Shitpomfritt, jag är nu gawlet stel i nacken efter lilla vurpan!^
Jag ska tigga massage, och ikväll kanske det blir lite soft-cruising. Kanske. Men inga jäkla höjdhopp... Hoppas det reder sig någorlunda till helgen för då har jag andra lekplaner inplanerade. Håll tummarna för mig!!
Upp med lite bilder från wakeboardåkningen! Är ju grymt kul att åka, har åkt mycke förut, och snowboard förståss, men nått armbrott och en ambulansresa senare gjorde att man fega ur hehe, sjukt hur galen man var när man var yngre
Upp med lite bilder från wakeboardåkningen! Är ju grymt kul att åka, har åkt mycke förut, och snowboard förståss, men nått armbrott och en ambulansresa senare gjorde att man fega ur hehe, sjukt hur galen man var när man var yngre
Edit: håller tummarna.
Jaja, tat lugnt, jag ska köra Kan ju inte lämna landet med värsta vurpan som avslut här. Förresten ska jag gå med i malmös vattenskidklubb när jag kommer hem så då blir det mera åka!
Rädd är jag inte, och det tyder väl på att jag fortfarande är ung... Dock är jag så vansinnigt vuxen att jag vill öva smart, orka krashlanda ond nacke liksom, kaka på kaka är inte min grej så nej tack :P
Jag bjuder på en liten bild från ett av de första små skutt jag fick till över vågen, några dagar sen (japp, det är nån cm luft under brädan om man tittar noga!!) landet 09 wake litet skutt.jpg
Du tränar och gör våghalsiga saker mer än jag surfar kolo jue.. Thats just .. nice!
U go tuffing!
Sista åkningen på landet för i år. Strålande väder och lugnt vatten, dvs bästa tänkbara wakeförhållanden!! Satte äntligen en ettåtti-slide, eller flera stycken. Både medsols och motsols. Sen lyckades jag ta handtaget bakom ryggen och slajda på tvären fast baklänges
Gu vad jag älskar den här sporten, jag har verkligen hookat med wakeboarden!! Ge mig en wakeboardbåt som gör bra vågor!!
Meh!! då***t!
Böj m fri stång
pyramiduppv 20-50 kg
60 kg 10, 10 men LoL!
Gewd! vad är fel på mig idag? Alltså jag tror min vänstersida spökade mer än vanligt idag igen. Orkade inte riktigt stabilisera det benet och det var ap-jobbigt att böja, brännde ordentligt i vänster lår!
Bänkpress
Ja nu mår ju handleden i princip nästan bra, så jag testade lite för första gången på länge. Med hårt lindade wraps ofc. Touch i bröstkorgen.
20 kg 10
30 kg 10 <--- Lätt som en plätt och nemas problemas. Vi höjer!!
40 kg 10, 10 <--- Omg! Inte ens här gjorde det ont! Det är ju sjukt!
Det är alltså den här vikten (40 kg) jag skulle köra på OM jag tävlar i F5... Tänk om jag kan träna bänk utan handledsproblem nu, jag kommer kunna tugga på hur många reps som helst!!!
Bicepscurl m rak stång
uppvärmn på 15 & 17 kg
20 kg 15, 15, 15
Puuuump!
Dips
10, 12
Nu får jag skärpa mig, brukar köra tio stycken av nån idiotisk anledning, men måste ju öka om jag ska öka liksom!!
Jao, det var det! Kanske inte universums bästa pass, men nevertheless ett pass är ett pass är ett pass. Dock hurrar jag för bänkpressen som trillade in som en otippad bubblare!!
Träning idag: Karlbergs Hinderbana med Jeanette Söndag V.29
Vi röjde runt en hel massa på förmiddagen innan regnet som förutspåtts skulle komma.
Exakt samma typ av bana som på P7 Revingehed, men lite annorlunda, en del hinder var lägre, en del var högre, en del var lite svårare men de som jag inte fixar på revinge var lättare här, så jag kunde köra alla hinder idag! Wooo!!
Ett långsamt uppvärmningsvarv och sen några varv till.
