Inte mycket att säga. Allt gick bra idag, hade dock en satans träningsvärk från senaste passet.
Det är tydligen vecka 7.1 också i schemat. Veckan till DM ingick inte i 8 veckors planen.
Körde lite för mesigt i press-övningarna, kunde gott och väl höjt lite.
Uppvärmning Benindrag på boll 2x15 Sätesbrygga mot stång 3x10x60kg Wallsquat-prisonstyle 3x6
Aktivitet Knäböjm. bred fotställning, till låda, m. paus 8x72,5kg, 4x6x85kg Lårcurlsittande 2x8x65kg, 2x8x62,5kg Marklyftm. brett grepp, från 5cm bock 5x107,5kg, 4x127,5kg, 3x145kg, 3x2x150kg Armhävningar 5x10x5kg Hantelflyeslutande, 5s ned 2x10x9kg, 2x8x10kg Sidolyftliggande, rotera 4e rep, tumme in/upp/ut, superset 4x12x6kg Hantelshrugssuperset 8x32kg, 3x6x34kg
EDIT: mer från träningen!
Böjen var väl sådär, det står paus men det går att diskutera... Vissa var jag mer nöjd med än andra. Så jäkla segt när man känner sig stel i höften igen. Det visade sig definitivt under marken när jag intog hög höftposition under vissa lyft. Tex smiter den iväg på sista 2x150kg.
Man ska även inte underskatta armhävningar med extravikt, triceps var lagom lycklig efter 50st med 5kg extra.
Lagom mör sådär i baksidan av benen. Men böjen kändes riktigt bra. Pausen blir bättre ju högre vikten var med.
Det värsta på hela passet är definitivt utfallen, vilken jävla häck jag kommer få!
Ryggen var rätt trött så körde mina tior på 50kg istället för att avancera vidare, det räckte för att få en härlig pump.
kul med massa rörligt och bra pass du radar upp! tycker du har en riktigt sjyst teknik på pausböjarna!
Tack Johan! serien på 4x4 var jag riktigt nöjd med. Vänta bara till sista paset den här veckan, 9 set knäböj 6s ned, 2s paus, dödstart. Får dock ha bälte.
Tungt pass, hade riktigt dåligt tryck i pressarna och skuldran tjurade som tusan trots ihärdig foamrolling innan passet. Det blir så direkt när jag pendlar igen i början av veckan. Tågen är inte byggda för personer +180 cm
Lagom mör och uppumpad i armarna är man i alla fall.
Uppvärmning Knee-tucks på boll 4x15 Sätesbrygga mot stång 3x10x60kg Wall-squat prison-style 3x6
Aktivitet KnäböjBred fotställning, bälte, paus på låda 8x75kg, 6x85kg, 4x5x87,5kg LårcurlSittande 4x8x65kg MarklyftRyckfattning, remmar, bälte, från 5cm bockar 5x107,5kg, 4x127,5kg, 3x145kg, 2x150kg, 2x152,5kg Armhävningarviktade 5x12x5kg 12/12/12/12/9+3x0 HantelflyesUppåtlutade, 5s ned 4x8x10kg HantelsidlyftLiggande, rotera tummen in/upp/ut 4e rep, superset 4x12x6kg Hantelshrugssuperset 4x6x34kg
Lagom mör idag, tredje passet på raken. Böjen börjar bli bättre, försökte ha mer kontroll i nergångarna, det syns framförallt mer i de sista setten. Inga superset med böj-lårcurl än. Den maskinen är i princip alltid upptagen.
Armhävningarna var löjligt tunga, presskulaturen är riktigt seg efter igår så de sista 3 repsen blev oviktade.
Måste komma igång med min rehablista igen:
Stretch
Tennisboll massage för cuffarna
Band pullaparts + rotatorcuffarbete
Wallangels
Foamroll
Helt slut nu, fyra Hurrilpass på raken och jag rapporterar in att livet sakta men säkert lämnar mig.
Runt 7e settet sakteböj uppnådde jag nirvana, all trötthet försvann och det flöt på. Tills jag sluta böja och var helt död i huvud och själ.
Dåligt pass som tusan, taskig laddning, seg, trött och omotiverad. Böjen blev väl ok, tappade 2 reps i hantelbänkpressen, orkade knappt något i bensparken.
Marklyften blev inte alls bra på 147,5kg. Försökte arbeta med senast kritik om att starta med lägre höft och pressa ifrån starkare med benen. Slutade med att höften flyger upp och jag rakmarkar upp skiten.
Bänkpressen gick bättre idag, även om sista setten var sega. Snedbänken gick åt helvete, slog i ställningen alla tre set, tappade spänning och 2 reps sammanlagt.
Testade MP utan skor idag, mycket stabilare.
Min katt sedan 14 år gick bort idag, han överlevde sin bror med nästan 1,5 år men det är ändå jobbigt när de har sovit i ens säng hela deras liv, suttit i ens knä varenda vaken minut och alltid klängt på en i nyfikenhet och tillgivenhet. Jag trodde träning skulle hjälpa men jag var bara disträ och sorgsen.