Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-07, 22:52   #391
Hister
Banned User

Reg.datum: Oct 2015
Vilket land är du ifrån? Lan verkligen inte avgöra det och jag hatar det för jag är pro på att gissa ursprung, mvh en blatte

filipin?

Senast redigerad av Hister den 2015-12-07 klockan 22:54.
Hister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-07, 23:23   #392
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Reg.datum: Nov 2014
Gårdagens träning
Gymnastik. Handvolter är så jävla svårt. Framsteg från förra veckan som var katastrof, men fortfarande långt ifrån perfekt. Jag får störd fart av trampetten när jag ska göra frivolter, så igår råkade jag göra ett och ett halvt varv och landade med ansiktet i mattan. Fancy.

Dagens träning

Kom en halvtimma sent pga livet, så hann inte göra klart hela passet.

Knäböj till box
20 x 5
30 x 5
40 x 5 x 2
45 x 5 x 1
45 x 4
45 x 3
40 x 5 x 1

Sen värmde jag upp för att köra smalbänk men skippade. Gjorde 5,5 chins, cyklade hem.

Citat:
Ursprungligen postat av Hister Visa inlägg
Vilket land är du ifrån? Lan verkligen inte avgöra det och jag hatar det för jag är pro på att gissa ursprung, mvh en blatte

filipin?
Jag väljer att inte svara på din fråga, som kan vara den tröttaste någonsin. Den är problematisk och jag vill att min journal ska vara en trevlig plats där folk inte leker rasbiologer och gissar mitt eventuella ursprung baserat på mitt utseende.

Men, fyndigt att skriva ''filipin?'' i vitt, såg det inte först.
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-07, 23:34   #393
Hister
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Gårdagens träning
Gymnastik. Handvolter är så jävla svårt. Framsteg från förra veckan som var katastrof, men fortfarande långt ifrån perfekt. Jag får störd fart av trampetten när jag ska göra frivolter, så igår råkade jag göra ett och ett halvt varv och landade med ansiktet i mattan. Fancy.

Dagens träning

Kom en halvtimma sent pga livet, så hann inte göra klart hela passet.

Knäböj till box
20 x 5
30 x 5
40 x 5 x 2
45 x 5 x 1
45 x 4
45 x 3
40 x 5 x 1

Sen värmde jag upp för att köra smalbänk men skippade. Gjorde 5,5 chins, cyklade hem.

Jag väljer att inte svara på din fråga, som kan vara den tröttaste någonsin. Den är problematisk och jag vill att min journal ska vara en trevlig plats där folk inte leker rasbiologer och gissar mitt eventuella ursprung baserat på mitt utseende.

Men, fyndigt att skriva ''filipin?'' i vitt, såg det inte först.
Vad grinar du över? Är själv blatte/andra generationens invandrare/det-nya-PK-namnet-jag-inte-kan-för-icke-svensk-födda och jag ställer bara en nyfiken fråga då jag är överdrivet intresserad av att estimera och gissa saker, och det här var över mitt sinne att kunna försöka gissa. Men RIP mina OCD ska grunka mig till sömns samtidigt som jag slår mig själv med en slev, adjö.

EDIT: Har nu forskat klart, googlade Ajasoro och har fått ett tillfredsställande svar på min brännande fråga. Tack och adjö for realz ha ett bra liv brush

Senast redigerad av Hister den 2015-12-07 klockan 23:40.
Gammal 2015-12-08, 00:28   #394
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Du ställde en fråga och jag valde att inte svara, vad är det att bli upprörd över? Du hade bara kunnat acceptera att det är en fråga som gör mig obekväm istället för att hänvisa till din självdiagnostiserade OCD. Men eftersom jag är så gullig ska jag lista prick varför frågan är dum.

