Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-31, 00:28   #39541
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Steckmaestro Visa inlägg
Alltså, jag frågade ju henne ganska omgående om hon ville hitta på något och föreslog ju biljard och en öl. Hon svarade att hon aldrig spelat det och att jag gärna visade henne hur man gör.

Sen var det lite små sms från och till, lära känna varandra grejen och i förr går frågade jag henne återigen om hon visste någon dag som passade henne att träffas typ. Hon sa att hon hade jobb och inte visste.

Nu svarade hon inte, men gillade min status på facebook. HAha..

What to do.. what to do..
Tänkte inte skriva mer förrens dagen efter nyår och skriva typ "Gott nytt, sugen på en fika imorgon?" eller liknande
Tror det är klokt. Gillar hon dig kommer hon inte vara "förlorad" för att du chillar lite en dag eller två.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 00:32   #39542
Steckmaestro
Registered User

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Tror det är klokt. Gillar hon dig kommer hon inte vara "förlorad" för att du chillar lite en dag eller två.
Yes, men samtidigt är jag sugen på att skriva till henne igen idag. Jag bör alltså undvika det? urghghgh.. Blev bara så paff, även om jag ofta får nummer på krogen så är det ytterst sällan att de skriver först till mig...
Steckmaestro är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 00:54   #39543
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Förrutom om att du gjorde påståenden om vad jag hade sagt ang. delikat syssla för tjejer.
Och som jag skrev var det en tolkning, tar tillbaks den o blir sams om vi är osams?

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ah, typiskt, jag hade hoppats du var mer av en stygg flicka... ni snälla flickor är så... tama.
Nu retas ni ju bara o jag har förståelse för att Jenny inte vill gå in på det på ett öppet forum.

Men när det gäller ämnet, så är allt tolkningsfrågor. Du tycker kanske du är solklar m dina mr gray referenser o att en tjej är stygg (skriver från mobil, krångligt kolla vad du använt för ord). Själv tycker jag negerat blir som när stora modehus producerar punk eller grungemode, eller som ladiesnight, eller tryffelolja från Willys. Och det är kanske ngn slags snobbism o som man tidigare diskuterat i tråden - alla vill vara speciella på samma lika udda vis.

Som fetischer, ALLA har dem - men alla kanske inte kallar dem så eller så är de så vedertagna att det är norm. Men likväl har alla olika starka triggers.

Tänker inte avslöja mina här även om jag tycker de är enkelspårigt förutsägbara om man förstår var jag kommer ifrån. Men få människor har konstanta fetischer, de utvecklas, vilar lite, byter spår, invecklas, förenklas, ökar i komplexitet o frekvens. Men jag kan bli lite trött på att aldrig bli klok på begreppen rent allmänt. Ta ngt vanligt som "snäll". En snäll person kan bli hunsad, vaniljsås eller så snäll att den skänker smärta o förnedring till den som mår bra av det.

En stygg dito kan vara cock/cuntteaser, dominant eller behöva uppläxning - eller jävlig, tortera psykiskt eller aldrig bjuda på nåt (el sig själv).

Har ingen jättepoäng, förutom att när det gäller sånt här så brukar det inte finnas så mkt självklarheter. Men jag tycker ändå att det är härligt/fascinerande att folk likt när hundar sniffar rumpan på varandra finner man match. O man behöver ju inte ens där vara överens om vem som är snäll el stygg el kåtade el prydast. Blir det action så har båda intresse av att det ska vara tid väl spenderad sas, därför gillar jag verkligen människan.. eller vad vet jag, ormar har kanske också triljarder läggningar etc.. ;P

(Tant borde sova nu va?)

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 01:16   #39544
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Nu retas ni ju bara o jag har förståelse för att Jenny inte vill gå in på det på ett öppet forum.

Men när det gäller ämnet, så är allt tolkningsfrågor. Du tycker kanske du är solklar m dina mr gray referenser o att en tjej är stygg (skriver från mobil, krångligt kolla vad du använt för ord). Själv tycker jag negerat blir som när stora modehus producerar punk eller grungemode, eller som ladiesnight, eller tryffelolja från Willys. Och det är kanske ngn slags snobbism o som man tidigare diskuterat i tråden - alla vill vara speciella på samma lika udda vis.

