Konventionella marklyft
Ett par singlar med 200. Lol. Har glömt hur man gör. Ville bara göra clean pulls Valde därför att nöta teknik
150 x 6, 6 - kändes bra vid thorakalryggen
Brett grepp (utanför ringarna): 100 x 6
120 x 4, satan så ont det gjorde i händerna vid lillfingrarna Förstår varför tyngdlyftare kör med remmar
Knäböj lowbar
150 x 1
140 x 4
130 x 4, 4
Efter jag har sett Mickes djupa lowbar-böjar så ska jag inte vara sämre och göra grunda Vet inte om det berodde längre rörelse, allmänt tillstånd eller marklyften, men det var tungt. Filmer på alla set nedan
Benpress
Tre set med 250 kg. Låg och smal fotplacering #HitTheQuads
Tre set liggande lårcurls. Började därefter tänka lite. Hamstring är mer utsträckt när höften är flekterad, torde inte således musklerna aktiveras mer vid sittande lårcurl? Tänker som att m. Rectus Femoris inte är särskilt aktiverad i böj pga förkortad i höften även om knät flekteras. Någon anatomikunnig som har kommentar?
Lite vader m kv samt lätta situps på BOSU-boll.
Avslutade med en hel del stretching, bl a för vader, quads, Jefferson curls, inåtrotationer, fötterna på väggen (för adduktorerna) där jag experimenterade med in- och utåtrotationer i låren. Soft. Nu på väg hem för post-wo, 6 h efter frukost. Kommer sitta fint med 700 airfryed potatis och sojafärs med Sweet Baby Ray’s
Btw, 82,5 i morse. Wtf. Var viktpåslaget bara pga stress på jobbet?
Efter jag har sett Mickes djupa lowbar-böjar så ska jag inte vara sämre och göra grunda Vet inte om det berodde längre rörelse, allmänt tillstånd eller marklyften, men det var tungt.
What djupa? Satt precis och kollade på filmen och tänkte att de inte såg så djupa ut
__________________ Journal: Jodå, så att... Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Chins
Kv+40 x 2,75 typ
Kv+32 x 4 knappa
Kv+20 x 10 - bästa setet so far
Kv x 21 - typ PB, även om alla inte var tävlingsstrikta
Även om jag åt ganska nära inpå passet tror jag seten med vikter upplevdes som tyngre pga att jag hade vikterna bakom mig. Väldigt nöjd med explosiviteten jag fick till i setet med kroppsvikt. Film på det setet nedan
Dips
Kv x 20, 20, 20 - så strikt som möjligt sista setet. Svintungt
Enarmade kabelrodd
Ett set med 30 och två med 35 kg
Pronerade latsdrag…
Med smalt grepp: 60 och 70 kg
Bakom nacke: 50 och 60 kg
Facepulls
18,75, 21,25 och 18,75 kg. Hade inte så bra kontroll på skulderbladen i det tyngsta setet
Liggande extensions
Tre set med 15 kg. Överraskad över hur lätt första setet var, insåg därefter att jag bara gjort en pressövning tidigare
Hantelcurls med supination
17,5 x 10, 10
22,5 x 6 -> 15 x 6
Avslutade med KB-sidlyft (“KB” står alltså för “kettlebell”, ej “knullbar”) supersetat med ptonerade stångcurls
Tänker att jag framöver tränar enligt en 2-split i ungefär följande spår:
Måndag - överkropp, fokus tunga chins (drag)
Tisdag - ben
Onsdag - överkropp, chins och dips m kroppsvikt samt armar
Torsdag - kondition…?
Fredag - överkropp, fokus dips (press)
Lördag - ben
Söndag - typ vila
Denna veckan blir det dock bara träning t o m fredag, så jag får se hur jag gör. Kanske lite lek med tyngdlyftning?
I vilket fall som helst går jag genom chins, dips, utsida axlar och armar tre gånger i veckan. Come at me gains
Provade att köra chins idag i slutet på mitt ryggpass. Orkade 3. Sen dog jag.....
Vem va det som är din coach nu igen?
Christopher Grenzdörfer heter han. Coachar inte många atm vad jag vet, utan kör väl med mig och någon enstaka till. Räknar dock inte med att han skulle approva alla chins jag gjorde idag
Knäböj highbar
120 x 5, 5
100 x 8, 8, 8, 12
Överraskad över hur tungt allt var idag, tills jag kom på mig själv köra med paus nästan alla reps för att inte fuska med djupet Sista setet med 100 var därför mer med studs i botten. 12 reps var då väldigt lätt och sub-fail. På filmen nedan är nästsista setet där första fyra är med paus, och sista fyra med studs
Bulgariska utfall
25 x 8
30 x 8, 8
Sittande lårcurl supersetat med benspark.
Tre set. Såg till att sitta upprest i bencurlsen och nästan ligga ned i bensparken #HitThatRectusFemoris
Avslutade med lite excentriska dragonflags och stående vadpress i Smith-maskinen.
Christopher Grenzdörfer heter han. Coachar inte många atm vad jag vet, utan kör väl med mig och någon enstaka till. Räknar dock inte med att han skulle approva alla chins jag gjorde idag
Hehe jag behöver nog ingen coach ändå. Jag borde bara köra mer chins, och dips också iofs. :P
Har något bakomliggande sug på AF. Får se om jag någonsin kommer göra en satsning dock.
Hehe jag behöver nog ingen coach ändå. Jag borde bara köra mer chins, och dips också iofs. :P
Har något bakomliggande sug på AF. Får se om jag någonsin kommer göra en satsning dock.
Jag blir med sugen! Filips jäkla fina utförande på chips med dip gör en lite "gigidi go"