1. Du frågade vilket land jag kommer ifrån. Du utgår alltså från att jag inte är svensk, och utesluter möjligheten att Sverige är det enda land jag någonsin haft.
2. Du hade antagligen aldrig ställt frågan om jag var vit. Du länkar samman vithet med svenskhet, trots att de inte nödvändigtvis har något med varandra att göra.
2. Du antar att jag enbart kommer från ett land. Filippinerna. Hört talas om att det finns något som kallas mixed? Ännu en gång, du placerar mig någonstans där jag inte hör hemma.
3. Det här är en träningsjournal på ett träningsforum. Du kunde ha gratulerat mina första tävlingsresultat eller kritiserat min avsaknad av magmuskler, men du valde att, baserat på mina bilder, försöka och misslyckas med att gissa min ras. Jag tolkar det som ett djupt ointresse av min person, och det tyder på att du tycker att det är viktigare att stilla din nyfikenhet än att, tja, visa respekt och inse att en fin grundidé när man pratar med andra är att fokusera på ett socialt utbyte. Jag har fått den frågan 4824924857 gånger och i 99,9% av fallen handlar den aldrig om mig, egentligen. Vad tror du att jag får ut av att svara?

Hade vi träffats i verkligheten hade sannolikheten varit större att jag svarade på frågan eftersom/om du är blatte, eftersom den ibland ställs av folk som vill berätta något om sig själva. Vita vill oftast bara veta varför jag inte är vit, och blir sura när jag säger i vilken stadsdel jag föddes. Typ som du betedde dig nu.

Folk som säger att ''de är bra på att gissa'' är alltid sämst. Ingen har någonsin gissat var jag kommer ifrån, eller, rättare sagt, vad mina föräldrar har för blod. Varför försöker ens folk? Låt oss räkna lite!

Det finns drygt 200 länder i världen, och ännu fler folkslag, men låt oss utgå från 200. Person x ena föräldrar tillhör tre, den andra ett, och ingen av föräldrarna tillhör samma.
a) Hur många kombinationer är möjliga?
b) Hur stor är sannolikheten att någon gissar rätt på första försöket?

Frivillig kan lösa matteproblemet, jag var aldrig särskilt duktig på matte.

PS. Visste du att ''blatte'' betyder kackerlacka på franska? Du vet, mörk ohyra som är omöjlig att utrota.

PS2. Med ''det nya PK-namnet'' gissar jag på att du menar rasifierad alt kroppar som rasifieras, vilket syftar till att fokusera på att ras är en social konstruktion och skapas i en process, likt kön. Lite överkurs, men: även vita kroppar rasfieras, men på ett annat vis, därför är det lite skevt att rasifierad nästan blivit synonymt med icke-vit.

Gammal 2015-12-08, 00:31   #395
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hister Visa inlägg
EDIT: Har nu forskat klart, googlade Ajasoro och har fått ett tillfredsställande svar på min brännande fråga. Tack och adjö for realz ha ett bra liv brush
lol nej, du har inte fått ditt svar. tack hej!

Gammal 2015-12-08, 00:50   #396
Hister
Banned User

meh skrev något helt annat suddade ut inlägget ska sluta jävlas kthxbai

Senast redigerad av Hister den 2015-12-08 klockan 00:54.
Gammal 2015-12-08, 11:05   #397
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Bänkpress! Både bommade, svor och släppte stången. Mitt PB ligger på 51 kg.

Gammal 2015-12-08, 11:08   #398
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Din morfar är thailändsk, din mormor är chilenska, din farfar är norsk, din farmor är rysk. Tråd låst.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-08, 11:25   #399
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Nä, men on a serious note vill jag faktiskt försvara Hister lite.

"1. Du frågade vilket land jag kommer ifrån. Du utgår alltså från att jag inte är svensk, och utesluter möjligheten att Sverige är det enda land jag någonsin haft.
2. Du hade antagligen aldrig ställt frågan om jag var vit. Du länkar samman vithet med svenskhet, trots att de inte nödvändigtvis har något med varandra att göra."

Nej, vithet och svenskhet har inte nödvändigtvis med varandra att göra, men sannolikt har de det. Det är ett simpelt matematiskt faktum att de flesta svenskfödda är vita. Det är därför rimligt att gissa att någon är från ett annat land om denne inte är vit.