Som fetischer, ALLA har dem - men alla kanske inte kallar dem så eller så är de så vedertagna att det är norm. Men likväl har alla olika starka triggers.

Tänker inte avslöja mina här även om jag tycker de är enkelspårigt förutsägbara om man förstår var jag kommer ifrån. Men få människor har konstanta fetischer, de utvecklas, vilar lite, byter spår, invecklas, förenklas, ökar i komplexitet o frekvens. Men jag kan bli lite trött på att aldrig bli klok på begreppen rent allmänt. Ta ngt vanligt som "snäll". En snäll person kan bli hunsad, vaniljsås eller så snäll att den skänker smärta o förnedring till den som mår bra av det.

En stygg dito kan vara cock/cuntteaser, dominant eller behöva uppläxning - eller jävlig, tortera psykiskt eller aldrig bjuda på nåt (el sig själv).

Har ingen jättepoäng, förutom att när det gäller sånt här så brukar det inte finnas så mkt självklarheter. Men jag tycker ändå att det är härligt/fascinerande att folk likt när hundar sniffar rumpan på varandra finner man match. O man behöver ju inte ens där vara överens om vem som är snäll el stygg el kåtade el prydast. Blir det action så har båda intresse av att det ska vara tid väl spenderad sas, därför gillar jag verkligen människan.. eller vad vet jag, ormar har kanske också triljarder läggningar etc.. ;P

(Tant borde sova nu va?)
Haha, det är väl klart som fan jag retas?

Sen har du säkert en poäng i att olika böjelser/festisher utvecklas. Jag vet inte... efter många år börjar jag bara förstå hur jag själv funkar. Kanske är jag världens snällaste, tjuren Ferdinand under sin korkek,, men i frågor där det verkligen betyder något är jag en riktig djävul - helst hänsynslös. Jag är den första att säga att jag är fucked-up och inte alls så bra som många tror, men det är sån jag är.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 01:24   #39545
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Haha, det är väl klart som fan jag retas?

Sen har du säkert en poäng i att olika böjelser/festisher utvecklas. Jag vet inte... efter många år börjar jag bara förstå hur jag själv funkar. Kanske är jag världens snällaste, tjuren Ferdinand under sin korkek,, men i frågor där det verkligen betyder något är jag en riktig djävul - helst hänsynslös. Jag är den första att säga att jag är fucked-up och inte alls så bra som många tror, men det är sån jag är.
"When im good im very good.. When im bad im better"? (cp telefon, orka skriva mer).

Skrev ju att retandes är uppenbart, men den här unika prylen du har på g..jag tror den är allmänmänsklig. Likt bra konst slår det an starkare ju mer unikt, ej logiskt då det unika borde vara just.. Unikt.

Men tja.. Gnite!

Gammal 2013-12-31, 01:57   #39546
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Tolkningsfråga, men jag tror det är bäst att jag inte utvecklar det, vill inte bli avstängd från forumet
Efter min bild på vladimir putin och din exalterade reaktion kan det inte vara något annat än en riktig femme fatale vi har att göra med i denna tråd!

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 08:11   #39547
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av nyvaken Visa inlägg
Jag har bläddrat bakåt och jag har läst denna mening fem gånger. Förstår inte vad du vill få fram. Jag tror inte du är på dåligt humör men den lilla texten känns ändå riktigt grinig.

Denna tråden är som en sitcom där man på allvar kan interagera med karaktärerna. WF! Nytt år! Ta hjälp av dina forumförtroliga anonyma bundsförvanter och författa ett intro till nån dejtingsida som är så ångande att lellan skulle halka i trappan om hon läste det och så manligt att du skulle få gå före i kön till böjracket.
Tror vi är många som skulle vilja bidra
Ta hjälp av de att göra vad?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 12:27   #39548
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ta hjälp av de att göra vad?
Skriva en prestentation till en dejtingsida, förstod jag det som.

Och jag hjälper hjärna till där. Jag är fucking awesome på att skriva.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-31, 17:10   #39549
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, så bra självkontroll har jag inte.

