Som jag ser det så har man, om man gått med i fejjan, accepterat att en större del av världen kan se en. Därför är det inte creepy att göra så som du föreslår.
Hade du haft psychic powers, hade du inte använt dem då? Vem här, om de hade haft psychic powers, hade inte använt dem för att de tyckt att det varit integritetskränkande för de man använder dem på?
Om personen ifråga har godkänt att få sin profil hittad, med den information som där finns tillgänglig, varför skulle du inte använda helt vanliga mentala egenskaper för att hitta den information du är ute efter?
Om folk hycklar med att tycka att det är creepy att någon hittar info om en som denne själv valt att göra sökbar är bara ett tecken på att folk med denna attityd är omogna. Vill du vara så moraliskt riktig som möjligt så säger du helt enkelt att du hittade henne via facebook, som om det vore den mest naturliga grej (för det är det) och att du vill, ja vad det nu är du vill.
För är det inte även rätt creepy att kunna hitta henne via fejjan, men undvika det och när ni väl träffas (om), låtsas som om det är en slump när du egentligen velat kontakta henne tidigare, men inte gjorde eftersom du ville att det skulle "kännas mer naturligt".
Det är egentligen rätt så "falskt" och ... creepy
"Hej, kul att se dig här! Det var längesen! <mingel,mingel -> score -> relation> Oh btw. Jag försökte kontakta dig via facebook 2 månader innan vi träffades men jag väntade istället på en chans senare vilket jag fick på den där festen. Tänkte bara säga det! Jag gick alltså o väntade på en chans att träffa dig, att ha den turen, i 2 månader! Bara så du vet!"