"2. Du antar att jag enbart kommer från ett land. Filippinerna. Hört talas om att det finns något som kallas mixed? Ännu en gång, du placerar mig någonstans där jag inte hör hemma."

Han menade nog att det var underförstått att han menade "vilket/vilka land/länder" när han skrev "vilket land".

"3. Det här är en träningsjournal på ett träningsforum. Du kunde ha gratulerat mina första tävlingsresultat eller kritiserat min avsaknad av magmuskler, men du valde att, baserat på mina bilder, försöka och misslyckas med att gissa min ras. Jag tolkar det som ett djupt ointresse av min person, och det tyder på att du tycker att det är viktigare att stilla din nyfikenhet än att, tja, visa respekt och inse att en fin grundidé när man pratar med andra är att fokusera på ett socialt utbyte. Jag har fått den frågan 4824924857 gånger och i 99,9% av fallen handlar den aldrig om mig, egentligen. Vad tror du att jag får ut av att svara?"

Det finns bokstavligt talat hundratals andra träningsjournaler på det här forumet, och bokstavligt talat hundratals personer som tränar ungefär som du och lyfter ungefär samma vikter som du. Vi människor fungerar så att det som skiljer sig från mängden är det som är intressant. Varför skulle din träning intressera honom? Det är mycket mer intressant att gissa din etnicitet, som ju faktiskt är lite ovanlig.

Varför skulle funderingar över din etnicitet tyda på ett djupt ointresse för din person? Man kan argumentera att han är nyfiken på vad som fick dig eller dina föräldrar eller farföräldrar att flytta till Sverige, nyfiken på hur ditt förra hemland är, och vad du har för kultur. Allt det har med din personlighet att göra.

Att kritisera dina magmuskler kan å andra sidan handla om ett djupt ointresse för din person. Det är ju bara en kommentar om din kropp.

Hister kunde inte veta att du fått den frågan 4824924857 gånger. Jag har fått massor frågor 4824924857 gånger, t ex "vad jobbar du med" eller "hur har du lärt dig att rita", men tycker inte jag har rätt att uttrycka irritation när frågorna dyker upp för det.
Min bantning just nu!
Gammal 2015-12-08, 11:43   #400
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Folk som säger att ''de är bra på att gissa'' är alltid sämst. Ingen har någonsin gissat var jag kommer ifrån, eller, rättare sagt, vad mina föräldrar har för blod. Varför försöker ens folk? Låt oss räkna lite!

Det finns drygt 200 länder i världen, och ännu fler folkslag, men låt oss utgå från 200. Person x ena föräldrar tillhör tre, den andra ett, och ingen av föräldrarna tillhör samma.
a) Hur många kombinationer är möjliga?
b) Hur stor är sannolikheten att någon gissar rätt på första försöket?

Frivillig kan lösa matteproblemet, jag var aldrig särskilt duktig på matte.
Jag tycker diskussionen i övrigt hade kunnat vara intressant i/på ett annat forum men då borde den förts på ett helt annat sätt. I vilket fall så har jag lite svårt för att minnas min sannolikhetslära men jag skulle säga att om man nu låtsar att 200 länder finns och att man måste gissa rätt på alla fyra och vet att förälder A tillhör tre och förälder B tillhör ett land så borde det bli(förutsatt att jag inte glömt för mycket):

P=~1,546 = 1/(6,4685*10^7) dvs en på ca 65 miljoner.

Däremot så borde man kunna utesluta ganska många kombinationer och vissa är mycket osannolika typ alla som innehåller Vatikanstaten. Är man bra på att gissa så borde man kunna begränsa sig till typ 1-3 miljoner kombinationer men då ska man ha ganska mycket tur om man ska gissa rätt på allt.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-08, 14:18   #401
Gerdler

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, vithet och svenskhet har inte nödvändigtvis med varandra att göra, men sannolikt har de det. Det är ett simpelt matematiskt faktum att de flesta svenskfödda är vita. Det är därför rimligt att gissa att någon är från ett annat land om denne inte är vit.
Det här är faktiskt ett exempel på en logiskt oriktigt slutledning eller en falsk slutledning. Om den första feta meningen stämmer och du vet att en person är svensk så skulle det vara rimligt att anta att denna är vit baserat på det.

