Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-02, 11:54   #39631
MrLomax
Registered User

MrLomaxs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
BTW, träffade en tjej som såg ut som Jennifer Lopez (stavning?) på nyår, värsta drömtjejen. Var på väg hem från krogen och jag och min polare träffade dessa två damer på gatan, de bjöd hem oss på efterfest och vi drack sprit och snackade skit. Hon tyckte jag var så söt och fin sa hon. Min polare var bra sugen på den andra tjejen o försökte få sex, men ta mig fan vad vad chockad jag var för jag var inte alls det - hon var alldeles för fin för att ha ONS med. Så vi låg och myste istället o kysstes o så somnade hon på mitt bröst och jag smekte hennes hår i några timmar. När vi skiljdes åt lyste hon som en sol med sina ögon så hon kände tydligen samma sak. Konstig känsla för mig måste jag säga... steg två kontakta henne igen, vilket jag är så himla dålig på
Ett trendbrott? Är det nya Boris anno 2014?

Hur går det för Lomax då?
Skitbra! Sovit över hos Märsta två ggr.
MrLomax är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-02, 12:20   #39632
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
ifrågasätter o problematiserar du även om någon väljer bort julkalenderchoklad eller inte äter kött den inte vet ursprung på? Varför el varför inte? Motivera ditt svar, inte nödvändigtvis enbart så som det är för dig utan även så att jag kan köpa det.

De två sakerna har en kostnad i pris och kcal. Betalar du för ditt sex?

Senast redigerad av WHITEFOLKS den 2014-01-02 klockan 12:21.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-02, 12:38   #39633
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
De två sakerna har en kostnad i pris och kcal. Betalar du för ditt sex?
Det är ok att du inte förstår. Men märkligt att du påstår dig göra det. Försöker en sista gång men de är nog lönlöst.

Kostnaden kanske blir en otillfredsställd känsla istället för tillfredsställd? Tänk att du är hungrig, blir serverad mirakelnudlar men får inte energi, tillfredsställande mättnadskänsla o gain fastän det kanhända var gott o magen är full. För det innehöll inget, du får inga gains el energi o du vet att äkta nudlar hade gett det som du önskade av måltiden. Smaklökarna (kön, orgasm) fick sitt men du väljer inte mirakelnudlar igen.

Senast redigerad av Lellan den 2014-01-02 klockan 12:39.
Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-02, 13:01   #39634
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Det är ok att du inte förstår. Men märkligt att du påstår dig göra det. Försöker en sista gång men de är nog lönlöst.

Kostnaden kanske blir en otillfredsställd känsla istället för tillfredsställd? Tänk att du är hungrig, blir serverad mirakelnudlar men får inte energi, tillfredsställande mättnadskänsla o gain fastän det kanhända var gott o magen är full. För det innehöll inget, du får inga gains el energi o du vet att äkta nudlar hade gett det som du önskade av måltiden. Smaklökarna (kön, orgasm) fick sitt men du väljer inte mirakelnudlar igen.
Den liknelsen tyckte jag var klockren iallafall!
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-02, 13:04   #39635
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:

Tyckte bättre om biff-liknelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-02, 13:20   #39636
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Du får inte mer gains eller energi av att inte äta mirakelnudlarna.

Problemet var att du föreställde att anledningen var för att det är bättre sen. Anledningen är att det inte är tillräckligt bra/kommer med något negativt.
Gammal 2014-01-02, 13:22   #39637
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Tyckte bättre om biff-liknelsen.
Jag vill höra den.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Gammal 2014-01-02, 13:40   #39638
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Du får inte mer gains eller energi av att inte äta mirakelnudlarna.

Problemet var att du föreställde att anledningen var för att det är bättre sen. Anledningen är att det inte är tillräckligt bra/kommer med något negativt.
Det är av flera skäl, enligt vad jag räknat upp. Är detta en rättegång eller försök att greppa något du inte förstår? Liknar mer det förstnämnda.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vill höra den.
Likt en person som gärna njuter en biff från djur den vet haft det bra och slaktats på ett bra sätt, annars inte äter biff alls.

Ha sex med någon anonym smakar inte gott även om smaken är god, kunskapen om personen/biffen är den extra dimension som krävs.

