Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-23, 16:59   #376
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är tanken att du ska köra marklyft så kan du lägga stången på en upphöjning. Eftersom du har så små vikter i diameter så blir lyftet onödigt långt. Försöker du köra raka marklyft så kan du tänka på att föra röven fram och tillbaka istället för att fälla ryggen.

Den här övningen gillar jag för att lära sig hålla position i raka mark.

https://www.youtube.com/watch?v=TT838Ha2xmA
Aha, jag tror jag fattar! Ja det är raka mark jag försöker lära mig, jag läste att de skulle vara bäst för baksida lår och rumpa, och det är det som är min svaghet. Samtidigt är jag fantastiskt stel i benen, så längre ner än så där kommer jag inte men om jag petar bak rumpan istället borde jag nå bättre! Då kanske jag inte behöver nått att lägga ner vikterna på?
Gammal 2015-01-23, 17:30   #377
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag tycker du ska jobba med så långt rörelseomfång som du klarar i raka marklyft. När ryggen krummar sig så har du gått för långt.
Gammal 2015-01-23, 17:59   #378
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag tycker du ska jobba med så långt rörelseomfång som du klarar i raka marklyft. När ryggen krummar sig så har du gått för långt.
Då slipper jag träningsvärk i nedre delen av ryggen också va?
Gammal 2015-01-23, 23:12   #379
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Då slipper jag träningsvärk i nedre delen av ryggen också va?
Då bör du slippa värken i nedre ryggen
Gammal 2015-01-25, 21:08   #380
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

9,7km 1:10:37

Modd, djup sådan. Lika bra att bara gilla läget och låta det ta den tid det tar. Varje steg framåt kändes som ett halvt bakåt. Inte ens Falkarna får fäste i den här sörjan.
Gammal 2015-01-27, 11:32   #381
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Knockad av magsjukan sedan i söndags kväll.
Inte helt bra än, magen är jättenervös och bubblig men jag får behålla vatten och resorb i alla fall.
Gammal 2015-02-02, 17:55   #382
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Motionscykel 45min + styrka, överkropp ~60 min

I morse körde jag 45 minuter på motionscykeln. Lovade naprapaten att få in med alternativträning, dvs crosstrainer och cykel, och enda tiden på dygnet jag hinner är på morgonen.

Nu på kvällen körde jag mitt överkroppspass, chinsstången är jobbig. Jag hänger som en nyfångad abborre och sprattlar. Gummibandet gör det bara marginellt lättare att komma nån vart. Satan så tungt! Efter att ha åstadkommit 3x3 assisterade chins gick jag över till de andra övningarna och insåg genast hur jobbig chinsen är. Jag orkade ju nästan ingenting efter det! Shit!

Ass. chins
3x3

Militärpress
16kg 8x3
21kg 5x3
23,5 3x3

Stångrodd
23,5kg 8x3
26kg 8x3
31kg 8x3

Stångcurl
16kg 8x3

Lyft åt sidan
3,5kg 8x3

Dips mot bänk
8x3
Gammal 2015-02-02, 17:56   #383
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kommer smygkika in här lite oftare nu som lite pepp och inspiration till min egen idioti :P .. journal bookmarked!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 18:15   #384
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kommer smygkika in här lite oftare nu som lite pepp och inspiration till min egen idioti :P .. journal bookmarked!
Jag har sneglat längtande på Fjällräven Classic ända sedan du nämnde det, priserna är lite avskräckande men det är ju en upplevelse för en livstid! Fast jag har ingen fjällutrustning, inte ens en vettig sovsäck, så jag skulle behöva köpa allt nytt och det verkar kunna bli skitdyrt.

Lite avis är jag allt
Gammal 2015-02-02, 19:28   #385
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Jag har sneglat längtande på Fjällräven Classic ända sedan du nämnde det, priserna är lite avskräckande men det är ju en upplevelse för en livstid! Fast jag har ingen fjällutrustning, inte ens en vettig sovsäck, så jag skulle behöva köpa allt nytt och det verkar kunna bli skitdyrt.

Lite avis är jag allt
Jag har turen med att jag har lättviktssovsäck och lättviktskök redan, men kommer behöva köpa lite aluminiumprylar och så lätta terrängskor jag bara kan hitta mm. Jag kommer för övrigt att dö. :P

Journalen
Gammal 2015-02-03, 17:50   #386
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Motionscykel 45min + Löpning 9,7km 1:05:24

Motionscykel på morgonen, 45 minuter på lite lagom motstånd så jag fick puls men inte så mycket att jag sliter ut benen. Snittar cirka 70% av max i puls på de här passen, väldigt lågt och fint med andra ord.

Löpningen gick förvånansvärt fort, modden borde saktat ner mig men det gjorde den inte idag. Jag är lite förvånad, för på den här pulsen gick det nästan 20s/km långsammare förra veckan.

Benpasset hoppas jag hinna med imorgon kväll. Då kanske jag hunnit hämta mig så att jag inte har så mycket träningsvärk i helgen, för då blir det långpass.
Gammal 2015-02-03, 17:59   #387
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

ok, avbockar journalen! herrejävlar vad du kör på :P

Journalen
Gammal 2015-02-03, 18:01   #388
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
ok, avbockar journalen! herrejävlar vad du kör på :P
Jag vet vad jag vill
Gammal 2015-02-04, 20:14   #389
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Löpning, fartlek i Ursvik 13,6km 1:36:36 + Styrka, ben ~65min

Hann inte med cykel på morgonen så det blev löpning på lunchen istället. Tur att jag har flexibla tider. Körde fartlek i Ursvik med hjälp av appen "Zombies, run!" och fick naturligtvis spurta varenda backe, snacka om oflyt! Gissa om benen var möra när jag kom hem!

Nu på kvällen körde jag ben, och det kändes att jag sprungit tidigare idag. Jag körde min knäböjspyramid och därefter utfallssteg med skivstången. Sist av allt körde jag naprapatens magövning*, den jag kallar "jävla Martin" eftersom det är det jag stånkar efter varje set.

Knäböj
16kg 8x3
26kg 8x3
31kg 8x3
36kg 8x3
31kg 8x3
26kg 8x3
16kg 8x3

Utfall
16kg 8x3

Magövning
10x3

* Man ska ligga på ryggen med en liten ihoprullad handduk i svanken. Kläm fast handduken mot golvet (aktiverar magen). Armar och ben upp, som om du stod på alla fyra (om du hade varit vänd 180 grader) och pendla med ena armen och motsatta benet mot golvet utan att nudda detsamma. När arm och ben är i toppläget börjar man pendeln med den andra armen och benet. Repetera 10 gånger per sida. Behåll pressen mot handduken genom hela övningen.
Gammal 2015-02-05, 16:14   #390
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Löpning, lätt distans 11,8km 1:26:08

Det blev ett pass med krampaktig träningsvärk i gumpen. Men nu mår jag så himla bra! Blodcirkulation ska banne mig inte underskattas!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.