Det finns mej veterligen ingen statistik på hudfärg i Sverige men procentandelen utlandsfödda plus svenskfödda med minst en utlandsfödd förälder var för några år sedan strax över 20 %. Vilket jag tycker är en helt absurd sammanslagning. Oavsett så ger det inte nåt att basera en ursprungsmärkning av Ajasoro på.

Citat:
Att kritisera dina magmuskler kan å andra sidan handla om ett djupt ointresse för din person. Det är ju bara en kommentar om din kropp.
Detta kan jag hålla med om. Jag tycker egentligen inte man behöver vara intresserad av någons personlighet för att läsa eller kommentera någons journal. Eller så är man bara intresserad av personligheten men struntar i hennes träning. Jag tycker inte något av detta är fel. Men det kan ju ta olika uttryck som är olika bra(dåliga)...

Om man har kritik på magmusklerna kan man till exempel säga:
1. Ställ dig framför ett tåg, du är fet och förtjänar att dö.
2. Du är fet, ge upp, du kommer aldrig lyckas med det du vill göra.
3. Bra jobbat, nu måste du göra x och y övning varje dag och deffa mycket långsamt och målmedvetet för att få fram mer definition på dina magmuskler.
4. Dina magrutor är ju jättebra, tycker du ska vara nöjd, det är jag.

De är olika bra och det är inte helt uppenbart vad svaret ska vara i alla situationer men man kan helt klart visa intresse för ONT saker på olika smakfulla sätt.

Senast redigerad av Gerdler den 2015-12-08 klockan 14:20.
Gammal 2015-12-08, 15:05   #402
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Det här är faktiskt ett exempel på en logiskt oriktigt slutledning eller en falsk slutledning.
Jag fattar inte var min logik brister.

Citat:
Om den första feta meningen stämmer och du vet att en person är svensk så skulle det vara rimligt att anta att denna är vit baserat på det.
Ja?

Citat:
Det finns mej veterligen ingen statistik på hudfärg i Sverige
Okej, men man kan ändå göra antaganden baserade på alla svenskar man själv känner.

Citat:
Oavsett så ger det inte nåt att basera en ursprungsmärkning av Ajasoro på.
Varför inte?
Min bantning just nu!
Gammal 2015-12-08, 16:24   #403
jonhson
Registered User

jonhsons avatar

Reg.datum: Sep 2015
Visste knappt om det va en träningsjournal eller Debatt med Janne Josefsson man halkade in på.

Riktigt snyggt jobbat i tävlingen!
Är du helt inne på SL och gympa nu?

Formbilder also looking good!

Kbk!
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-08, 17:04   #404
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Visste knappt om det va en träningsjournal eller Debatt med Janne Josefsson man halkade in på.

Riktigt snyggt jobbat i tävlingen!
Är du helt inne på SL och gympa nu?

Formbilder also looking good!

Kbk!
Haha, blev också lite chockad, men får väl kasta mig in i debatten strax, det är ju trots allt min journal, så jag känner ett visst ansvar.

Tack så mycket! Jag har faktiskt börjat med tyngdlyftning också! Bara hunnit med ett pass än så länge, men ser fram emot när jag lärt mig tekniken så jag inte är lika beroende av en tränare.

Tack tack! Tas extra väl emot eftersom det kommer från han med den mest formbildstäta journalen på kolo!

Gammal 2015-12-08, 17:06   #405
Gerdler

Citat:
Jag fattar inte var min logik brister.
Det här är klassisk A implicerar B problem. Om alla brasilianska mynt innehåller järn är då ett mynt brasiliansk för att det innehåller järn? Nej, det enda man kan säga är att det inte är brasilianskt om det inte innehåller järn.

Citat:
Varför inte?
Att de flesta svenskar är "vita" säger inget om de svenskar som inte är "vita".

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.