Höll inte räkningen då jag var mest upptagen med att inte dö av utmattning, men enligt J fem varv totalt. Galningen blev ju aldrig trött??!! Vad spetsar du frukosten med Jeanette??
Finfina blåmärken på ena underarmen och armbågen av allt brontande med hårda hinder har jag fått också, och benen är sega
Filmtajm
Lite soft-cruising, jag hade fortfarande mer eller mindre nackspärr här, det är första åket efter dundervurpan jag gjorde. En fantastisk afton med opti wakeförhållanden!!
På söndag ska jag ut till revinge o leka i hinderbanan. Nån som vill haka på? Vi har tyvärr ingen plats i bilen då det bara är 2½ säte, men om nån vill ansluta så är det bara att dyka upp därute vid typ lunchtid...!!
Jag hade lätt hakat på och kört hinderbana ifall det inte vore för att jag bor 153,3mil ifrån P7 Revingehed ; )
Men om ni har lust att komma och testa den som finns på pampas i anslutning till I19 och A9 så är ni hjärtligt välkommna
I see. Tack för inbjudan
10 kg 10 -------------------------------------> 10 kg 10
10 kg 6 --------------------------------------> 10 kg 5 <-- armarna dog lite här...!
9 kg 6 ---------------------------------------> 9 kg 10
8 kg 10 --------------------------------------> 9 kg 10
Dubbelbicke i CC
13,5 kg 10, 10, 10, 10
Bicepscurl i dragfyrkanten, rakt grepp
17,5 kg 10, 10, 10
Smalt latsdrag
lätt, massor i fyra set
min vänstra var inte riktigt på topp idag, ont i baksida axeln så det funkade inte att köra rygg ordentligt...
Stångrodd
25 kg 15, 15, 15, 15
Latsjuck hängandes i stång
15, 15, 15, 15
Då var man back in town :P, biceps gick bra att köra men blev som vanligt mer slut snabbare i vä., men fick bra pump i båda armarna ändå så där e jag nöjd . rygg gick väl inte riktigt men stångrodden körde jag apstrikt och den känndes rätt skön faktiskt. alltid nåt! Måste tigga massage!! :P
Vadpress i stående maskin, u skor
5 kg 40, 30 i fem set
Bensläden
108 kg 10
128 kg 12, 12, 12, 12, 12
Grymve kontakt!! Jag fick typ lite pump i benen, och det har... aldrig inträffat förut tror jag!
Marklyft
60 kg 10
70 kg 5
80 kg 3, 3, 3
Raka mark m hantlar
26 kg 8, 8
Benspark
40 kg 10, 10, 10
kontakt!!
Trevligt att träna ben, lite ringrostig och klenare plus att jag har sänkt vikterna en smula i jakten på Epic kontakt, som jag fann idag! Dagens träning tog!!!
vänstern fortsätter trilskas med mig (gud vad jag önskar att jag kunde sluta tjata om det där nån gång!!), men körde så gott jag kunde. lättare vikter o högre reps i snabbare tempo funkar hyffsat
Stång t hakan --- superset ---> Militärpress bakom o framför blandat
15 kg 12, 12, 12, 12 ------------> 15 kg 12, 12, 12, 12
Hantellyft åt sidan
3 kg 15 reps i fem set
lol-vikt gav bra pump!
Facepulls --- superset ---> Tricepsdrag m rep i dragfyrkanten
15 kg 12--------------------> 15 kg 12
17,5 kg 12, 12, 12, 12 ------> 15 kg 12, 12, 12, 12
Enarms tricepsdrag i dragfyrkanten
5 kg 15 reps i fem set
Mage
massa reps i Ab-X maskinen
Trodde inte imorse att jag skulle kunna köra axlarna idag, men lyckades skrapa ihop ett fungerande pass iallafall, med rekorderlig pump dessutom! Nöjd!!
Satana perkele vad avis jag blir när jag kikar in här - men gött att det går bra trots att kroppen tar en stund att locka med på noterna! Axelpump förevigades månne?