Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-14, 08:52   #35896
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Surr med flicka förra helgen. Klickade dugligt och tog ned varandras information. Bjöd in flicka till teatersällskapets uppsättning av Do Androids Dream of Electric Sheep som hon hade uttryckt lite intresse för. Fullständig tystnad från flicka under hela veckan.

Håhå jaja! Livet går vidare.
"Cut to the chase" kan vara bra ibland. Hade hon varit rätt hade det ju sparat tid även på det sättet, härligare fortare typ..

Cred till din inställning, kör hårt!

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 08:57   #35897
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Tro mig, det fanns inga tvivel om vad tanken var. Sen gavs givetvis "slippa fängelse"-kortet, eftersom jag även frågade om hon hade bättre förslag. Sen vägrade jag bestämt IKEA också--att skämta om IKEA, med en svensk, är stor humor för amerikaner.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 09:01   #35898
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Inget kärleksbekymmer men ganska frustrerande. En ung kvinnlig vän tog kontakt med mig via telefon, småpratade lite allmänt och berättade sen att hon inte mår så bra. "Varför mår du inte bra?" - "Det vill jag inte berätta!"

Varför ta kontakt med en inte jättenära vän, berätta att man mår dåligt men inte vilja berätta varför? Vad får man ut av att bara berätta att man mår dåligt?

Senast redigerad av filmjölk den 2013-09-14 klockan 09:04.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 09:12   #35899
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Man får berätta att man mår dåligt, även om man inte kan berätta varför, och förhoppningsvis får man även lite tröst och stöd, om den nära vännen inte blir alltför putt för att man inte kan/vill berätta vad orsaken är. Det kan för många kännas bättre att få vara öppna med att de inte mår bra åtminstone åt någon. Att fejka hela sitt liv är sällan njutbart.

Fundera över vad du är intresserad av; att stötta din vän eller att höra skvaller.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 09:23   #35900
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Man får berätta att man mår dåligt, även om man inte kan berätta varför, och förhoppningsvis får man även lite tröst och stöd, om den nära vännen inte blir alltför putt för att man inte kan/vill berätta vad orsaken är. Det kan för många kännas bättre att få vara öppna med att de inte mår bra åtminstone åt någon. Att fejka hela sitt liv är sällan njutbart.

Fundera över vad du är intresserad av; att stötta din vän eller att höra skvaller.
Tack - du löste just en gåta för mig. Statusuppdateringar där ingen säger något - bara "att".. Dvs ingen info, bara "" eller "inte nu igen.." eller "orkar inte" och så följs de av styrekramar.

Har skakat på axlarna, ibland har jag ju vetat vad det rört sig om och då lämnat kram el ngt själv.. men kännt lite frågetecken? Som klarnade nu. Plötsligt känns de där uppdateringarna mer mänskliga o sympatiska än innan.

Gemene man behöver vara mer människa och mindre domare el skvallerkärring, överlag. Lite bättre värld då! Oftast sker det nog bara av obetänksamhet dock, bra när man blir medveten om aspekter man inte tänkte på.

Gammal 2013-09-14, 11:25   #35901
TranceII
Registered User

TranceIIs avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Förstår fortfarande inte det hemska med preferenser. Anta att en kille, som egentligen bara gillar tjejer som väger under 65 kg, skulle fatta tycke för mig. Då fattar han ju tycke för mig - fastän han generellt gillar tjejer som är 20 kg lättare. Men jag kommer inte banta 20 kg, och skulle jag det, så kanske hans estetiska sinne njuta mer - men kanske något annat ta stryk (när jag dietar, pga att jag blir tråkig? :P Äh,, men följ min tanke här).
Det är inget hemskt med preferenser utan jag tror det hemska ligger i att dina preferenser exkluderar folk i tråden. Det är förnedrande att bli kategoriskt avfärdad om man är guds gåva till kvinnor ;-)

Sedan kanske längd är extra känsligt eftersom det är en sådan vanlig grej som tjejer tar upp och det är inget man kan göra något åt. Det är ganska vanligt att man på dating-sidor ser saker som "Det är ingen idé att ni under 1.80 skriver till mig" och liknande.

Men igen det är inte ditt problem och du har varit rejält överviktig och det är väl motsvarigheten till att vara kort som kille, så du vet hur det är (kanske?).
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 13:27   #35902
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg

Det var vist sagt av dig, skall nog försöka ta och sluta störa mig på det och sådant i allmänhet. (Lellans FB-exempel var klockrent, också något jag stör mig på, men det ligger hos mig).

tack Tolkia
Gammal 2013-09-14, 14:23   #35903
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Det är inget hemskt med preferenser utan jag tror det hemska ligger i att dina preferenser exkluderar folk i tråden. Det är förnedrande att bli kategoriskt avfärdad om man är guds gåva till kvinnor ;-)

Sedan kanske längd är extra känsligt eftersom det är en sådan vanlig grej som tjejer tar upp och det är inget man kan göra något åt. Det är ganska vanligt att man på dating-sidor ser saker som "Det är ingen idé att ni under 1.80 skriver till mig" och liknande.

