Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-02, 18:40   #39646
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
tror jag har fallit dit rätt så hårt denna gången.
kan inte sluta tänka på henne och allt som rör henne, tom när jag sitter och spelar(som vanligtvis får en att tappa alla andra tankar) tänker jag på kvinnan.
i mina senaste förhållanden så har man känt efter ett tag att man vill hem till datorn och spela eller göra annat utan dem, men jag har inte tänkt en enda sådan tanke då jag varit med och sovit över hos henne i flera dagar och nu när jag är hemma så längtar jag till helgen då jag sover över från lördag tills måndag. underbar familj som jag nu stolt är en medlem utav.
helt glömt bort hur denna fantastiska känsla kändes
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-03, 10:20   #39647
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Som du beskriver det nu så är det inte för att det andra är bättre utan för att det nuvarande inte är bra nog. Det är en logisk förklaring och anledning.
"Det andra" är superhärligt jämfört med endast härligt. "Härligt" är inte bra nog - men ändock härligt, därför är det klart att det kräver lite medvetenhet att ha fokus på vad man egentligen vill - inte vad man i stunden känner man vill.

Typ - naturbiffsälskaren är grymt sugen på kött, det skulle säkert smaka smaskigt men ändå väljs det bort.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-03, 10:37   #39648
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Wf: nu fattar jag vad du har problem med. Varför sa du inte det?

Alltså - JO, det jättehärligt minskar i styrka om jag innan nöjt mig med härligt. En dimension av det jättehärligt går förlorad. Så det är absolut en vinst att inte först ha "härligt". Även om det inte är logiskt.

Tänk godis: lördagsgodis smakar inte riktigt lika gott om man även äter godis titt som tätt. Popcorn på bio ger en helhetsupplevelse som inte bio utan popcorn el popcorn utan bio ger. Att bara lyxa ihop dem ibland ger en dimension. Jag äter inte popcorn utan bio, för då blir inte bio m popcorn superhärligt o bara härligt väljs då hellre bort.

Hänger du med?

Gammal 2014-01-03, 10:44   #39649
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Wf: nu fattar jag vad du har problem med. Varför sa du inte det?

Alltså - JO, det jättehärligt minskar i styrka om jag innan nöjt mig med härligt. En dimension av det jättehärligt går förlorad. Så det är absolut en vinst att inte först ha "härligt". Även om det inte är logiskt.

Tänk godis: lördagsgodis smakar inte riktigt lika gott om man även äter godis titt som tätt. Popcorn på bio ger en helhetsupplevelse som inte bio utan popcorn el popcorn utan bio ger. Att bara lyxa ihop dem ibland ger en dimension. Jag äter inte popcorn utan bio, för då blir inte bio m popcorn superhärligt o bara härligt väljs då hellre bort.

Hänger du med?
Ja men ett problem är att du hela tiden i dina exempel förutsätter att steg två händer, att du har det alternativet.

Du ger även exempel där sakerna har en kostnad/handlar om någon sorts begränsning (kcal/pengar/etc), när det kommer till sex så har det ingen kostnad på det sättet och att avstå från det ger inga senare fördelar i sig (som att avstå från sämre kött, godis etc) gör, det är inte dåligt för hälsan eller plånboken.

Jag förstår att det finns anledningar bakom, det jag inte höll med om var beskrivningen om att anledningen till att inte ha sex nu är för att det är bättre sen. Det är mer än bara det bakom.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-03, 11:09   #39650
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
tror jag har fallit dit rätt så hårt denna gången.
kan inte sluta tänka på henne och allt som rör henne, tom när jag sitter och spelar(som vanligtvis får en att tappa alla andra tankar) tänker jag på kvinnan.
i mina senaste förhållanden så har man känt efter ett tag att man vill hem till datorn och spela eller göra annat utan dem, men jag har inte tänkt en enda sådan tanke då jag varit med och sovit över hos henne i flera dagar och nu när jag är hemma så längtar jag till helgen då jag sover över från lördag tills måndag. underbar familj som jag nu stolt är en medlem utav.
helt glömt bort hur denna fantastiska känsla kändes
Härligt! Mysigt! Jag är glad för din skull.
Gammal 2014-01-03, 11:17   #39651
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ja men ett problem är att du hela tiden i dina exempel förutsätter att steg två händer, att du har det alternativet.
Nej? Har väl upprepade ggr (dock inte just när jag dragit exempel nu) sagt att jag hellre är helt utan än att välja härligt?

