Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-01, 20:07   #39601
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Då kanske du kan förklara problematiken?
Där finns ingen problematik.
Det känns helt enkelt inte avslappnat och på så sätt inte så bra att ligga med någon innan man nått ett visst stadie. Det är inget mer än det.

Det är inte konstigare än att alla inte gillar ett finger i röven, men den diskussionen kanske är härnäst?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:14   #39602
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Där finns ingen problematik.
Det känns helt enkelt inte avslappnat och på så sätt inte så bra att ligga med någon innan man nått ett visst stadie. Det är inget mer än det.

Det är inte konstigare än att alla inte gillar ett finger i röven, men den diskussionen kanske är härnäst?
Liknelserna funkar inte. Vad är det med att ligga nu som är dåligt. Kanske sämre men vad är dåligt? Förutsatt att man är sugen nu dvs.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:16   #39603
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag gillar hur du går från att jag ber dig utveckla till att jag ska utveckla problematiken.

Så svaret att det känns inte rätt/bra är inte godkänt av dig?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:20   #39604
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Liknelserna funkar inte. Vad är det med att ligga nu som är dåligt. Kanske sämre men vad är dåligt? Förutsatt att man är sugen nu dvs.
Hon kanske inte är säker på att hon vill?
Kvalitet är bättre än kvantitet?
Varför äta när man inte är hungrig?

Lellan känner väl inget behov utav att skynda, känns det rätt från bägges håll kommer det väl ändå ske förr eller senare
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:39   #39605
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Du köper det inte - det är en annan femma. Du behöver inte förstå, men det vore trevligt att respektera att andra funkar så.

För att ta en annan liknelse. En person kanske tycker det är viktigt att veta djurförhållanden, slaktmetod om den ska äta en bit kött. Har man inte koll på detta, så väljer man i så fall hellre bort att äta köttbiten. Du kan hävda att köttet skulle smaka precis lika gott, men för personen så smakar en köttbit den inte har kunskap om av just den anledningen inte lika gott.

Vet inte om liknelsen är till ngn som helst hjälp, men sex är väl i högsta grad fråga om ett område där man har rätt att själv avgöra vad man mår bra av. Köttliknelsen skiljer ju sig på så sätt att man kan hårdra det till "om det var den sista biten mat öht på jorden - så skulle du väl äta den ändå för att överleva" el liknande.

Om jag har en svår klåda på ryggen, så är det skönt att bli kliad - om det inte är av någon jag inte vill ska klia min rygg - då överstiger obehaget att bli kliad av just den personen - själva klådan. Ähm, nu slutar jag "likna"..

(Med förhoppning att du förstår, fast du inte förstår. )

Senast redigerad av Lellan den 2014-01-01 klockan 20:40.
Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:42   #39606
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Jag förstår dina liknelser. Det jag säger är att skillnaden är mer än att bara att det är bättre att ligga med någon man känner mer. Du kan ligga med honom nu och när du känner honom mer. Något gör att det inte funkar.
Gammal 2014-01-01, 20:48   #39607
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Jag förstår dina liknelser. Det jag säger är att skillnaden är mer än att bara att det är bättre att ligga med någon man känner mer. Du kan ligga med honom nu och när du känner honom mer. Något gör att det inte funkar.
(tydligen är jag envis..)

Han är för blankt blad fortfarande? Det har jag ju sagt. Han kan vara full av skit, eller en piniata med godis - det vet jag inte än. Och jag vill inte "onanera" med en påse skit - men gärna förlusta mig med gotter. Innan så är det bara en anonym behållare. Jag vill inte ha onanerat med en skitpåse, det skulle inte kännas kul att göra det ens med en tom behållare, föredrar att avvakta jag har en god aning om att det innehåller smask o en pirrig härlighetskänsla av förväntan innfinner sig.. inte bara "oh, den där grejen verkar smask!"

Sex är ju dessutom inte bara vad som faktiskt sker, som kan observeras utifrån, utan i högsta grad en känslo/doft/beröring/syn/hörselupplevelse. Behöver jag verkligen förklara det?

Jag fattar faktiskt inte vad du inte fattar, och börjar tröttna på att försöka göra det.

Senast redigerad av Lellan den 2014-01-01 klockan 20:50.
Gammal 2014-01-01, 20:50   #39608
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Det hon säger är att hon helst vill ha mer än: "han verkar schysst och ser bra ut" för att ligga.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 20:51   #39609
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det hon säger är att hon helst vill ha mer än: "han verkar schysst och ser bra ut" för att ligga.
Du och dina oneliners.

När man kan dra in pinjatas, skitpåsar, ekokött, julkalenderchoklad..pfft..

Gammal 2014-01-01, 21:03   #39610
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Du kan väl göra både och?
Gammal 2014-01-01, 21:07   #39611
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Du kan väl göra både och?
Onanera med plastbehållaren utan vetskap om dess innehåll(skit el gotte?) ger mig ju inte tillräckligt för att jag ska vilja har jag ju förklarat? Varför göra något man inte vill?

Gammal 2014-01-01, 21:42   #39612
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Onanera med plastbehållaren utan vetskap om dess innehåll(skit el gotte?) ger mig ju inte tillräckligt för att jag ska vilja har jag ju förklarat? Varför göra något man inte vill?
Dåså. Det var du som sa att risken fanns för liggning utan att känna tillräckligt.
Gammal 2014-01-01, 21:43   #39613
decussatio
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Ni måste ju tänka på att kvinnors sexualitet behandlas helt annorlunda än mäns sexualitet. Det påverkar hur folk funkar. Rätt många kvinnor har svårt att slappna av med människor de inte känner nära, då blir det inte något bra sex ändå. Och det finns en föreställning om att sex är väsenskilt från andra fysiska och psykiska behov, känsligt på ett sätt som andra grejer inte är, och därmed att sex bör behandlas med vördnad. Det är så gamla jävla idéer, det lär ta ett tag innan de försvinner i samhället.
Gammal 2014-01-01, 21:45   #39614
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Dåså. Det var du som sa att risken fanns för liggning utan att känna tillräckligt.
Alltså, jag noterade att jag vill ligga men att det inte är steg närmare mot att ligga, eftersom jag för att verkligen VILJA ligga när jag vill ligga, bör vilja ligga...och innan dess gör jag mig en otjänst om jag ligger.

Gammal 2014-01-01, 21:47   #39615
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Alltså, jag noterade att jag vill ligga men att det inte är steg närmare mot att ligga, eftersom jag för att verkligen VILJA ligga när jag vill ligga, bör vilja ligga...och innan dess gör jag mig en otjänst om jag ligger.
Givetvis, men som du förklarade det så var anledningen till att dubinte vill ligga nu för att det är bättre att ligga med någon du känner mer.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:21.