klassiker med många tappningar. Tex: klassens tanigaste hackkyckling som lyfter skrot och tränar mma, går på anabola och jobbar som dörrvakt och verkligen överkompenserar.
Gemensamt med nörden som blev vd, den outvecklade tjejen som fick bröst först i gymnasiet och alla andra ligger högstadieångesten där och gror om man gräver lite. Håller man inte med är det förmodligen så att man känner sig extra träffad
|
|
|
2014-01-31, 20:25
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jag som har dig på Facebook vet att du är fin. Punkt slut. 
|
Ok, en får tacke!
Citat:
Ja fast jag träffar inte folk pga utseende.
|
Men jag skämtade ju till det.?. Vi har pratat tidigare om att ses, sen blev det missförstånd o nu drev jag med att ses för inspektion. Svårt att skoja via text, självklart bara ses om det känns kul. Skulle inte trivas att ses för inspektion men drev m det just för att det knappast skulle vara fokus.
|
|
|
2014-01-31, 20:26
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Man kan ju fortfarande se vettig ut i ansiktet som 35 åring men när kläderna åker av...
|
|
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Jag vill träffa dig, Lellan.
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Man kan ju fortfarande se vettig ut i ansiktet som 35 åring men när kläderna åker av...
|
Såg en 43-åring naken häromveckan som såg ut som 20 i kroppen, helt seriöst (en aning boostad med silikon visserligen, men ändå). (Detta är ej relaterat till att jag vill träffa Lellan.)
Senast redigerad av Diomedea exulans den 2014-01-31 klockan 20:27.
|
|
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
+1
|
Precis, "den fula ankungen" är en klassisk story.
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Uppfattar det mer som att han menar att det är ett betydelsefullt stadie, inte att man stannar där, men att man formas starkt av där och då och utveckling kan ju ske utan problem el genom problem, men "kärnan" är väl ändå att man inte helt personlighetsförändrar sig från då.
Nu är jag olika blyg olika år tycker jag, i år inte så blyg, förra året lite stukad som människa, då ett hopp tillbaks, året innan väldigt utåtriktad för att vara mig. Vem är samma, jämt?
|
Det är säkert en ålder där man är väldigt formbar. Man har ändå börjat få ett välutvecklat medvetande samtidigt som man är väldigt ung.
Själv hade jag t.ex. tur med vännerna jag träffade i mellan- och högstadiet. Enastående personer som haft ett stort inflytande.
Genom åren har jag dock bara känt att jag blivit mer mig själv. Det har varit en enormt utveckling från ful ankunge till... vad det nu är idag. Men, det är bara olika sidor hos mig själv som utvecklats. Kärnan har alltid funnits där så länge jag kan minnas.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.
|

|