Citat:
Du ger även exempel där sakerna har en kostnad/handlar om någon sorts begränsning (kcal/pengar/etc), när det kommer till sex så har det ingen kostnad på det sättet och att avstå från det ger inga senare fördelar i sig (som att avstå från sämre kött, godis etc) gör, det är inte dåligt för hälsan eller plånboken.
Det är dåligt för upplevelsen av ekoköttet.. det skulle inte smaka lika bra, om man titt som tätt även mumsade annat. Varför är det så svårt att acceptera?

En kostnad skriver du.. då utgår du från att jag kalkylerar med den kostnaden. Men om den kvittar för mig? Om de extra kcalen från godiset inte gör mig något, utan att det just är den extra njutningen det innebär att ENDAST njuta lördagen?

Citat:
Jag förstår att det finns anledningar bakom, det jag inte höll med om var beskrivningen om att anledningen till att inte ha sex nu är för att det är bättre sen. Det är mer än bara det bakom.
Eller så accepterar du att det är därför, vad spelar det dig för roll? Du är lite inbilsk nu. Tänk dig som ett grönlyse. Det finns rött, gult och grönt. Men i det här fallet är gult härligt. Något man attraheras av, gärna ägnar sig åt. Men man FÅR och KAN välja att bara köra när det är grönt. Uppmärksamma det gula, men alltid stanna även om det vore fritt fram o lugnt - ingen kostnad utan helt enkelt att man bara väljer grönt för man vill inte att det gröna ska mista sin klargröna färg och kännas lite gulgrönt.

Det ÄR inte mer bakom. Det är inte jobbigt el tråkigt med härligt. Men jag vill inte. Man har full rätt att välja bort härligheter.

Senast redigerad av Lellan den 2014-01-03 klockan 11:20.
Gammal 2014-01-03, 11:19   #39652
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Härligt! Mysigt! Jag är glad för din skull.
+ 1

Avundas även din förmåga att känna så totalt självklart det du beskriver. Tycker ofta man ser dig skriva att du känner att du har lätt för att uppleva romantiska känslor. U go!

Gammal 2014-01-03, 11:21   #39653
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Nej? Har väl upprepade ggr (dock inte just när jag dragit exempel nu) sagt att jag hellre är helt utan än att välja härligt?

Fast en kostnad - då utgår du från att jag kalkylerar med den kostnaden. Men om den kvittar för mig? Om de extra kcalen från godiset inte gör mig något, utan att det just är den extra njutningen det innebär att ENDAST njuta lördagen?

Eller så accepterar du att det är därför, vad spelar det dig för roll? Du är lite inbilsk nu. Tänk dig som ett grönlyse. Det finns rött, gult och grönt. Men i det här fallet är gult härligt. Något man attraheras av, gärna ägnar sig åt. Men man FÅR och KAN välja att bara köra när det är grönt. Uppmärksamma det gula, men alltid stanna även om det vore fritt fram o lugnt - ingen kostnad utan helt enkelt att man bara väljer grönt för man vill inte att det gröna ska mista sin klargröna färg och kännas lite gulgrönt.

Det ÄR inte mer bakom. Det är inte jobbigt el tråkigt med härligt. Men jag vill inte. Man har full rätt att välja bort härligheter.
Jag har inte kritiserat att du väntar.
Gammal 2014-01-03, 11:25   #39654
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Jag har inte kritiserat att du väntar.
Du ifrågasätter att jag väntar för att det superhärliga skulle bli mindre härligt då - du tror att det skulle ha samma styrka även om jag hade det härligt ibland. När man förklarar hur man känner är det trist att bli ifrågasatt, varför skulle jag mörka el ha ngt dolt besvär som jag inte är medveten om? När det gäller sex har jag gått all in och utbildat mig om vad jag gillar, tycker sex är viktigt helt enkelt. Så det blir lite märkligt att bli ifrågasatt på en punkt jag verkligen tycker att jag känner mig själv på.

Annat - fine, där har jag nog sämre koll.. absolut!

Gammal 2014-01-03, 11:32   #39655
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Du ifrågasätter att jag väntar för att det superhärliga skulle bli mindre härligt då - du tror att det skulle ha samma styrka även om jag hade det härligt ibland. När man förklarar hur man känner är det trist att bli ifrågasatt, varför skulle jag mörka el ha ngt dolt besvär som jag inte är medveten om? När det gäller sex har jag gått all in och utbildat mig om vad jag gillar, tycker sex är viktigt helt enkelt. Så det blir lite märkligt att bli ifrågasatt på en punkt jag verkligen tycker att jag känner mig själv på.

Annat - fine, där har jag nog sämre koll.. absolut!
Nej det är inte det jag ifrågasätter heller, snarare tvärtom. Jag säger ju att det är mer än att det bara är bättre sen. Att ligga nu påverkar senare. Alltså är det inte bara för att det är bättre sen utan även för att det blir bättre sen.

