Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-16, 21:00   #39031
IvarLudvig
Tre ton Trotyl

IvarLudvigs avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
Varför bli jag ignorerad
Det går inte att få en tjej att falla för dig över kik. Använd det för att skapa intresse, sen måste du träffa henne och skapa attraktion! Fega inte och ta det för långt på nätet. Då blir det inget!
IvarLudvig är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 21:00   #39032
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
Varför bli jag ignorerad
Mitt tips är väl... lycka till.

Vet inte vad du avser med att få någon att "falla" för en men skämta mycket, flirta lite diskret och försök få ut henne på en dejt så snart du kan bara.
Gammal 2013-12-16, 21:57   #39033
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
I (A) argumenterar du för att det som killar oftast klagar på inte är ett problem, tvärtom inte ens finns.

Sedan i (B) backar du och säger att det kanske visst är så som killarna sagt, men sedan blandar du in tjejers situation i det problemet för att ändå ogiltligförklara argumentet med följande reservation: "men jag tror även killar bara vill ligga med". Du medger själv att det just är enklare för tjejer att få ligga, allt annat lika (d v s utan din reservation).

Det är alltså inte jag som hittar på här eller lägger in egna värderingar utan väldigt enkel predikatlogik visar att även du anser att det är precis som killar säger: tjejer har större chans att få ligga än killar.
Är det så svårt för er tjejer (som argumenterar mot) att acceptera?

Så... Vad går din häftiga entre och slutkläm ut på?
Nej, i A så säger hon att det inte är så absolut som det ofta antyds i tråden. Att tjejer alltid har lätt att ligga och att killar alltid har svårt att få ligga.

I B så säger hon att om hon, som killar gör, vill ligga med någon som attraherar henne så blir det inte så självklart enkelt att hitta någon.

Jag vet inte riktigt var predikatlogiken kom in...
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 22:44   #39034
narcissisten
queen.

narcissistens avatar

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Det var väl inte det hon gjorde?
Jag tycker det är skoj och lite ironiskt att det i två parallella trådar talas om tjejer som A) lösaktiga slynor som knullar hejvilt och B) biologiskt hårdkodade att undvika många partners för att bara ligga med den optimala fadern till hennes avkomma.
Klassiska horan-madonnan. Inte dödsförvånad, med tanke på hur kvinnosynen generellt sett är i denna tråd.
Gammal 2013-12-16, 22:56   #39035
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
I B så säger hon att om hon, som killar gör, vill ligga med någon som attraherar henne så blir det inte så självklart enkelt att hitta någon.
Hon säger att om killar vill ligga med snygga tjejer som hon tror att de vill, så är det lika svårt för tjejer i samma situation. Men hon tar inte upp det enkla faktum att killars tröskel är väldigt mycket lägre än tjejers, och därför får tjejer oftare ligga än killar.

Om man inte kan enas kring den biten fakta går det inte att bygga vidare på argumentationen om hur svårt/lätt tjejer och killar har att få tag i någon.

För att kunna diskutera något måste man etablera en grund som båda två är överens om, annars pratar man bara om varandra. Diskussionen som förs nu är snäppet över den grunden, fast utan att det finns någon sådan grund. Då kommer ingen part att förstå vad den andre säger eftersom de baserar sina uttalanden på två helt olika grundpelare.

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag vet inte riktigt var predikatlogiken kom in...
Där man sätter upp => och & och ^. Jag får hennes beskrivning inte att gå ihop.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2013-12-16 klockan 22:58.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:01   #39036
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
hehe, så mycket mikalej.. men det är DU!.. älskar resonemanget

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:17   #39037
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
uj vilken diskussion men har med lördags dejten.
det visade sig att vi redan har träffats på en nyårs fest då jag var ihop med en annan hos en gemensam kompis, vi pratade lite och hon fick en klar bild utav mig.
hon har sagt att hon vill träffas för att se om attraktion finns, men vad är poängen, ser den inte riktigt, hon har ju redan träffat, sett mig och pratat och tom umgåtts lite.
hon har inte sagt något om vad hon tyckte om mig då, undvikit det, men fanns ingen attraktion då så kommer det väl inte finnas någon attraktion då vi träffas?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:23   #39038
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
uj vilken diskussion men har med lördags dejten.
det visade sig att vi redan har träffats på en nyårs fest då jag var ihop med en annan hos en gemensam kompis, vi pratade lite och hon fick en klar bild utav mig.
hon har sagt att hon vill träffas för att se om attraktion finns, men vad är poängen, ser den inte riktigt, hon har ju redan träffat, sett mig och pratat och tom umgåtts lite.
hon har inte sagt något om vad hon tyckte om mig då, undvikit det, men fanns ingen attraktion då så kommer det väl inte finnas någon attraktion då vi träffas?
Du tror inte du är annorlunda som singel än som upptagen? Vad har du att förlora på att träffas?
Gammal 2013-12-16, 23:32   #39039
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Du tror inte du är annorlunda som singel än som upptagen? Vad har du att förlora på att träffas?
har inget att förlora.
men jag är ju likadan mot tjejer som jag ska träffa som jag är på en fest, mig själv alltså och det är ju exakt den bilden hon kommer få utav mig då vi träffas som jag gav henne på festen.
ser inte poängen då hon säger att hon vill träffas för att se om attraktion finn då hon redan har sett det.

