2014-01-01, 12:57
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Humor tycker jag nästan är det viktigaste i en relation, så i detta fall tycker jag inte Lellan har för höga krav om hon abryter. Jag har svårt att se hur en sexuell attraktion kan fortgå om man inte roar varandra.
|
|
|
2014-01-01, 13:12
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av decussatio
Om skillnaderna i humor är för stor för att du ska tycka att det är värt att ha en relation så finns det ju ingen anledning att ta upp det, det är väl bara att avbryta relationen och konstatera att ni inte var kompatibla. Det är ju ingenting man ändrar på i en handvändning (eller alls, egentligen) och att ta upp att någonting är ett "problem" när det inte går att förändra fyller inget syfte. Jag skulle kört på och se hur det känns lite senare. Att påpeka att någons humor inte passar en (om den inte är direkt stötande) resulterar nog bara i att personen känner sig rätt dålig.
Men om du väljer att avbryta relationen grundat på det så kan du så klart säga att det handlar om att ni inte klickar på humorplanet, och att det är viktigt för dig. Då vet han att det inte är något stort fel på honom som gör att du inte gillar honom, utan att det bara handlar om inkompabilitet.
|
Mjo, men lösningsorienterad som man är tänkte jag se om det kanske finns ngt där att hämta. Kanske situationsbundet.. Kan ju bjuda honom på nåt skoj, ska klura lite.
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Bravo. Då kanske du även kan förstå vad jag menar med "krav man tror sig kunna ställa". Du tänker själv just nu på att ta något som inte är 100% perfekt, varför?
Om du nu kan tänka dig att flexa lite på detta så kan du kanske tänka dig hur folk som är mer allmänt flexibla socialt och inte så miff kan arbeta med vad de säger och accepterar.
|
Men snälla. Det är väl jag av få i tråden som förstått dig där? Sen har jag ju argumenterat för att det är trist om man ska "nöja sig". Acceptera är en sak, men då önskar jag att det är ömsesidigt accepterat. Därför jag får "oätlighetstics" av nuläget..har vi konsensus...eller tycker han att vi har kul? I det senare fallet skulle jag känna mig beklämd o få dåligt samvete när jag garvar läppen av mig m andra..
Vad gäller din fråga så är det ju inte solklart, försöker fundera på mina motiv. Är jag "bara" kåt? Skulle det isf vara fine för honom/mig/oss? Å hur utröna det..
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Vad har han för humor då?
|
Jag förstår den inte, han delar den med sin fd fru o polers. Eller det är typ på "mungip-ryckarstadiet" på sin höjd för mig..:/
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Humor tycker jag nästan är det viktigaste i en relation, så i detta fall tycker jag inte Lellan har för höga krav om hon abryter. Jag har svårt att se hur en sexuell attraktion kan fortgå om man inte roar varandra.
|
Lite så ja. Och jag är inte "man ångrar bara det man inte gjorde" utan tvärtom skulle jag säkert kunna ångra om man gör nåt som är blaj.
|
|
|
2014-01-01, 13:17
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Mjo, men lösningsorienterad som man är
|
Nu känner jag ju inte dig men utifrån ditt (över)analyserande sätt i dessa relationer så ser jag ditt beteende som själva antitesen till lösningsfokuserad.
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2014-01-01, 13:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Säg att du är osäker på om du vill mer än bara ligga och att ni kan börja där och se vad som händer sen. Tror inte han blir ledsen.
|
|
|
2014-01-01, 13:52
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Mjo, men lösningsorienterad som man är tänkte jag se om det kanske finns ngt där att hämta. Kanske situationsbundet.. Kan ju bjuda honom på nåt skoj, ska klura lite.
|
Många människor är ganska tråkiga i början, för att bli roligare allteftersom de känner sig mer bekväma med en. Så en sak du kan göra är att bara fortsätta dejta karln och se vad som händer.
|
|
|
2014-01-01, 15:16
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Nu känner jag ju inte dig men utifrån ditt (över)analyserande sätt i dessa relationer så ser jag ditt beteende som själva antitesen till lösningsfokuserad.
|
Beteendet är funktionellt för mig då jag inte avser krångla m någons känslor o har för många relationer som stannat av o enbart blivit sexuellt fokus(om man bara kör på utan att notera hur det KÄNNS). Det ger mig inget, utöver möjligtvis drama vilket jag ogillar.