Jag har inte sagt att det blir lika bra sen oavsett.

Senast redigerad av WHITEFOLKS den 2014-01-03 klockan 11:34.
Gammal 2014-01-03, 11:55   #39656
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Allt det här:

Citat:
Fast när du ligger med personen så känns det väl nice? Den känslan ändras ju inte av vad som händer sen.
Citat:
Det hindrar dig inte från att ligga med personen när du känner den också.
Citat:
Jag förstår inte vad problemet med att ligga nu är bara för att ligga med någon man känner är bättre.

Eller rättare sagt problemet är inte bara att det är bättre sen utan något mer.
Citat:
Ja folk är olika det motsätter jag mig inte. Men om du skulle ligga med honom nu, vad är det värsta som kan hända?
Citat:
Liknelserna funkar inte. Vad är det med att ligga nu som är dåligt. Kanske sämre men vad är dåligt? Förutsatt att man är sugen nu dvs.
Citat:
Jag förstår dina liknelser. Det jag säger är att skillnaden är mer än att bara att det är bättre att ligga med någon man känner mer. Du kan ligga med honom nu och när du känner honom mer. Något gör att det inte funkar.
Citat:
Du kan väl göra både och?
Citat:
Givetvis, men som du förklarade det så var anledningen till att dubinte vill ligga nu för att det är bättre att ligga med någon du känner mer.
Citat:
Skillnaden mot dina liknelser är ju att om du äter smör och socker så gör det dieten svårare.

Att ligga nu förtar väl infet från den senare upplevelsen och så, isf vad?
Citat:
Det är inget fel på känslorna, det är fel på beskrivningen. Om man säger att det är risk att båda hamnar i säng nu (frivilligt) och man vill undvika det så ser inte jag att det att det skulle vara för att det är bättre med någon som man känner är den enda och riktiga anledningen.

Det är något som är negativt med att ligga med någon man inte känner inblandat skulle jag säga.
Citat:
De två sakerna har en kostnad i pris och kcal. Betalar du för ditt sex?
Citat:
Du får inte mer gains eller energi av att inte äta mirakelnudlarna.

Problemet var att du föreställde att anledningen var för att det är bättre sen. Anledningen är att det inte är tillräckligt bra/kommer med något negativt.
Citat:
Som du beskriver det nu så är det inte för att det andra är bättre utan för att det nuvarande inte är bra nog. Det är en logisk förklaring och anledning.
Citat:

Utläser då inte jag till det här:

Citat:
Nej det är inte det jag ifrågasätter heller, snarare tvärtom. Jag säger ju att det är mer än att det bara är bättre sen. Att ligga nu påverkar senare. Alltså är det inte bara för att det är bättre sen utan även för att det blir bättre sen.

Jag har inte sagt att det blir lika bra sen oavsett.

Gammal 2014-01-03, 12:07   #39657
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Ja det är väl inget märkligt att det ändras när du förklarar mer? Jag förutsätter helst inte mer saker än du säger om möjligt.

Från början sa du bara "för att det är bättre sen" och det innefattar inte att det blir mindre värt för att du gör nu. Sen utvecklade du och det framkommer att det inte är bara för att det är bättre sen utan för att det blir bättre pga fler faktorer än så, precis som jag påpekade.
Gammal 2014-01-03, 12:17   #39658
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Det spelar ingen roll oavsett, du förstår inte vad jag har ifrågasatt vilket är uppenbart på vad du tror jag har sagt och dina liknelser så jag droppar det här.
Gammal 2014-01-03, 13:30   #39659
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
hmm, mitt senaste ex verkar ha problem med att min nuvarande är ihop med mig.
de jobbar på samma ställe och hon har inte vetat någonting om oss två men det var nu på nyår, då vi gick ut med det öppet på FB och la till "i ett förhållande" med varandra som hon helt verkade gå i taket(hon har vänner som är vän med tjejen också och fick antagligen reda på det genom dem).
hon ger nu tjejen min onda blickar, skriver en massa på sin FB(vad jag hört) och verkar allmänt sur.
för min del bryr jag mig inte, bryr mig mest om tjejen min som jobbar där och måste utstå skiten.
fattar dock inte varför exet tar så illa upp, hon har ju ny kille och verkar glad(vad jag hört) och hon har ju inget med oss två att göra i över huvud taget.
men tjejen verkar igga henne rätt så bra, men jag hoppas det inte blir värre bara.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-03, 13:33   #39660
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Vilket ex? Senaste eller tidigare?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.