Gammal 2014-01-02, 13:43   #39639
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Likt en person som gärna njuter en biff från djur den vet haft det bra och slaktats på ett bra sätt, annars inte äter biff alls.

Ha sex med någon anonym smakar inte gott även om smaken är god, kunskapen om personen/biffen är den extra dimension som krävs.
Aha!

För egen del brukade jag förut alltid känna mig lite "billig" efteråt när jag hade haft sex med någon som jag inte kände. Men det försvann efter de första 20 tjejerna eller så, nu känner jag aldrig så längre.
Gammal 2014-01-02, 13:56   #39640
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Aha!

För egen del brukade jag förut alltid känna mig lite "billig" efteråt när jag hade haft sex med någon som jag inte kände. Men det försvann efter de första 20 tjejerna eller så, nu känner jag aldrig så längre.
Bra! Tycker det är förlegat m skam o skuldbegrepp när det gäller sex o relationer.

Har haft ett ons (när jag var 23, ett tag sedan lol) galet bra var det också! Något år senare addade jag honom på Facebook, riktigt skön snubbe.

Men i övrigt - före o efter - har det alltid, alltid känts "eh, sex..vi? Jag känner inte dig". Dvs kan vara kåt, attraherad men att ha sex känns helt ologiskt när man vet väldigt lite om personen. Så bestämde mig tidigt för att inte göra något som inte känns bra.

De gånger jag haft sex lite för tidigt har jag alltid önskat att vi hade väntat, så numer gör jag det. Blir lite snopen/tom/otillfredställd känsla, man ser någon djupt i ögonen men vet inte vem man ser - känns lite avtändande. Förstår att det kan vara svårt att förstå, men är trygg i att agera så numer iaf.

Gammal 2014-01-02, 14:07   #39641
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Bra! Tycker det är förlegat m skam o skuldbegrepp när det gäller sex o relationer.

Har haft ett ons (när jag var 23, ett tag sedan lol) galet bra var det också! Något år senare addade jag honom på Facebook, riktigt skön snubbe.

Men i övrigt - före o efter - har det alltid, alltid känts "eh, sex..vi? Jag känner inte dig". Dvs kan vara kåt, attraherad men att ha sex känns helt ologiskt när man vet väldigt lite om personen. Så bestämde mig tidigt för att inte göra något som inte känns bra.

De gånger jag haft sex lite för tidigt har jag alltid önskat att vi hade väntat, så numer gör jag det. Blir lite snopen/tom/otillfredställd känsla, man ser någon djupt i ögonen men vet inte vem man ser - känns lite avtändande. Förstår att det kan vara svårt att förstå, men är trygg i att agera så numer iaf.
För egen del hade jag varit oskuld idag om jag haft som princip att känna alla jag ligger med. Så jag är glad att jag inte tog det beslutet som tonåring. Man får ta det som passar en själv.
Gammal 2014-01-02, 14:43   #39642
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
För egen del hade jag varit oskuld idag om jag haft som princip att känna alla jag ligger med. Så jag är glad att jag inte tog det beslutet som tonåring. Man får ta det som passar en själv.
Allt är relativt, när känner man någon? Skrev det förut; det är inte vissa fakta eller en viss tid. Känns det för tidigt är det det.

Sen är det väl inget fel med att vara oskuld, man kan ha ett aktivt sexliv iaf.

Gammal 2014-01-02, 15:36   #39643
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Sen är det väl inget fel med att vara oskuld, man kan ha ett aktivt sexliv iaf.
Fel är det inte, men jag hade inte valt bort mitt sexuella förflutna idag mot att vara oskuld idag.
Gammal 2014-01-02, 17:09   #39644
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Som du beskriver det nu så är det inte för att det andra är bättre utan för att det nuvarande inte är bra nog. Det är en logisk förklaring och anledning.
Gammal 2014-01-02, 17:22   #39645
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
. När vi skiljdes åt lyste hon som en sol med sina ögon så hon kände tydligen samma sak. Konstig känsla för mig måste jag säga... steg två kontakta henne igen, vilket jag är så himla dålig på

Och sen styr upp nåt mer. Ta för dig, det verkar du bra på! Även om det är på ett slightly annat sätt nu.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:46.