Jag gör allt; needy kroppspråk, ger tjejerna massa bekräftelse, blir arg/ledsen/sur när jag inte får bekräftelse tillbaka, hela baletten.
Allt det där går att fixa. Du är ju ganska ung dessutom antar jag dvs 30+.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 12:06   #39550
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Tänker lite över det där med ärlighet, som wf brukar komma in på. Normalt tycker jag inte att det är något problem; har noll pokerface o kan inte ljuga vilket gör att man slipper många dilemman.

Men nu tex.. Skrattar liksom inte med min dejt, rätt märkligt men vi har inte samma humor tror jag. Eller han skrattar åt mig ibland när jag inte är särskilt rolig, lite..eh, förvirrande.

Känns liksom inte som något att ta upp heller. På andra plan klickar vi, men för mig är skratt väsentligt. Äh, vet inte ens vad jag vill med inlägget. Kanske känner jag mig lite..dålig som inte känner klick där. Och ego för fysiskt finns tex attraktion o jag har ju tråkigt nog svårt att känna sånt. Kanske inte bara lossnat där för oss än? Klurar lite på hur jag ska få till det. Roligt vore ju..skoj.

Gammal 2014-01-01, 12:08   #39551
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Tänker lite över det där med ärlighet, som wf brukar komma in på. Normalt tycker jag inte att det är något problem; har noll pokerface o kan inte ljuga vilket gör att man slipper många dilemman.

Men nu tex.. Skrattar liksom inte med min dejt, rätt märkligt men vi har inte samma humor tror jag. Eller han skrattar åt mig ibland när jag inte är särskilt rolig, lite..eh, förvirrande.

Känns liksom inte som något att ta upp heller. På andra plan klickar vi, men för mig är skratt väsentligt. Äh, vet inte ens vad jag vill med inlägget. Kanske känner jag mig lite..dålig som inte känner klick där. Och ego för fysiskt finns tex attraktion o jag har ju tråkigt nog svårt att känna sånt. Kanske inte bara lossnat där för oss än? Klurar lite på hur jag ska få till det. Roligt vore ju..skoj.
Vad har ärlighet med det hela att göra? Funderar du över om du ska vara ärlig och säga till honom att ni inte har samma humor? Eller huruvida du ska vara oärlig och låtsas-skratta åt hans skämt?
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 12:22   #39552
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vad har ärlighet med det hela att göra? Funderar du över om du ska vara ärlig och säga till honom att ni inte har samma humor? Eller huruvida du ska vara oärlig och låtsas-skratta åt hans skämt?
Vet inte, inte det senare iaf.. Men humor känns väsentligt på något vis men känns udda/obekvämt att ta upp också.. o vi lär ju inte få roligare få direkt. Är väl att jag inte vet hur man har nära relation utan. Men kanske lär mig något nytt.

Gammal 2014-01-01, 12:33   #39553
decussatio
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Vet inte, inte det senare iaf.. Men humor känns väsentligt på något vis men känns udda/obekvämt att ta upp också.. o vi lär ju inte få roligare få direkt. Är väl att jag inte vet hur man har nära relation utan. Men kanske lär mig något nytt.
Om skillnaderna i humor är för stor för att du ska tycka att det är värt att ha en relation så finns det ju ingen anledning att ta upp det, det är väl bara att avbryta relationen och konstatera att ni inte var kompatibla. Det är ju ingenting man ändrar på i en handvändning (eller alls, egentligen) och att ta upp att någonting är ett "problem" när det inte går att förändra fyller inget syfte. Jag skulle kört på och se hur det känns lite senare. Att påpeka att någons humor inte passar en (om den inte är direkt stötande) resulterar nog bara i att personen känner sig rätt dålig.

Men om du väljer att avbryta relationen grundat på det så kan du så klart säga att det handlar om att ni inte klickar på humorplanet, och att det är viktigt för dig. Då vet han att det inte är något stort fel på honom som gör att du inte gillar honom, utan att det bara handlar om inkompabilitet.
Gammal 2014-01-01, 12:40   #39554
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Bravo. Då kanske du även kan förstå vad jag menar med "krav man tror sig kunna ställa". Du tänker själv just nu på att ta något som inte är 100% perfekt, varför?

Om du nu kan tänka dig att flexa lite på detta så kan du kanske tänka dig hur folk som är mer allmänt flexibla socialt och inte så miff kan arbeta med vad de säger och accepterar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2014-01-01, 12:44   #39555
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Vad har han för humor då?
Angel är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.