2014-01-01, 21:48
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av decussatio
Ni måste ju tänka på att kvinnors sexualitet behandlas helt annorlunda än mäns sexualitet. Det påverkar hur folk funkar. Rätt många kvinnor har svårt att slappna av med människor de inte känner nära, då blir det inte något bra sex ändå. Och det finns en föreställning om att sex är väsenskilt från andra fysiska och psykiska behov, känsligt på ett sätt som andra grejer inte är, och därmed att sex bör behandlas med vördnad. Det är så gamla jävla idéer, det lär ta ett tag innan de försvinner i samhället.
|
Men som jag skriver - så är det inget generellt synsätt jag har? Utan känslor som jag känner, känslor behöver inte vara logiska el grundas i något? De får vara hur irrationella de vill. Som sex - om vi återgår till det där med fetisher - måste man förstå sin fetish eller räcker det med att acceptera den? Kan den inte bara få existera eller krävs det analys, bedömning, etc?
Jag är för att folk ska ha sex precis hur de vill. Det innefattar även att avhålla sig i den mån de vill.
Är även för fri abort, det innebär inte att jag när den stunden skulle visa sig - skulle göra det valet även om alla logiska och rationella beslut skulle tala för det.
Ibland är en cigarr bara en cigarr, och celibat bara ett val lika berättigat som att sexa loss. Utan att det behöver bedömas el analyseras eller vara tecken på något annat.
|
|
|
2014-01-01, 21:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Men som jag skriver - så är det inget generellt synsätt jag har? Utan känslor som jag känner, känslor behöver inte vara logiska el grundas i något? De får vara hur irrationella de vill. Som sex - om vi återgår till det där med fetisher - måste man förstå sin fetish eller räcker det med att acceptera den? Kan den inte bara få existera eller krävs det analys, bedömning, etc?
Jag är för att folk ska ha sex precis hur de vill. Det innefattar även att avhålla sig i den mån de vill.
Är även för fri abort, det innebär inte att jag när den stunden skulle visa sig - skulle göra det valet även om alla logiska och rationella beslut skulle tala för det.
Ibland är en cigarr bara en cigarr, och celibat bara ett val lika berättigat som att sexa loss. Utan att det behöver bedömas el analyseras eller vara tecken på något annat.
|
Absolut, men samtidigt existerar människan bara i sitt sociala kontext, våra känslor är ett resultat av tidiga upplevelser och vårt liv hittills. De är inte slumpartade. Och jag säger inte att de är dåliga, bara att de flesta känslor har ett ursprung. Alla känslor, inte bara just de du har, så de behöver inte känna sig utpekade.
Senast redigerad av decussatio den 2014-01-01 klockan 21:52.
|
|
|
2014-01-01, 22:00
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Givetvis, men som du förklarade det så var anledningen till att dubinte vill ligga nu för att det är bättre att ligga med någon du känner mer.
|
Stämmer. Men det gör ju inte att jag inte kan behöva ha det i åtanke? Ungefär som att det kan vara smart att tänka på att inte dricka sprit närhelst man är sugen, om man har lovat vara chaffis? Har jag för avsikt att äta nyttigt är det bra att inte uteslutande köpa hem socker och smör.. Vill man vara trogen så är det väl bra att reda ut missförstånd o konflikter med sin respektive istället för att låta någon som är intresserad dela hotellrum inkl champagne.. Vilja är en sak, men som med allt annat så underlättas det beteende man eftersträvar för att man grundar för att det. Visst kan det vara skoja att testa sin viljestyrka och handla hem sockerbomber och åka på springbreak, men i det här fallet är det inte så.
Så - att känna fysisk attraktion, då får jag en automatisk tanke på hur gött det är med roman jämfört med blankt blad, då vill jag kanske fortfarande på något plan - men jag avser inte agera.
Du krånglar till ngt som är mkt simpelt och inte behöver analys, det kan få vara precis som det är även om det skulle sakna logik för det gör mig gott och det räcker långt.
Och det är inte så att jag behöver MASSOR av faktisk info, en bestämd tid el liknande. Utan en känsla av att "jo, men det råder inte mkt tvivel här". Finns aldrig garantier för någonting, men det finns trygghetszoner som jag trivs att hålla mig med, som gagnar välmående.
Senast redigerad av Lellan den 2014-01-01 klockan 22:01.
|
|
|
2014-01-01, 22:04
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av decussatio
Absolut, men samtidigt existerar människan bara i sitt sociala kontext, våra känslor är ett resultat av tidiga upplevelser och vårt liv hittills. De är inte slumpartade. Och jag säger inte att de är dåliga, bara att de flesta känslor har ett ursprung. Alla känslor, inte bara just de du har, så de behöver inte känna sig utpekade.
|
Det är klart, men om det ändå är ett förhållningssätt som inte skadar/sårar någon, varför krångla till det? Jag säger inte att folk ska leva i celibat, att det är eftersträvansvärt. Jag har haft sex innan jag nått den bekvämlighetsgräns jag föredrar. Så det känns onödigt att dra de parelleller du gjorde - vi måste inte alls tänka på att kvinnors sexualitet behandlas helt annorlunda än mäns sexualitet.
Det skiterväljai just i mitt personliga välmående, oavsett mitt kön så har jag rätt att avgöra vad som är bäst för mig - och det känns bra.
|
|
|
2014-01-01, 22:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Skillnaden mot dina liknelser är ju att om du äter smör och socker så gör det dieten svårare.