Gammal 2013-12-16, 23:34   #39040
Mucklan
Registered User

Mucklans avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Hon säger att om killar vill ligga med snygga tjejer som hon tror att de vill, så är det lika svårt för tjejer i samma situation. Men hon tar inte upp det enkla faktum att killars tröskel är väldigt mycket lägre än tjejers, och därför får tjejer oftare ligga än killar.

Om man inte kan enas kring den biten fakta går det inte att bygga vidare på argumentationen om hur svårt/lätt tjejer och killar har att få tag i någon.

För att kunna diskutera något måste man etablera en grund som båda två är överens om, annars pratar man bara om varandra. Diskussionen som förs nu är snäppet över den grunden, fast utan att det finns någon sådan grund. Då kommer ingen part att förstå vad den andre säger eftersom de baserar sina uttalanden på två helt olika grundpelare.
Menar du att det finns en absolut skala där man kan mäta alla män och kvinnors liggbarhet och därmed sätta ett tröskelvärde för knull?
Mucklan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:37   #39041
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:

Nu tror jag vi aldrig pratat om att något är lika svårt utan argumentet är mest mot de absoluter som ofta tas upp.

X. Killar har låg tröskel för att känna attraktion nog för sex.
Y. Tjejer har hög tröskel för att känna attraktion nog för sex.

Från den manliga uppfattningen här i tråden så uppfattar man det som att i mängden tillgängliga killar som finns i slumpmässig tjejs närhet så finns det alltid tillräckligt många som är attraktiva nog för tjejen att de kommer över tröskeln. Medan Fed_up (i punkten (B)) menar att den mängden killar inte alls är så stor alltid.

Personligen tror jag självklart att tjejer generellt har det lättare men det är inte så absolut som man får det att låta i tråden.

Citat:
Jag ser inte hur predikatlogik skulle vara intressant i detta läget.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:40   #39042
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
har inget att förlora.
men jag är ju likadan mot tjejer som jag ska träffa som jag är på en fest, mig själv alltså och det är ju exakt den bilden hon kommer få utav mig då vi träffas som jag gav henne på festen.
ser inte poängen då hon säger att hon vill träffas för att se om attraktion finn då hon redan har sett det.
Tror det är dina aspergerdrag (minns jag rätt?) som gör att du inte förstår. Kanske förstår du inte heller att du faktiskt är annorlunda i olika situationer?
Du har iaf som sagt inget att förlora.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-16, 23:49   #39043
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Tror det är dina aspergerdrag (minns jag rätt?) som gör att du inte förstår. Kanske förstår du inte heller att du faktiskt är annorlunda i olika situationer?
Du har iaf som sagt inget att förlora.
nej, det tror jag inte=/.
nej jag har inget att förlora och jag ska ju träffa henne.
men att vilja se och bedöma något som man redan har sett och bedömt, whats the point=/

Gammal 2013-12-16, 23:56   #39044
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
nej, det tror jag inte=/.
nej jag har inget att förlora och jag ska ju träffa henne.
men att vilja se och bedöma något som man redan har sett och bedömt, whats the point=/
Hon har nog inte bedömt dig färdigt helt enkelt. Även om hon påstår att hon fick "en klar bild". Hon kan förmodligen inte förmedla till dig på ett bra sätt, så att du förstår, att hon inte är klar med sin bedömning.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad  
Gammal 2013-12-17, 00:36   #39045
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Hon har nog inte bedömt dig färdigt helt enkelt. Även om hon påstår att hon fick "en klar bild". Hon kan förmodligen inte förmedla till dig på ett bra sätt, så att du förstår, att hon inte är klar med sin bedömning.
hmm, ok, det kan jag köpa

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.