Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-04, 17:59   #39676
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Nervös som bara den inför date ikväll. Filmkväll hos mig så hon måste ju sett nåt hon gillar. :P Sådana här lägen man skulle behöva en god dos självförtroende via injektion.

Förbannat söt tjej dessutom, vilket inte underlättar.

Förresten Diomeda, klockren comeback av tjejen du raggade på!
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 18:09   #39677
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Nervös som bara den inför date ikväll. Filmkväll hos mig så hon måste ju sett nåt hon gillar. :P Sådana här lägen man skulle behöva en god dos självförtroende via injektion.

Förbannat söt tjej dessutom, vilket inte underlättar.

Förresten Diomeda, klockren comeback av tjejen du raggade på!
Njut av det. Nervositet är ett tecken på att du har nåt bra på gång.

Var öppen med det bara: "Fan, du är så sjukt söt att jag blir skakig. Kom hit!" Kyss henne och... ja, se vad som händer. Var inte en fegis så kommer det gå bra.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 18:16   #39678
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Njut av det. Nervositet är ett tecken på att du har nåt bra på gång.

Var öppen med det bara: "Fan, du är så sjukt söt att jag blir skakig. Kom hit!" Kyss henne och... ja, se vad som händer. Var inte en fegis så kommer det gå bra.
Yes, my man. Jag skriver en liten rapport längre fram hur det gick.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 18:20   #39679
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Herregud....EGENTID...underskattat! Sambon är borta för helgen och jag njuter för fullt, ligger i mitten av sängen och sover som en stock.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 21:51   #39680
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten Visa inlägg
Alltså. När någon på en nätdejtingsida skriver "Du var ju rätt söt för att inte vara min typ av tjej".. Vad tänker man att man ska få ut av det?
Antingen ett knep (som andra nämnt), eller så ville han av någon anledning bekräfta din söthet och berätta att du inte är hans typ, därför är han ointresserad trots att du ser bra ut. Har du tagit kontakt med honom innan han skrev kanske?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 21:52   #39681
amfetamin
Banned User

Reg.datum: Jan 2014
Ja, jag vet att jag inte är så jävla normal direkt men jag undrar bara, jag såg att iddqd skrev i nån av mina tidigare skittrådar att det märks över nätet att något inte står rätt till hos mig, nån annan som märkt av detta och isåfall kan förklara på vilket sätt det märks? Annars kan väl iddqd själv svara så kan jag läsa trots att jag kommer bli utslängd?

Btw, jag lovar att inte återvända något mer, peace out folket!

/Jens dumskallen
amfetamin är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-04, 22:28   #39682
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Herregud....EGENTID...underskattat! Sambon är borta för helgen och jag njuter för fullt, ligger i mitten av sängen och sover som en stock.
Ja det är skönt när man väl har partner

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 02:32   #39683
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Åja, är rätt skönt även när man inte har partner.. Kanske lite därför man inte skaffar i första taget.

Killen jag dejtar öppnar sitt hjärta, jag svarar att jag tycker om honom.. Vill lära känna mer. Han säger att han inte vill träffa någon annan, det vill inte jag heller - men känner vart det barkar o tillägger att jag vill se vad vi har innan vi sätter någon etikett på det. Han konstaterar att det känns som att det är "vi" nu. Fick rätta lite där, tycker inte det är "vi".. Men att vi dejtar exklusivt. Är jag skitnödig?

Får liksom utslag o panik när sånt där kommer upp. Känner mig långsammast i världen, o den personliga presenten (han fyller år) bytte jag raskt till en lite opersonligare bukett blommor istället. Å nu kan jag inte sova fan. Lusten att ses känns som bortblåst. Bullen, hur blir man normal?

Han pratar om mig med sina nära, själv tycker jag inte att vi gått framåt SÅ mycket. Hur lättvindigt blir folk ett par? Känner mig opeppad och krånglig. Vill skjuta på att ses men kan bara ses var 10:e dag nu så blir knas att banga. Samtidigt så har jag förra sommaren i färskt minne, snabbt ett par - och var det på tok för länge. Aldrig mer nåt sånt. Vilket jag sagt till killen. Hoppas det känns bättre imorrn. Känner mig dum hur jag än agerar/säger/tänker.

Senast redigerad av Lellan den 2014-01-05 klockan 02:33.
Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 03:31   #39684
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Rätt skönt även utan partner också tbh. Äntligen insett var gräset är grönast. Om man har valet mellan singel och sambo och inte har några mellanalternativ dvs.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 04:08   #39685
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten Visa inlägg
Alltså. När någon på en nätdejtingsida skriver "Du var ju rätt söt för att inte vara min typ av tjej".. Vad tänker man att man ska få ut av det?
Ett bevis för att det först och främst fungerar för att du skriver ett kolo-inlägg om det när det går 10 killar per tjej på en dejtingsida kan man inte direkt skriva "Hej! Hur är läget?"

