Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-05, 20:17   #376
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Reg.datum: Jan 2004
5/3 - terränglöpning
9,3 km
0:53:15 (5:44 min/km)
Medelpuls: 158 slag/min (79%)

Förbannat halt i spåren idag. Blötsnö och många som har varit där och promenerat är ingen bra blandning. Gick bra ändå, men man slant i vart annat steg. Hyfsat låg puls också.

En mindre glad nyhet var att en gammal ovän gjorde sig påmind. En lätt känsla i underbenet som är alldeles för bekant. Har sprungit mer än jag är van vid senaste dagarna, men jag trodde att benen skulle hålla för det nu. Största boven i dramat är nog gårdagens pass där jag sprang fort på hårt underlag. Men nu har jag inte löpning förren på torsdag tänkte jag så vi får se hur det känns då. Borde inte vara några problem om jag håller lägre tempo och helst springer i terrängen.
Gammal 2007-03-05, 20:57   #377
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Jax Visa inlägg
5/3 - terränglöpning
9,3 km
0:53:15 (5:44 min/km)
Medelpuls: 158 slag/min (79%)

Förbannat halt i spåren idag. Blötsnö och många som har varit där och promenerat är ingen bra blandning. Gick bra ändå, men man slant i vart annat steg. Hyfsat låg puls också.

En mindre glad nyhet var att en gammal ovän gjorde sig påmind. En lätt känsla i underbenet som är alldeles för bekant. Har sprungit mer än jag är van vid senaste dagarna, men jag trodde att benen skulle hålla för det nu. Största boven i dramat är nog gårdagens pass där jag sprang fort på hårt underlag. Men nu har jag inte löpning förren på torsdag tänkte jag så vi får se hur det känns då. Borde inte vara några problem om jag håller lägre tempo och helst springer i terrängen.
Jag hör dig broder. Jävligt trist att det ska kännas i underbenen för dig.
Ett problem är ju att det inte tinat fram så mycket mjuk terräng att man kan idka barkspårslöpning som annars brukar vara ganska skonsamt.
Gammal 2007-03-05, 21:46   #378
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag hör dig broder. Jävligt trist att det ska kännas i underbenen för dig.
Ett problem är ju att det inte tinat fram så mycket mjuk terräng att man kan idka barkspårslöpning som annars brukar vara ganska skonsamt.
Håller mig optimistisk som vanligt. Tror faktiskt att det ska lösa sig. Och känner jag att det blir värre tänkte jag uppsöka naprapat så fort som möjligt. Gjorde den intressanta iaktagelsen att mina vader återigen till stor del består av knutar, vilket de gjorde när jag tränade som mest innan och hade problem. Så någon form av massage kanske kan hjälpa om jag har tur. Får se hur det utvecklar sig.
Gammal 2007-03-05, 21:56   #379
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Chips är grymt. Härligt att fler än jag har upptäckt det.
Chips och Cola efter ett hårt pass kan vara den perfekta återhämtningsmaten. Allvarligt.

Trevlig journal. Blir till att följa.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 07:45   #380
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
[En mindre glad nyhet var att en gammal ovän gjorde sig påmind. En lätt känsla i underbenet som är alldeles för bekant. Har sprungit mer än jag är van vid senaste dagarna, men jag trodde att benen skulle hålla för det nu. Största boven i dramat är nog gårdagens pass där jag sprang fort på hårt underlag. Men nu har jag inte löpning förren på torsdag tänkte jag så vi får se hur det känns då. Borde inte vara några problem om jag håller lägre tempo och helst springer i terrängen.
Aj då. Det var inte roligt. Hoppas massagen kan hjälpa dig något.
Gammal 2007-03-06, 19:18   #381
Jax
Registered User

Jaxs avatar

6/3 - simning
30-40 min

P.g.a. folksamling i bassängen och folk som inte kan simma enligt enkla regler så var det väldigt svårt att simma ordentligt. Blev crawl blandat med bröst och flytta på stället. Så det blev ingen bra träning, men jag har å andra sidan varit ute i skogen och haft växelvis fram/tillbakaryckning i stridspar hela dagen. Ganska jobbigt för benen att springa i snön över kullar och genom skog.
Gammal 2007-03-06, 20:57   #382
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Ja, det verkar faktiskt inte räcka med att sälarna har parfym och rakvatten i bassängen, de simmar sicksack också. När jag bli miljonär köper jag Eriksdalsbadet och simmar själv.

Du kanske kan få komma. När jag är klar i sådana fall.

Har du förresten inte uppnått en sådan grad att det enda som tränas vid stridsövningar är din röst, när du kommenderar andra att medelst hasning förflytta sig?
Gammal 2007-03-06, 22:23   #383
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Jag är blott en enkelt sergant och har inte för avsikt att stå brevid och titta. Roligare att vara med själv i övningen. Det ger en viss tillfredställelse att under en snabb framryckning fälla det uppkommande målet med ett första instinktivt dubbelskott.

Eventuellt skulle jag kunna skrika lite åt någon beväring på området. De blir så oroliga när de ser oss gå genom korridorerna och tar av sig mössorna så snabbt så. Men så elaka ska jag inte vara.