Att ligga nu förtar väl infet från den senare upplevelsen och så, isf vad?
|
|
|
2014-01-01, 22:27
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Skillnaden mot dina liknelser är ju att om du äter smör och socker så gör det dieten svårare.
Att ligga nu förtar väl infet från den senare upplevelsen och så, isf vad?
|
Du skriver att du förstår, men du förstår inte.
Det är inte huruvida det förtar från ngt senare - utan det förtar, punkt. Att inte veta om biffen är uppfödd o slaktad utifrån vad man anser är godtagbart påverkar om man kommer njuta av den el inte. Man kanske inte tänder på att "onanera" med den tomma plastbehållaren, utan att ha förkunskap om den innehåller gotte eller skit.
Mao; du har inte förstått. Och du behöver inte.
|
|
|
2014-01-01, 22:29
|
|
Registered User
|
Men säg inte att ni kanske hamnar i säng isf.
|
|
|
2014-01-01, 22:32
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Men säg inte att ni kanske hamnar i säng isf.
|
Gör folk aldrig något som inte är optimalt? Kom igen. Ibland behöver man fokus. Eye on the price.
Jag har ingen lust att bädda för att göra något av mindre skäl än att det känns rätt, så svårt att förstå är det inte.
|
|
|
2014-01-02, 00:30
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Om Lellan har sex med någon som hon inte känner så bra överväger inte de positiva känslorna med sexet de negativa känslorna med sexet. Kan det förklaras så enkelt?
|
|
|
2014-01-02, 06:33
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Låt henne ha sina åsikter och känslor, är hon ej redo så är hon inte. Det kan ofta vara svårt för "många killar" att förstå då det räcker med att hon ser bra ut och har punani så är vi redo.
BTW, träffade en tjej som såg ut som Jennifer Lopez (stavning?) på nyår, värsta drömtjejen. Var på väg hem från krogen och jag och min polare träffade dessa två damer på gatan, de bjöd hem oss på efterfest och vi drack sprit och snackade skit. Hon tyckte jag var så söt och fin sa hon. Min polare var bra sugen på den andra tjejen o försökte få sex, men ta mig fan vad vad chockad jag var för jag var inte alls det - hon var alldeles för fin för att ha ONS med. Så vi låg och myste istället o kysstes o så somnade hon på mitt bröst och jag smekte hennes hår i några timmar. När vi skiljdes åt lyste hon som en sol med sina ögon så hon kände tydligen samma sak. Konstig känsla för mig måste jag säga... steg två kontakta henne igen, vilket jag är så himla dålig på
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2014-01-02, 06:48
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Men wtf Boris! Det här kan vara ett guldläge om du är trött på att ligga runt. Har du fått kalla fötter för att du känner lite mer än vanligt för henne?
Just do it! (kontakta henne för en date elelr nåe  )
|
C4L
|
|
|
2014-01-02, 09:22
|
|
Registered User
|
Det är inget fel på känslorna, det är fel på beskrivningen. Om man säger att det är risk att båda hamnar i säng nu (frivilligt) och man vill undvika det så ser inte jag att det att det skulle vara för att det är bättre med någon som man känner är den enda och riktiga anledningen.
Det är något som är negativt med att ligga med någon man inte känner inblandat skulle jag säga.
|
|
|
2014-01-02, 10:41
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Det är inget fel på känslorna, det är fel på beskrivningen. Om man säger att det är risk att båda hamnar i säng nu (frivilligt) och man vill undvika det så ser inte jag att det att det skulle vara för att det är bättre med någon som man känner är den enda och riktiga anledningen.
Det är något som är negativt med att ligga med någon man inte känner inblandat skulle jag säga.
|
Förstår inte vad du är ute efter, istället för att gissa vad du accepterar för svar - skriv det, eller nöj dig med det du fått.
|
|
|
2014-01-02, 10:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Förstår inte vad du är ute efter, istället för att gissa vad du accepterar för svar - skriv det, eller nöj dig med det du fått.
|
Jag undrar om du kan beskriva/sätta ord på vad som gör sex med någon du inte känner till något potentiellt dåligt im sexet i sig är bra.
Det jag är ute efter är inte att du gör fel i sig, klart du ska må bra. Men kanske kan du hitta lite svar på dina relationsproblem i det. Sex är ingen isolerad företeelse för mig heller men man kan nog också lära sig från vilka triggers och hinder man har, om man kan lista ut det.
Du säger att du enligt erfarenhet konstaterat att ligga utan att känna inte är bra, frågan är om du vet varför?
|
|
|
2014-01-02, 11:09
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Jag undrar om du kan beskriva/sätta ord på vad som gör sex med någon du inte känner till något potentiellt dåligt im sexet i sig är bra.
Det jag är ute efter är inte att du gör fel i sig, klart du ska må bra. Men kanske kan du hitta lite svar på dina relationsproblem i det. Sex är ingen isolerad företeelse för mig heller men man kan nog också lära sig från vilka triggers och hinder man har, om man kan lista ut det.
Du säger att du enligt erfarenhet konstaterat att ligga utan att känna inte är bra, frågan är om du vet varför?
|
ifrågasätter o problematiserar du även om någon väljer bort julkalenderchoklad eller inte äter kött den inte vet ursprung på? Varför el varför inte? Motivera ditt svar, inte nödvändigtvis enbart så som det är för dig utan även så att jag kan köpa det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:26.
|

|