Filmade när jag lyfte mark och det såg mycket bättre ut nu efter jag sett lite hur andra gör..men det finns mer att slipa på angående tekniken..helt klart..
Tänker inte gå på tyngre vikter förrän jag känner att jag har en teknik som jag är 100% nöjd och säker med..Man ska vara rädd om ryggen
Idag blir det ett hårt bröst/mag pass.återkommer senare ikväll om det..
__________________ Följ gärna min träning och tipsa osv
Hantelpress liggande på rakbänk
7x51kg
9x57kg
7x57kg
Hantelpress lutande
6x51kg
7x51kg
Smalbänk i smith
8x50kg + stång ekipage
8x50kg +stång
8x70kg + stång
7x70kg + stång
Lite vila och strik körning..fick grym pump.
Lutande cable flyers
6x25kg
8x20kg
Pec maskin
10xmax
Dips
5xKV+25kg
5xKV+25kg
Var helt finito i brösten efter att ha kört dem i ganska hårt tempo..fanns inge mer kraft att hitta i kroppen..Men fick bra kontakt i bröstmuskeln så det var ett bra bröstpass.
Magmaskin
15xfullmag
12xfullmag
Magmaskin Fällkniv
15x45kg
15x45kg
Skönt pass och nu blir det en DVD film och lite protte drink
Får ta det lugnt ett par dagar..körde ett armpass på söndagen som inte är med här..hade ingen ork i kroppen så det blev lite spridda övningar bara..Mest för att aktivera armarna..Men nu så är man förkyld igen,ont i halsen och känner sig nere..
Men om två dagar så börjar min deff,så lite har man att se fram emot..Ska bli grymt skönt att komma ner i vikt nu och få fram musklerna som legat gömda för länge nu
Årets första pass !! Efter en envis förkylning som vägrat släppa taget helt,kände jag mig så pass kry idag att jag kunde dra av ett axel pass..Sen är jag inne på dag 2 av deffen..Den började som bekant på nyårsdagen och ska pågå fram till Påsk (V15).Start vikten var 110.3kg och målet är att gå ner en bit under 100kg.Men mer om detta senare..nu till dagens pass
Axlar
Militärpress sittande med stöd
5x90kg
4x95kg
5x95kg
Hantelpress,sittande med stöd
5x47kg/hantlar
5x47kg/hantlar
Traps,drag till haka med V handtag
10x50kg
10x50kg
Axlar,rakstång med vajer..armarna rakt ut
8x40kg
8x40kg
Känns som kroppen ligger på 90% av arbetskapacitet efter förkylningen..finns inte det där lilla extra känner jag..Men är ändå nöjd med passet..Hoppas inte det blir bakslag på förkylningen nu när man körde ett pass.Kan skriva lite vad jag intog före träning och efter.
Före
*Havregrynsgröt (2 tim före )
*M5 Extreme
*Reload
*EsaPro
*Omega3
*Multivitamin
Efter
*Vp2 (Protein)
*M3
Fick tränings sällskap av en polare idag,det var vi som tränade tokhårt i början på 90 talet..Så naturligtvis vart passet av den tyngre skolan..Enda dumma idag var att jag fick ont i mitt högra knä igen när jag värmde upp i Marklyftet..Känns som någon sticker in en kniv i knät när jag går ner djupt..Fick ont för första gången på förra benpasset i knäböjen,men jag trodde det var en engångs händelse men det återkom nu på andra uppvärmings lyftet i marklyft..Så det var bara och avbryta
Latsdrag med rakstång
7x105kg
7x120kg
6x125kg
Marklyft
10x70kg (uppvärmning)
2x70kg (fick ont i knät och avbröt)
Stående rodd med rakstång
7x110kg
6x115kg
6x115kg
Coleman lyft
8x95kg
8x110kg PB +3
4x115kg PB
Räknar bara vikterna jag lägger på,ej stång.
Sittande rodd i maskin med V handtag
9x130kg PB +3
5x140kg PB
Maskinen går bara till 130kg,är en Gymleco..fick hänga på en 10kg..Kände mig riktigt pigg i drag övningarna idag.
Före passet drog man i sig
*Havregryns gröt (3 tim före)
*M5 Extreme
*HSC Kreatin
*EsaPro
*Multivitaminer
*Omega 3
*Reload
Efter passet
*M3
*Vp2 (Protein)
*Ris och Fläskfile (ca 1½ timme efter passet)
Ligger ju på en deff diet så det var inte någon stor potion som intogs..Blir nog en Protte drink till nu på kvällen sen får det räcka med kcal för idag.
Längesedan jag var in här. Du är iaf sjuuukt stark!! Lycka till med deffen
__________________ 1:a Athletic Fitness Decembercupen 2010 Damer -165 cm
1:a J-SM i Styrkelyft 2011 + SV-rekord i marklyft -63 kg
3:a Klassiskt och Senior SM styrkelyft 2012 + 2 st SV-rekord i marklyft -63 kg