Ett egen badhus låter trevligt. När jag blir riktigt rik så ska jag bygga en egen bassäng. Den ska bli kallare under träningpasset. Varm och skön när man hoppar i och kall och svalkande när man har fått upp värmen.
Gammal 2007-03-07, 22:09   #384
Jax
Registered User

Jaxs avatar

7/3 - styrka
Knäböj, utfall, stående vadpress, raka mark, skivstångscurl, benlyft, oklart namn (för sidomusklerna), crunches

Kände mig riktigt mosig när jag kom hem idag. Har haft strid hela dagen idag också, även om det inte är vansinnigt krävande övningar så sliter det ändå duktigt att hålla på en hel dag. När jag kom hem lagade jag renskav a la Jax och blev ännu mosigare. Rätten består av renskav, kantareller en hel del till plus en väldans massa grädde. Bra mat! Efter att ha smält maten en halvtimme kommer man till gymmet fortfarande i matkoma och gör ett grymt bra pass. Gick så enkelt att jag t.o.m. körde tre övningar för magen. Jag gillar egentligen inte magträning.

Var första gången på länge jag hade utfall med på träningen. Gick enkelt, men erfarenheten säger att det inte betyder att det kommer vara lätt att ta sig ur sängen imorgon. Ska skutta omkring i skogen då också så jag hoppas att benen inte är allt för trögstartade.
Gammal 2007-03-07, 22:51   #385
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Citat:
7/3 - styrka
Knäböj, utfall, stående vadpress, raka mark, skivstångscurl, benlyft, oklart namn (för sidomusklerna), crunches

...

Var första gången på länge jag hade utfall med på träningen. Gick enkelt, men erfarenheten säger att det inte betyder att det kommer vara lätt att ta sig ur sängen imorgon. Ska skutta omkring i skogen då också så jag hoppas att benen inte är allt för trögstartade.
Hmmm, din kopieringskatt. Eller så är det bara så att två genier kommer fram till ungefär samma pass en viss kväll, och så är det inget konstigt med det.

Har själv inte heller kört utfall på några veckor, och jag vet att imorrn, och dagen efter den, blir intressanta för gluteus.
Gammal 2007-03-07, 22:58   #386
Jax
Registered User

Jaxs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Hmmm, din kopieringskatt. Eller så är det bara så att två genier kommer fram till ungefär samma pass en viss kväll, och så är det inget konstigt med det.

Har själv inte heller kört utfall på några veckor, och jag vet att imorrn, och dagen efter den, blir intressanta för gluteus.
Som du säger så är det inte konstigt att två genier har samma tanke. Givetvis så var det optimalt att köra ben hårt idag. Något annat som är optimalt är att sova, därför bär det av till sängen nu.
Gammal 2007-03-08, 07:34   #387
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Jag är blott en enkelt sergant och har inte för avsikt att stå brevid och titta. Roligare att vara med själv i övningen. Det ger en viss tillfredställelse att under en snabb framryckning fälla det uppkommande målet med ett första instinktivt dubbelskott.

Eventuellt skulle jag kunna skrika lite åt någon beväring på området. De blir så oroliga när de ser oss gå genom korridorerna och tar av sig mössorna så snabbt så. Men så elaka ska jag inte vara.
Nu gör du mig besviken. Jag trodde att Full Metal Jacket var en klockren instruktionsfilm som användes.
Gammal 2007-03-08, 19:37   #388
Jax
Registered User

Jaxs avatar

8/3 - löpning
9 km
52 min

Ett väldigt omväxlande löppass, delvis tillsammans med övriga gruppmedlemmar. Höll ett bra tempo (4:20) i några kilometer i mitten när jag och en annan kille sprang själva, annars var de ganska måttligt tempo. Var ruskigt tung i benen till en början, men när vi hade sprungit snabbt i några minuter släpte det och trots träningsvärk kändes benen lätta.

Och sen hade vi strid idag också. Fan vad de sliter på kroppen, benen känns hyfsat stumma nu efter löpningen.

Noodles: Jag ska skärpa mig.
Gammal 2007-03-08, 21:08   #389
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Citat:
You Goddamn communist heathen, you had best sound off that you love the Virgin Mary, or I'm gonna stomp your guts out!
Gammal 2007-03-08, 21:15   #390
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
8/3 - löpning
9 km
52 min

Ett väldigt omväxlande löppass, delvis tillsammans med övriga gruppmedlemmar. Höll ett bra tempo (4:20) i några kilometer i mitten när jag och en annan kille sprang själva, annars var de ganska måttligt tempo. Var ruskigt tung i benen till en början, men när vi hade sprungit snabbt i några minuter släpte det och trots träningsvärk kändes benen lätta.

Och sen hade vi strid idag också. Fan vad de sliter på kroppen, benen känns hyfsat stumma nu efter löpningen.

Det hoppas jag verkligen. Beväringarna ska åla i gyttja medan du förolämpar dem med könsord.

Vad tror du att du gör milen på idag? Är det inte dags för en maxning snart?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.