Men igen det är inte ditt problem och du har varit rejält överviktig och det är väl motsvarigheten till att vara kort som kille, så du vet hur det är (kanske?).
Du har nog rätt. Kanske mer tabu att inte tända på killar under ens egen längd (som sagt, har aldrig hänt - säger inte att det inte skulle kunna hända.. bara empiriska studier). Men har ju inget emot el ngn avsky mot korta killar, på det sätt många killar (?) har mot tjejer som inte är i den form de tänder på. Kanske just för att vikt går att ändra på, men det blir likförbannat trist när någon har behov att verkligen tala nedsättande kring "feta äckel", "magra stickor" eller "manliga muskelberg". Som om personen ifråga är en förolämpning i sig. Om ens intresse inte är besvarat så är det ju trist om det beror på något man inte kan/vill åtgärda - men ändå bara ngt att konstatera o gå vidare från.

När det gäller korta män är det väl mig veterligen bara en avstängd manlig medlem som yrat ngt om manlets el vad han kallade det. I övrigt så var det nytt för mig det där med specificerandet i profil du beskrev, dock har jag sett tex "inga tjejer över 65 kg" - från samma person som skickat massa flörtar o mail till mig vilket ju ter sig lustigt.

Hursomhelst; om ngn stöter på en, man el kvinna el både och - och oavsett längd el form så tror jag alla mår bäst av att man tar det som en komplimang och inte öser skit över personen - som uppenbarligen iaf hyser ytterst god smak.

Gammal 2013-09-14, 14:34   #35904
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
haha, så kan det tänkas och så kan det vara
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 14:44   #35905
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Inget kärleksbekymmer men ganska frustrerande. En ung kvinnlig vän tog kontakt med mig via telefon, småpratade lite allmänt och berättade sen att hon inte mår så bra. "Varför mår du inte bra?" - "Det vill jag inte berätta!"

Varför ta kontakt med en inte jättenära vän, berätta att man mår dåligt men inte vilja berätta varför? Vad får man ut av att bara berätta att man mår dåligt?
Antingen för att du blivit friendzonad sen långt bak och hon tror fortfarande att du är hennes personal winnie the pooh.

Eller så är hon "sögen" på dig som vi säger här i centrala urskogen.
Gammal 2013-09-14, 14:50   #35906
Pherall
Registered User

Pheralls avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
haha, så kan det tänkas och så kan det vara
haha, klockers!
Pherall är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 15:00   #35907
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Precis det skär i hjärtat

Men om vi återgår till 100kg snacket, hur många procent av kolos medlemmar ligger över 100kg sträcket egentligen? Lellan och Angel snackar ju om att det är mer vanligt än ovanligt. Kanske Baan väger över 100kg pannor men senaste fotona jag såg på honom så kan han ju knappast klassas normalviktig. Aja nu lägger jag det åsido ni får ju såklart ha era krav.

Igår var jag på nattklubb direkt efter jobbet, hade laptoppen runt axeln och dansade med töser - snacka om dragen Inte riktigt inne i singel-köret ännu måste träna upp my games lite igen
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 15:16   #35908
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Precis det skär i hjärtat

Men om vi återgår till 100kg snacket, hur många procent av kolos medlemmar ligger över 100kg sträcket egentligen? Lellan och Angel snackar ju om att det är mer vanligt än ovanligt. Kanske Baan väger över 100kg pannor men senaste fotona jag såg på honom så kan han ju knappast klassas normalviktig. Aja nu lägger jag det åsido ni får ju såklart ha era krav.

Igår var jag på nattklubb direkt efter jobbet, hade laptoppen runt axeln och dansade med töser - snacka om dragen Inte riktigt inne i singel-köret ännu måste träna upp my games lite igen
Om vi säger 193 cm, och irl, så är det nog många som väger 100 kg, ja. Och "normalt" är ju relativt. Vi snackar ju inte synliga magrutor. Eller någon magisk gräns, själv skulle jag med lätthet väga 100 kg så vet liksom inte vad du yrar om.. ;D

Är vi alla sams och glada om jag raggar på allt över mina egna stats? 177 cm 85 kg?

Cred till att du orkar ragga, tjejer måste vara riktigt nice att ha om man är så snabbt på banan igen! U go! =)

Gammal 2013-09-14, 15:24   #35909
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Cred till att du orkar ragga, tjejer måste vara riktigt nice att ha om man är så snabbt på banan igen! U go! =)
Haha ja vafan kan ju inte ligga och grumla över att mitt nära 4åriga förhållande har gått åt helvete, det gör ju ingen glad. Måste resa mig igen och köra på. Största problemet är dock att ha tid för att engagera sig, menmen får försöka köra på gammal rutin.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2013-09-14, 15:29   #35910
filmjölk
Banned User

Citat:

Är vi alla sams och glada om jag raggar på allt över mina egna stats? 177 cm 85 kg?

)
Du är inte direkt den enda kvinnan på jorden som har längdkrav, så vill du inte ha en manlet så behöver du inte. Manlets brukar även ha sk. Napoleonkomplex vilket är mindre smickrande.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:01.