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 04:26   #39686
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Är det creepy att leta reda på en tjej på fb, genom att söka igenom en kompis vänlista och i sin tur söka igenom hennes vänlista för att hitta en annan tjej man träffat en gång?
Red Apple är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 04:28   #39687
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Ett bevis för att det först och främst fungerar för att du skriver ett kolo-inlägg om det när det går 10 killar per tjej på en dejtingsida kan man inte direkt skriva "Hej! Hur är läget?"
Precis. Ett väldigt lyckat meddelande eftersom det fångade narcissists intresse. Det är första steget, att passera genom så mångas filter som möjligt.
Har han tur så hann narcissist ge feedback på inlägget och då ökar genast möjligheterna för att skapa mer intresse. Efter att vi nu säger detta i tråden minskar dock förmodligen hans chanser rätt rejält eftersom narcissist kanske känner sig "game:ad" och därmed absolut inte tänker svara (om hon enbart kände sig tveksam förut). Men hon är ju inte den enda han har använt strategin på och där lär finnas andra som triggas av inlägget och inleder en diskussion där de upptäcker att han faktiskt är en person och inte bara ett meddelande i inkorgen och de bestämmer en date med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Är det creepy att leta reda på en tjej på fb, genom att söka igenom en kompis vänlista och i sin tur söka igenom hennes vänlista för att hitta en annan tjej man träffat en gång?
<filmjölk>
Inte om det inte framgår att det är så du hittat henne
Du måste använda infon på ett sätt så att du "av en slump" råkar på henne i ett annat sammanhang.
Så länge det inte framgår hur det egentligen gick till så är det inte creepy.
</filmjölk>
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2014-01-05 klockan 04:31.
Gammal 2014-01-05, 04:34   #39688
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Så ditt svar är att ja, det är creepy, men det behöver inte hon veta? Skippar nog det och hoppas på att träffas igen istället, då vi har gemensamma bekanta
Red Apple är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-05, 04:56   #39689
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Som jag ser det så har man, om man gått med i fejjan, accepterat att en större del av världen kan se en. Därför är det inte creepy att göra så som du föreslår.
Hade du haft psychic powers, hade du inte använt dem då? Vem här, om de hade haft psychic powers, hade inte använt dem för att de tyckt att det varit integritetskränkande för de man använder dem på?
Om personen ifråga har godkänt att få sin profil hittad, med den information som där finns tillgänglig, varför skulle du inte använda helt vanliga mentala egenskaper för att hitta den information du är ute efter?
Om folk hycklar med att tycka att det är creepy att någon hittar info om en som denne själv valt att göra sökbar är bara ett tecken på att folk med denna attityd är omogna. Vill du vara så moraliskt riktig som möjligt så säger du helt enkelt att du hittade henne via facebook, som om det vore den mest naturliga grej (för det är det) och att du vill, ja vad det nu är du vill.
För är det inte även rätt creepy att kunna hitta henne via fejjan, men undvika det och när ni väl träffas (om), låtsas som om det är en slump när du egentligen velat kontakta henne tidigare, men inte gjorde eftersom du ville att det skulle "kännas mer naturligt".
Det är egentligen rätt så "falskt" och ... creepy

"Hej, kul att se dig här! Det var längesen! <mingel,mingel -> score -> relation> Oh btw. Jag försökte kontakta dig via facebook 2 månader innan vi träffades men jag väntade istället på en chans senare vilket jag fick på den där festen. Tänkte bara säga det! Jag gick alltså o väntade på en chans att träffa dig, att ha den turen, i 2 månader! Bara så du vet!"

C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2014-01-05 klockan 05:01.
Gammal 2014-01-05, 04:59   #39690
decussatio
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Japp, sedan säger ju det inte så mycket om killen i sig kanske. Man måste ju göra nåt extra för att sticka ut när 3000 andra killar skriver samtidigt.

Jag har en date med en till tjej idag Förra tjejen var trevlig och så men blev aldrig några känslor från min sida även om sexet var mitt livs bästa (helt galet vilken sync det var på den fronten).
Man sticker inte ut särskilt mycket när man gör sådant. Inga poänglösa onelinermeddelanden får en att sticka ut. Förstår män verkligen inte att det de måste göra för att sticka ut, är att skriva ett personligt meddelande? När någon skriver en opersonlig oneliner (vilket nämna exempel är, vem som helst kan vara söt utan att vara någons typ) ser det bara ut som att personen copypastear samma skitmeddelande till alla och hoppas på svar från vem som helst.

Sticka ut ... pft. Bara ännu en idiot i massan.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:54.