Citat:
Säg att du är osäker på om du vill mer än bara ligga och att ni kan börja där och se vad som händer sen. Tror inte han blir ledsen.
|
Han kanske inte skulle ha ngt emot enb sex, jag har. Men du kanske menade umgås utan sex, jag är fine m det - kanske han också.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Många människor är ganska tråkiga i början, för att bli roligare allteftersom de känner sig mer bekväma med en. Så en sak du kan göra är att bara fortsätta dejta karln och se vad som händer. 
|
Mjo.. Får komma på ngt bra att göra där sex inte är alternativ, kanske kidnappa honom iväg på ngt skoj.
Senast redigerad av Lellan den 2014-01-01 klockan 15:20.
|
|
|
2014-01-01, 15:18
|
|
Gubbe
|
Citat:
Beteendet är funktionellt för mig då jag inte avser krångla m någons känslor o har för många relationer som stannat av o enbart blivit sexuellt fokus. Det ger mig inget, utöver möjligtvis drama vilket jag ogillar.
|
Funktionellt för dig hoppas jag att det är. Men lösningsfokuserad?
|
|
|
|
2014-01-01, 15:38
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Funktionellt för dig hoppas jag att det är. Men lösningsfokuserad?
|
Jag vill ha en relation. Nu tänker jag ge detta en chans och lära känna killen för att se om det kan bli en? Det är väl lösningsfokuserat?
|
|
|
2014-01-01, 15:48
|
|
Gubbe
|
Citat:
Jag vill ha en relation. Nu tänker jag ge detta en chans och lära känna killen för att se om det kan bli en? Det är väl lösningsfokuserat?
|
Om det handlar om killen med fel humor så utstrålar du inte lösningsfokus direkt. Att lära känna och se vart det bär är lösningsfokuserat, men vad fyller du resten med? Det känns som om huvudfokus är att problematisera de mest enkla saker.
|
|
|
|
2014-01-01, 16:12
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Om det handlar om killen med fel humor så utstrålar du inte lösningsfokus direkt. Att lära känna och se vart det bär är lösningsfokuserat, men vad fyller du resten med? Det känns som om huvudfokus är att problematisera de mest enkla saker.
|
Att skriva i den här tråden är ibland helt surrealistiskt.
Noterar att vi inte haft roligt trots att jag gillar honom. Klurar på om vi ska ses som tidigare, där det mest varit mysigt, trevligt + attraktion.. Eller hitta på någon aktivitet.. Eftersom jag tror att vi lätt hamnar i säng annars.. Det tycker du är att problematisera? Det framgår kanske dåligt i skrift? Men jag träffar härlig kille - o njuter av det. Att jag lyssnar på mina känslor, är mån om att det ska bli fortsatt härligt för båda.. Sry, men jag kan inte se det negativa i det.
För mig är det lustfyllt att se hur jag kan påverka ett förlopp i positiv riktning. Jag tycker inte det är negativt att utveckla en relation, saknas något som är viktigt för mig vill jag tillföra det. Trist att du har invändningar, men det blir bra så i mitt liv.
|
|
|
2014-01-01, 16:27
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Första nyåret utan min kille, min fd.
Ovanligt att börja ett nytt år utan, funderar dock på om jag ska fortsätta dejta? Skaffa en pojkvän? Eller bara ha kul?
Känns som att jag bör skärpa mig 
Någon mer som drabbades av ångest inatt?
|
|
|
2014-01-01, 16:48
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Vi är två i ångestträsket Jenny. Dock handlar inte min kring partner etc. Jag är väldigt nöjd som singel.
Till slut hittar man nån skön jävel man inte kan få nog av och förhoppningsvis känner hen likadant tillbaka.
|
|
|
2014-01-01, 17:25
|
|
Registered User
|
Vad skulle problemet vara med att hamna i säng Lellan?
|
|
|
2014-01-01, 17:30
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Vad skulle problemet vara med att hamna i säng Lellan?
|
Har ngn grej att bara vilja ligga med folk jag känner bra. Inget jag kräver att ngn ska fatta, och det är inte pga ngt skam/finflicke/sex på piedistal-grej som folk lätt tror här i tråden. Vill folk ligga runt o mår gott av det - gött, jag gört inte.
Handlar bara om självinsikt/erfarenhet. Vet att det ger mig mer + vet hur det känns att ha legat med ngn man sedan känner så här inför
Ingen lust att göra om, och behöver ju inte det heller. Svårt att svara på när man känner ngn bra, man vet när man vet typ. Behöver inte veta allt eller mycket - bara att det inte är ngn överhängande risk för  typ. Känna sig förstådd o att man greppar personen ifråga.
|
|
|
2014-01-01, 17:34
|
|
Registered User
|
Så du kan hamna där utan att du vill det? Förstår inte riktigt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.
|

|